Gå til innhold

Hjelp, hva skjer med forsterkeren min?

Martin-sama

Anbefalte innlegg

Morn ja..

Fikk igår min knallkule VoX AD30VT gitarforsterker, spilte litt med den, pent og rolig i en time++.... Hadde LAN igår, og venn(er) av meg prøvde den ut, ikke på noe høyt volum, men den ble kanskje skrudd litt mye av og på (hvis det har noe å si) Senere på kvelden begynte den å lukte brent, skrudde den av med en gang, og ventet til morgendagen. Prøvde den på nytt nå, den funker ikke, og elementet lukter brent..Hva kan ha skjedd? Jeg får vel ny?? :cry:

Hvis det at den ble skrudd av og på er vitalt, så var det ikke så ille. Kanskje den ble skrudd av og på ti ganger i løpet av to-tre timer..

-

Martin-sama :(

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med rør.

The AD100VT, AD50VT, AD30VT and AD15VT feature our patented VOX Valve Reactor found on all Valvetronix products. The Valve Reactor circuit uses a 12AX7 triode vacuum tube together with an actual low-wattage tube power amp circuit, a virtual output transformer and a dummy speaker circuit that simulates the impedance changes of a real speaker.
Lenke til kommentar

Kraftig støt? Den har bare stått inntil veggen i stuen min, ingen elektriske kretser kan ha gjort noe med den. Den har heller ikke vært utsatt for slag eller noe sånt...Ringer butikken imorgen. De kan drømme nokså lenge om at jeg betaler 2400 til, for en ny sånn forsterker altså...

Lenke til kommentar

Du kan da bytte rør uten å bytte hele forsterkeren :p

Og om det faktisk skulle være røra som har gått, tror jeg ikke du får igjen på garantien, selvom det er veldig spess dersom røra skal ha gått uten at du har vært spesielt "slem" med forsterkeren...

Endret av KompleX
Lenke til kommentar

Rør er ein relativt lett sak å bytte, vil koste deg berre nokre hundre kroner vil eg tru. Du må må gi forsterkaren litt tid når du skrur den av før du skrur den på igjen fordi røra/røret treng tid for å kjøle seg ned før du kan skru på igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...