Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke lenger en boot-meny [LØST]

Anbefalte innlegg

Pc'en re-booter etter boot-meny

Har da en selvbygd pc jeg har hatt trøbbel med i snart 1 år nå. Jeg har testet 3 hovedkort, men alle har vært deffekte. For snaue 2 uker siden kjøpte jeg et Asus K8N-e, og etter det har alt virket perfekt, fram til nå!

--

Jeg hadde ikke gjort noenting dagen i forveien. Alle drivere osv til maskinvarer var innstalert, og virus program var oppdatert! En morgen skulle jeg starte pc'en, men kom ikke lenger en boot-menyen, der man kan får disse alternativene:

> Sikkermodus

> Sikkermodus med nettverk

> Sikkermodus med bare comandolinje

> Start fra forige fungerende innstilling

> Start Windows på vanlig måte

Jeg velger en av de (prøvde med alle) og pc'en begynner å starte. Jeg får windows loading logo, men etter det re-booter pc'en bare, og jeg kommer inn i boot-meny igjen! Jeg har absolutt ingen anelse om hva som er feil, men kan tenkes at det er noe kluss med windows driverne eller rett og slett en komponent som har endt sitt liv!

--

Jeg har vanlig Windows XP Home Edition, Norsk vell og merke!

Og mine specs er følgende:

HK = Asus K8N-e nForce 4 chipset

CPU = AMD Athlon 64 3700+ 2.2 GHz

RAM = Corsair Vallue pc 3200, 2 x 1024 (dual channel)

GPU = nVidia GeForce 7800 GT, 256 mb

PSU = Hiper 580 Watt

HD = Samsung Spinpoint 250 GB, 7200 rpm

--

Spm. mitt er da om noen har hatt dette problemet før, og evt. hva de gjorde for å fikse det!?

Re-innstalasjon av Windows er en mulighet, men må få tatt en backup ac disken først, men siden disken min ikke blir detektet er ikke dette så lett!

--

Jeg har prøvd et par ting for å fiske det, men hjalp ingenting. Disse kan du se under:

> Min SATA disk i annen pc < Den ble ikke detektet.

> IDE disk i min pc < Den ble detektet non ganger, men gikk ikke å boote opp!

> Annen SATA disk i min pc < Ble detektet, men fikk bare bootet opp i sikkermodus!

> Min SATA som slave i annen pc < Fikk bootet opp med master disk (SATA), men min slave ble ikke detektet!

--

Jeg sendte inn pc'en til PC Styling Tønsberg, på lørdag. Det var her jeg kjøpte hovedkortet, så føler at de har et lite ansvar for å iaf. sjekke at det ikke er deffekt. Venter svar på mandag!

--

mvh Kristoffer aka Fjellgeita :(

--

Problemet er løst, og det var bare skjermkortet som ikke satt godt nok i! Det var en veldig amatør feil av meg, og jeg er nesten flau for å si det:P Hehe, men endelig er pc'en fikset og alt virker fint :D

Endret av Fjellgeita
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...