Gå til innhold

[unngå missbruk av emnefeltet]

SAGE

Anbefalte innlegg

Satte maskina til å laste ned noen filer over natta. Morgonen etter så oppdaget jeg at maskina hadde restartet og stod med blåskjerm. Uansett hva jeg gjorde, så fikk jeg blåskjerm et lite stykke ut i oppstarten av windows...tilogmed i sikkermodus. Prøvde å reparere, reinnstallere og med nødreperasjonsdiskett, men ingenting hjelper. Ga tilslutt opp og prøvde å formatere, men får bare melding om at det ikke går an etterpå, i NTFS...i FAT så får jeg blåskjerm med en gang formateringa starter....

Har raidoppsettet ødelagt BEGGE hdd??? er dette mulig? eller er det et skikkelig jævlig virus som tilogmed nekter meg tilgang til formatering..??

Har forresten partisjonert også, før forsøk på formatering...

HJELP!!!!

Abit be6-IIv2.0

2x15Gb-raid0

Celeron1.1GHz

Geforce2mx-400

Chieftec Dragon midi

384mb ram

win2000

[ Denne Melding var redigert av: allyse på 2002-11-09 23:04 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt usikker her... Har du prøvd å boote fra en dos boot-disk og formatert derfra? Det er ikke mulig å lage virus som nekter deg å formatere på den måten. Du kjører raid sier du. Oppev raidet, formater diskene hver for seg, sett opp raidet. På den måten finner du ut om en av diskene har røket.

Lenke til kommentar

Har opphevet raid og prøvd de hver for seg..samme greia. Prøvd en og en...samme greia. (Nå snakker jeg om formatering via 2000-cd'en)

Brukte en bootdisk6.22 og formaterte den eine, kjørde inn cd'en og prøvde med innstallasjon og deretter reformatering til NTFS, men ingen av de hjalp.

Har nå prøvd med en winME-bootdisk og har fått formatert den eine etter jeg satte den over på ide1, men har ikke prøvd med cd-formatering enda...men jeg har kjørtfullstendig scandisk på den og får melding om at ingenting er feil.

Håper nesten at det er et virus fordi jeg syns det er rart at BEGGE harddiskene har akkurat samme problemet...

Under blåskjermen står det at den ikke klarer å laste en enhetsdriver etc..

Forresten, glemte noe...for et par dager siden så kjørte jeg gjennom noen "tweake-guider" for minne,bios og sevices....kansje ikke så smart, men jeg har gjort dette før uten problem og har startet maskinen noen ganger siden jeg gjorde dette. Burde vel ikke lage sånne problem som jeg nå har havnet oppi,uansett...men,men

[ Denne Melding var redigert av: sage på 2002-11-09 13:13 ]

Lenke til kommentar

Joda, jeg har gjort dette og har fått formatert den også, så nå skal jeg prøve med cd'en og formatere om igjen til NTFS, tenkte jeg...så får jeg prøve det samme med den andre disken også hvis det virker...

Har mest lyst til å ha NTFS-filsystem,skjønner du..

Lenke til kommentar

Fikk det i orden!! Raid-oppsettet tilbake også.

Var brennsikker på at harddiskene var gått fløyten, men det måtte ha vært noe annet som gjorde det. Er det mulig at et virus kan gjøre det så vanskelig å tilogmed få formatere??? høres utrolig ut,syns jeg, men??

Lenke til kommentar

jo, greit det, men problemet var at jeg ikke fikk formatere...iallefall ikke med cd'en sånn med en gang.

Jo, jeg har viruskontroll som er oppdatert hver dag, derfor virker det jo merkelig at det skal være et virus, iogmed at fila var bare under nedlastning og ikke var "satt igang" enda...og uansett burde Norton ta det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...