Gå til innhold

Ledning for montering på hovedkort?

Sinderella

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor jeg får tak i ledning for tilkobling på hovedkortet sine pins

Har et hovedkort som ikke har noen audio medfølgende. Kjøpte en boks om jeg trodde man kobla på hovedkortet men de ledningene skulle koble i de "allerede ekisterende lydutgangene".

men den har og sånne pin's så jeg trenger en kabel/ledning med pin tilkobling i begge ender.

Beklager vanskelig formulering.

Noen som veit noe om detta? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har litt lite å gå på der ja. Hvis du klarer å finne navnet/linken til hovedkortet samt lydkortet, så kan jeg alltids forsøke å hjelpe.

7175963[/snapback]

Hovedkortet er et: EPIA NL 10000 Link til hovedkortet

Lyd "kortet" er: OEM I/O frontadapter, (3,5/5,25" montering USB x 2, Mic, Audio x 2, FireWire 1394) Link til Lydkortet

Det om er med hovedkortet er at de on-board tilkoblingene er "løse" så de kan plaseres hvor man selv ønsker. Men i pakka fulgte det ikke med noen audio tilkobling så dette jeg prøver å skaffe selv. Hovedkortet har plas for montering av audio men ikke noe salg av det hva jeg har funnet.

Tusen takk :D

Lenke til kommentar

Fulgte det ikke med en lyd-kabel med 3.5 mm stereo-jack som du kan koble til bak på lydkortet?

Hvis du har mulighet til å ta klare bilder av tilkoblingene, så hadde det vært litt lettere å forstå broblemstillingen.

For jeg forstår det slik at du enten:

* mangler kabel.

* vil ha en løsning der du slipper å koble stereo-jack pluggen bak på hovedkortet (lydkortet)

* Har en plugg på enden av ledninga som du ikke vet hvor den skal være.

Hvis problemet er som pt.2 ovenfor, så har du sikkert overset den braketten som (sikkert) fulgte med frontpanelet. Den skal monteres bak på kabinettet (som et hvilket som helst PCI I/O kort) for at lydkablene skal kunne gå igjennom så du slipper å borre.

Lenke til kommentar

Ok, hovedkortet mitt består av løse deler for fri plasering.

den saken jeg kjøpte er som du sier med kabler til å koble til en eksisterende lyd utgang bak på pc. men jeg har ikke noen sånn, har pin's på hovedkortet for lyd men ikke kabel til å koble mellom..

post-97216-1162577057_thumb.jpg

Hovedkort

post-97216-1162577086_thumb.jpg

Skjerm tilkoblingen som er løs (sånn jeg egentlig trengte til audio)

post-97216-1162577164_thumb.jpg

Lyd tilkoblingen om jeg hadde kjøpt som jeg må finne kabler til.

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest i manualen (ok den er drit dårlig) og kommet fram til følgende:

* Den frontadapteren du har kjøpt er ikke kompatibel rett og slett fordi hovedkortet ikke har lydutgang som skal passe i forhold til evt. kabinett som det monteres inn i.

Nå fant jeg en bedre manual, Her.

Beskrivelse av pinneplasseringa finner du på side 12 (ikke side 12 i acrobat reader, men les sidetallene nederst på hver side. I AR blir det side 20 tror jeg).

Har prøvd å finne et frontpanel som passer, men desverre så eksisterer det kun bilder av fronten, og ikke ledningene.

Så her trenger jeg selv litt hjelp. Er det noen som vet hva de "kontaktene" som normalt sitter på hovedkort kalles? Jeg mener de kontaktene som bare er noen pinner som stikker opp fra hovedkortet, som man kan koble frontpanel til (ikke sånn som han har kjøpt) eller evt. sette jumper på.

Og hva kalles ledninger som er sånn at de kan kobles på. se bilde:

front_usb_block_connector.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...