bearnar Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Heihei Vi driver og pusser opp loftstua, og skal samtidlig inn med en ny TV der. Den skal brukes til filmtitting, PC/Mac-tilkobling og evt PS3/wii når den tid kommer. Problemet er vel egentlig budsjettet, ettersom familiens overhode ikke vil ut med så mye penger, ettersom vi for 2-3 år siden spanderte på oss en plasmatv til 30000 i stua. Men jeg er likevel rimlig oppegående på tekniske spesifikasjoner og er glad i et godt tv-bilde, så derfor er det min oppgave å finne den TV´n som passer best iforhold til kriterier/pris, istedet for at man bare kjøper den billigste "Made in Taiwan"-skrapTVn man ser på tilbud hos Elkjøp. Tekniske kriterier er: -26"-32" -HD-ready -HDMI -VGA/DVI (kan DVI kjøres gjennom HDMI ved hjelp av en konverter?) -Minst én scart -Kompositt/s-video Høytalere er ikke noe must, men det følger vel med på de aller fleste modeller likevel. Dette kan likevel de aller fleste TV-er skimte med, men likevel er det STOR forskjell på kvaliteten. TV´n skal brukes til mange sammenkomster med mange mennesker til stede, derfor er bildekvalitet/lysforhold/innfallsvinkel viktig. Budsjett: Ikke fastsatt, men så billig som mulig, ser for meg fra 5-8000 kr.. men pris må vektlegges.. Har sett igjennom mange av de gode postene angående å velge seg ut en tv, men blir ikke klok.. Kunne noen ildsjeler anbefalt noe godt til meg? Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Kan referere til min egen post angående dette. Blir å ha min skjerm iløpet av uka/neste uke, så kan komme med tilbakespill angående skjermen valget faller på om ønsket . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå