Gå til innhold

Yonah eller Merom, Ytelse/varme/levetid

dale

Anbefalte innlegg

Hei, setter sammen et pc system som skal brukes som et driverk i et high end audio system. Komponentene faller sakte men sikkert på plass men jeg trenger assistanse på CPU valg.

Noen av dere har sikkert sett A-tech Fabrication sine kabinetter, deres nyeste lav profil mc-2500 kjøles passivt med en heatpipe solution.

Kabinettet er blitt testet vellykket med en Core Duo 2400 CPU mtp varme.

Hvilke CPU vil dere anbefale? Selv sitter jeg med en Thinkpad X60s, (en 1.66 core duo ultra low voltage e.l)

Kan det være noe? Jeg har mistet oversikt over Yonah/merom/2400 osv osv,

Finnes det kraftigere ultra lav volt CPU på markedet en 1,66 som jeg har i min thinkpad?

Maskinen vil til tider bli brukt til ripping og ytelse er viktig, men varme utvikling er kritisk!

Hovedkortet finner dere her.

Hovedkortet kan muligens virke litt utradisjonelt, kontron? Såvidt jeg vet så er det de eneste som tilbyr CF og 4x sata. (OS vil kjøre på et Sandisk extreme IV 40MB/S!)

Har hørt det finnes "industrial" edt av cpu'er, med tanke på levetid, kan noen utdype?

Price range? Har hørt jeg må ut med 5-6000 for en industrial edt, men da vil den visstnok gå i "minst" 5+ år?

Og sist, men ikke minst, hvor kan jeg få kjøpt CPU'en dere foreslår, komplett og co sitter ikke med low voltage cpu'er såvidt jeg kan se.

Jeg er svært takknemmelig for all relevant hjelp, ha en fortsatt fin dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...