Martin-sama Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Morn ja.. Fikk igår min knallkule VoX AD30VT gitarforsterker, spilte litt med den, pent og rolig i en time++.... Hadde LAN igår, og venn(er) av meg prøvde den ut, ikke på noe høyt volum, men den ble kanskje skrudd litt mye av og på (hvis det har noe å si) Senere på kvelden begynte den å lukte brent, skrudde den av med en gang, og ventet til morgendagen. Prøvde den på nytt nå, den funker ikke, og elementet lukter brent..Hva kan ha skjedd? Jeg får vel ny?? Hvis det at den ble skrudd av og på er vitalt, så var det ikke så ille. Kanskje den ble skrudd av og på ti ganger i løpet av to-tre timer.. - Martin-sama Endret 29. oktober 2006 av Martin-sama Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 gå å lever den tilbake. du skal få ny. for 10 ganger i løpet av en time er ikke mye så gå tilbake med den. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Du kan da vel skru av og på en forsterker uten at den blir ødelagt. Så lenge du ikke hamrer på av på knappen en god stund, og det burde den jo faktisk tåle. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Den var fra nettbutikk, butikken befinner seg i Bergen.. Tenker jeg ringer dem imorgen, så sender jeg den tilbake til dem, så får jeg vel ny senere i uken... Takk for svar ihvertfall! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Rørforsterker? Isåfall: You just shit the bed my friend. Lukter sterkt av ødelagte rør her. Lenke til kommentar
EJN Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 AD30VT er en digital modelleringsamp. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Med rør. The AD100VT, AD50VT, AD30VT and AD15VT feature our patented VOX Valve Reactor found on all Valvetronix products. The Valve Reactor circuit uses a 12AX7 triode vacuum tube together with an actual low-wattage tube power amp circuit, a virtual output transformer and a dummy speaker circuit that simulates the impedance changes of a real speaker. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Hva vil det si? Det sto ingenting på den, ingen advarsel om noe som helst? ER ganske ny med sånt, vet ikke forskjellen.... Det det går vel på garantien? Lenke til kommentar
kjehaako Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Det vil si at det finnes skjøre komponenter inni forsterkeren. Radiorør gir ofte en bedre lyd, men de er temmelig skjøre. Et litt kraftig støt kan fort ødelegge dem. Akkurat det går ikke på garantien, ville jeg tro. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Kraftig støt? Den har bare stått inntil veggen i stuen min, ingen elektriske kretser kan ha gjort noe med den. Den har heller ikke vært utsatt for slag eller noe sånt...Ringer butikken imorgen. De kan drømme nokså lenge om at jeg betaler 2400 til, for en ny sånn forsterker altså... Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Du kan da bytte rør uten å bytte hele forsterkeren Og om det faktisk skulle være røra som har gått, tror jeg ikke du får igjen på garantien, selvom det er veldig spess dersom røra skal ha gått uten at du har vært spesielt "slem" med forsterkeren... Endret 29. oktober 2006 av KompleX Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Og da jeg kan ingenting om sånt, så finner jeg det like greit å sende den til butikken, og la dem gjøre det.. Endret 30. oktober 2006 av Martin-sama Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Rør er ein relativt lett sak å bytte, vil koste deg berre nokre hundre kroner vil eg tru. Du må må gi forsterkaren litt tid når du skrur den av før du skrur den på igjen fordi røra/røret treng tid for å kjøle seg ned før du kan skru på igjen. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Da har jeg snakket med butikken, det er nok noe galt med den, så den skal sendes til VoX-service i Oslo. Jeg regner ikke med at jeg må betale, eller? Endret 30. oktober 2006 av Martin-sama Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Du får ringe å spørre... Jeg synes det er dårlig om folka du kjøpte den fra gir faen... den skal jo tåle å bli slått av og på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå