Gå til innhold

Irriterende dummytelefoner i butikken

mezz

Anbefalte innlegg

For meg er det, som for mange andre, viktig å få testet ut og prøvd telefonene før jeg eventuelt bestemmer meg for hvilken jeg skal ha.

Men: hvor kan man egentlig gjøre dette? I mindre telebutikker på kjøpesentre, Elkjøp o.l så kan man kun teste dummytelefonene.

Dette irriterer meg veldig, da dummytelefonene stort sett såvidt henger sammen, tastene er løse etc etc. Dummytelefonen gir kun et inntrykk av designet og hvor stor telefonen er. Den sier meg null og nada om hvor gode tastene er, eller hvordan menysystemet er.

Mulig det er bare meg som irriterer meg over dette, men allikevel et hjertesukk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For meg er det, som for mange andre, viktig å få testet ut og prøvd telefonene før jeg eventuelt bestemmer meg for hvilken jeg skal ha.

Men: hvor kan man egentlig gjøre dette? I mindre telebutikker på kjøpesentre, Elkjøp o.l så kan man kun teste dummytelefonene.

Dette irriterer meg veldig, da dummytelefonene stort sett såvidt henger sammen, tastene er løse etc etc. Dummytelefonen gir kun et inntrykk av designet og hvor stor telefonen er. Den sier meg null og nada om hvor gode tastene er, eller hvordan menysystemet er.

Mulig det er bare meg som irriterer meg over dette, men allikevel et hjertesukk.

7175192[/snapback]

Mange telefoner kan ikke startes uten sim kort. Dessuten så er det ofte slik at i små telebutikker så får man inn kanskje 4-5 stk av hver modell. Åpner man en og lager en test modell ut av den, er det ingen som vil kjøpe den til full pris. Gir man 10-20 % rabatt på den ene telefonen, har man ødelagt fortjenesten på samtlige telefoner av samme modell man har solgt.

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar

Er enig at det er elendig. Det jeg syns er rart er at de i det hele tatt har dummy telefoner. Kjøpere som ikke har peiling på mobiltelefoner tror de er så dårlige som dummy telefonene er, fordi de tror dummyene er ekte. Og det er ikke positivt. De kunne ha brukt ekte mobiltelefoner med "dummy" operativsystem så de ikke trengte å være rett for tyveri.

Men som sagt så er det alt annet enn gratis. Men det spørs om det kan veie opp for de missfornøyde kundene som tror de prøver ekte mobiltelefoner.

Jeg syns svært mange butikker har både dummy og ekte telefoner. Når jeg har vært på El-Kjøp og Expert har de hatt begge deler (Porsgrunn) ;)

Endret av jornan
Lenke til kommentar

Dette er da såre enkelt. Velg deg ut de modellene som tilfredsstiller kravene til pris og teknikk. Spør en selger om å få se på disse telefonene med bateri og SIM i. Plukk ut ditt eget SIM-kort og be han sette det i telefonen.

Jeg har så langt opplevd å bli nektet å se på the real thing kun en gang. "Greit, da får jeg gå et annet sted og handle", sa jeg da. Selgers problem, ikke mitt.

Lenke til kommentar

Er helt enig med deg mezz, disse dummy telefonene er no drit. Jeg å er av de som liker å teste en telefon før jeg kjøper den. Jeg har blitt avvist flere steder når jeg har spurt om å prøve en ekte en. Svaret jeg får da er at da er den brukt, og må selges billigere. Vel, det er virkelig ikke mitt problem. Du får prøve en bil før du kjøper den! Ser ikke problemet her!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...