Gå til innhold

Se film fra dataen på TV-en, hvordan?

Anbefalte innlegg

Hei! Har en film på dataen som jeg skulle likt å ha fått vist på en større TV. Har gjort dette før, den gang fra den stasjonere maskinen til TV (men husker ikke hva jeg gjorde). Nå skal jeg ha en film fra min Bærbare IBM Thinkpad over til stue-TVen.

Her har dere bilder av alle innganger/utganger på min bærbare og TV-en. Hvilke ledninger trengs? Evt. noe annet som må gjøres?

1xr0.th.jpg

3xh2.th.jpg

4tn3.th.jpg

5zf2.th.jpg

Hilsen Torbjørn.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må koble en S video kabel til den s video tilkoblingen som er til høyre for usb tilkoblingen, altså til venstre http://img342.imageshack.us/my.php?image=1xr0.jpg her .

S video kabelen kobler du inn i pcen og rett inn i tven, hvis den har støtte for s video hvis ikke trenker du en s video -> til composite, også bruker du en composite kabel fra pcen til tven.

Det du trenger, en S Video kabel.

Lenke til kommentar

Jepp, trykte den for å aktivere greiene, men fortsatt uten noe bilde på TV-en. Noe spesielt jeg må gjøre på TVen? (Litt vanskelig å svare på siden det finnes millioner av TVer, men give it a try :))

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Jeg ville droppet scart adapteren og heller koblet direkte på siden av tv'en. Du har jo en s-video inngang der. Og den kanalen støtter garantert s-video.

Prøv å starte maskinen opp på nytt med alle kabler tilkoblet og tv'en påskrudd.

Gå inn på Egenskaper for skjerm -> Instillinger -> Avansert -> Her burde det være noe om tvutgangen på maskinen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...