2bb1 Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Hei! Har en film på dataen som jeg skulle likt å ha fått vist på en større TV. Har gjort dette før, den gang fra den stasjonere maskinen til TV (men husker ikke hva jeg gjorde). Nå skal jeg ha en film fra min Bærbare IBM Thinkpad over til stue-TVen. Her har dere bilder av alle innganger/utganger på min bærbare og TV-en. Hvilke ledninger trengs? Evt. noe annet som må gjøres? Hilsen Torbjørn. Endret 29. oktober 2006 av 2bb1 Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Ingen? Haster litt. Lenke til kommentar
Looke Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Du må koble en S video kabel til den s video tilkoblingen som er til høyre for usb tilkoblingen, altså til venstre http://img342.imageshack.us/my.php?image=1xr0.jpg her . S video kabelen kobler du inn i pcen og rett inn i tven, hvis den har støtte for s video hvis ikke trenker du en s video -> til composite, også bruker du en composite kabel fra pcen til tven. Det du trenger, en S Video kabel. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Har en scart-kontakt m/ s-video på, så skal springe opp å teste nå Takk! Endret 29. oktober 2006 av 2bb1 Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Har koblet S-videon på datan til S-videon på TVen, men får ikke opp noe på TVen. Har også prøvd S-video fra pcen til S-video via Scart på TVen, men heller ikke noe bilde. Noen instillinger jeg må gjøre på pcen? Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 ja, du må nok inn i driverne og søke etter en tv ellrns Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 og hvordan gjør man det?? :S Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) har du forsøkt Fn+F5 tasten.... (bruker ihvertfall å være det) Da aktiverer du video ut Endret 29. oktober 2006 av Tetanus Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Jepp, trykte den for å aktivere greiene, men fortsatt uten noe bilde på TV-en. Noe spesielt jeg må gjøre på TVen? (Litt vanskelig å svare på siden det finnes millioner av TVer, men give it a try ) Endret 29. oktober 2006 av 2bb1 Lenke til kommentar
Looke Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 prøv å koble den via dvd opptakeren elns kan være der noe av feilen er Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 du må jo velge en AV kanal på tven da. når den er tilkobla pc'en Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg ville droppet scart adapteren og heller koblet direkte på siden av tv'en. Du har jo en s-video inngang der. Og den kanalen støtter garantert s-video. Prøv å starte maskinen opp på nytt med alle kabler tilkoblet og tv'en påskrudd. Gå inn på Egenskaper for skjerm -> Instillinger -> Avansert -> Her burde det være noe om tvutgangen på maskinen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå