EspenE Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Jeg drodlet litt i en annen tråd om dette, og i forrige uke ble den nødvendige ringen kjøpt inn. Har ikke prøvd mye, men så langt ser det ut som om det fungerer helt akseptalbelt til bilder der dokumentasjonsfaktoren er viktigere enn ultimat bildekvalitet. Tok et par bilder i holmenkollen i dag, og dette er tatt håndholdt med full tele tilsvarende 765mm i 35mm format. Jeg sto ved det store skiltet litt til venstre for parkeringen ved skiskytterstadion. Jeg skal ikke påstå at noen skal løpe ut å kjøpe en TCON-17 bare for dette, men for oss som hadde den fra før gir det noen morsomme tilleggsmuligheter. Endret 29. oktober 2006 av EspenE Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Helt enig! Hadde selv et kamera der TCON-17 var "orginaltilbehør", men jeg har brukt den i etterkant sammen med Olympus sin 40-150mm (150*2*1,7 = 510mm) Funker helt fint! Helt klart at bildekvaliteten ikke er som på en linse til 20.000 + , men en får ihvertfall lekt seg litt, og det er tross alt det viktigste når en er hobbyfotograf! Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 hva er TCON-17. Har en følelse av at denne tråden kan bli mye mer interesang hvis noen kan opplyse meg. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 http://www.olympus.co.uk/consumer/198_TCON-17.htm Det er en telekonverter man monterer foran objektivet. Fordelen i forhold til en vanlig telekonverter er at man ikke mister lysstyrke. Men den er ikke så praktisk på et speilreflekskamera. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Forresten; Andrzej Wrotniak har også skrevet litt om dette... se http://www.wrotniak.com/photo/oly-e/si-tcon.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå