streeter Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Hei. Jeg har maskinen som står i signaturen min. Jeg lurer på hva slags klokkefrekvens agp sloten skal ha?`I bios står den på 66.66. Men hvis jeg stiller opp agp, så går pci også opp, og jeg har tydeligvis noen pci-kort som ikke liker å kjøre for fort :sad: Jeg lurer på om det er det at agp porten har for lav klokkefrekvens som gjør at jeg bare får ca 6500 3dmarks? En kompis av meg trodde den skulle stå på ca 89 mhz, men jeg vil jo helst ikke grille noe... Jeg har forresten 4xagp aktivert. ¨håper på hjelp! ps: Er det noe annet jeg kan gjøre for å bedre ytelsen? (Noe som ikke koster penger :razz:) Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 AGP hastigheten skal være 66 MHz, alt annet er overklokking. Mange skjermkort kjører uten problemer på høyere hastighet, også 89 MHz. Men det er veldig lite å oppnå i ytelse på å overklokke AGP-busen, det beste er derfor å holde den på 66 MHz. [ Denne Melding var redigert av: simfan på 2002-11-09 11:37 ] Lenke til kommentar
streeter Skrevet 9. november 2002 Forfatter Del Skrevet 9. november 2002 Da prøver jeg :wink: 107 var visst maks... tror jeg begynner der. Da tipper jeg at røyken i spill vil bli 100 % realistisk Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 AGP hastigheten har kun betydning for overføringen av teksturer til skjermkortet og dette er aldri noen flaskehals. Se bare på testene av 8x mot 4x AGP. Siden du har et skjermkort med 128MB vil du garantert ikke merke noen forskjell. Hvis du vil bedre ytelsen må du overklokke selve kortet, men det har du selvsagt allerede gjort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå