Gå til innhold

Overklokket 6600 gt

Anbefalte innlegg

Uff, jeg har en gammel P4 2.4 GHz som jeg skal se om jeg kan klokke max. Nå er ikke FSB mer enn 533 så får ikke mer ut av den enn dette:

CPU. 2.4 GHz @ 3.4 GHz - Prescott 90 nm - 1.6v

FSB: 190 MHz

Bus Speed: 760 MHz

Memory frequency: 237.5 MHz Dual Channel

Dette er visst det jeg klarer å få ut av systemet jeg har. Noe mer går ikke da den jobber ustabilt. Så da tenkte jeg, da tar jeg for meg skjermkortet. Lastet ned RivaTuner og begynte å leke meg der :D

Skjermkortet mitt: nVidia GeForce 6600 GT 128 MB DDR3

Core clock: 500 MHz @ 560 Mhz

Memory clock: 900 MHz @ 1100 MHz

Startet bf2 og fikk dette:

bf2overclock.JPG

Hva er det som er galt da? kortet blir jo ikke engang varmt.

Endret av cypherbase
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uff, jeg har en gammel P4 2.4 GHz som jeg skal se om jeg kan klokke max. Nå er ikke FSB mer enn 533 så får ikke mer ut av den enn dette:

CPU. 2.4 GHz @ 3.4 GHz - Prescott 90 nm - 1.6v

FSB: 190 MHz

Bus Speed: 760 MHz

Memory frequency: 237.5 MHz Dual Channel

Dette er visst det jeg klarer å få ut av systemet jeg har. Noe mer går ikke da den jobber ustabilt. Så da tenkte jeg, da tar jeg for meg skjermkortet. Lastet ned RivaTuner og begynte å leke meg der :D

Skjermkortet mitt: nVidia GeForce 6600 GT 128 MB DDR3

Core clock: 500 MHz @ 560 Mhz

Memory clock: 900 MHz @ 1100 MHz

Startet bf2 og fikk dette:

bf2overclock.JPG

Hva er det som er galt da? kortet blir jo ikke engang varmt.

7175162[/snapback]

Kortet trenger ikke å være varmt for at du skal få artifacts....

Lenke til kommentar
Prøve å droppe hastigheten på minnet litt i første omgang, det er ofte det som ikke klarer å henge med.

7185255[/snapback]

oki. Ypperlige svar her... Jeg tviler liksom sterkt på at det råtøffe AGP kortet er noe å overklokke liksom :D menne bare leker meg jeg.

Skal prøve det overnevnte jeg da.

Lenke til kommentar

kjørte i går på 500@600mhz core og 0,[email protected] ram på mitt gainward 6600gt 128mb agp og fikk artifacts på litt under 60 grader så satte jeg ned med testing til 585/1100mhz og da fikk jeg til, måtte åpne kabinettdørra.Kjente da på utgangs tempen på kortet mitt og den var høy! men 50grader kjennes bra i grunnen:P

edit: fikk akkurat samma feil helt til jeg senka core til 585mhz, akkurat samma fargene

Endret av Tdnoz
Lenke til kommentar
kjørte i går på 500@600mhz core og 0,[email protected] ram på mitt gainward 6600gt 128mb agp og fikk artifacts på litt under 60 grader så satte jeg ned med testing til 585/1100mhz og da fikk jeg til, måtte åpne kabinettdørra.Kjente da på utgangs tempen på kortet mitt og den var høy! men 50grader kjennes bra i grunnen:P

edit: fikk akkurat samma feil helt til jeg senka core til 585mhz, akkurat samma fargene

7196822[/snapback]

ok. Hmmm. ja, ja. Kortet mitt er jo ikke så varmt engang. Men har prøvd med lavere da. Og det funker fint nå liksom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...