Gå til innhold

Program som reparerer i registeret

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Ett program som kan REPARERE windows registeret **FINNES IKKE.

Rett og slett. De register fix verktøy man får tak i kan søke etter tomme "nøkler"/verdier i registeret og slette disse, samt finne ting og tang som referrerer til filer som ikke er på systemet lenger. Det er stort sett det.

For at ett program skal virkelig kunne reparere windows registeret, vil det være avhengig av en kopi av windows registeret når windows er nyinstallert, og det ville ha trengt å følgt med på enhver forandring som foregår.

Jeg går ikke i dybden her da, men altså, enhver datamaskin som har harddisk og windows installert, blir jo etterhvert en helt unik install, dermed unikt register, ettersom hva man installerer, hvor man surfer, bruk av pc'n.

Jeg skal dele med dere noe ganske merkelig, om ikke unikt?! :

Ta og start opp regedit, skriv inn ett søk på noe du VET du ikke har i registeret, f.eks "alledyraihakkebakkeskogen". Og noter deg da hvor lang tid det tar å søke igjennom registeret.

På en install med mange programmer, adobe, 3d studio osv, som jeg har, tar det meg vanligvis en 10-15 sekunder.

Jeg bruker 1 sekund nå etter det var så mye lynnedslag og pc'n hadde restartet og registeret ble korrupt. Men det funker, det gjør det =)

Jeg tok nå nettopp og eksporterte registeret til en fil, størrelsen er 897KB. Vanlig størrelse er 10-15 mb. Edit: 66MB er det som standard etter install,hos meg(Har sjekket!)!

Dette er langt mindre enn hva det er hvis jeg installerer windows på nytt igjen. Og i tillegg har jeg windows xp 64 bit. 64bit XP har DOBBELT opp av forskjellige integrerte windows verktøy, f.eks Internet Explorer, 32bit og 64bit versjon. Ergo mye mer data i registeret.

JV 16 Powertools, er det mest komplette register og windows behandlings program jeg har vært borti, med tanke på type windows register verktøy.

Hadde jeg installert dette før jeg hadde lynnedslag og mistet data i windows registeret, så hadde dette programmet kunne delvis ha reparert det. Det har faktisk AI, og kan dermed utvikle seg til å bli meget så interessant verktøy, problemet er at det er da individuelt basert, og kan f.eks ikke brukes over nettverk og den typen ting. Sist jeg sjekket, vel og merke!

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar
Tune up utilities reparerer ikke registeret i det hele tatt, det fjerner bare tomme nøkler og den type ting. Forøvrig er det ett flott program.

7497908[/snapback]

Ja, vi har fått det med oss nå.

Da jeg selv var på utkikk etter et sånt program, brukte jeg ordet reparerer selv. Det er det trådstarteren mente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...