Sitronkake Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Hei, akkurat satt sammen ny PC, og det meste ser tilsynelatende OK ut, men så plutselig... Blåskjerm! Dette skjer ganske ofte, uten at jeg gjør noe spesielt. Har skjedd mens jeg kjørte 3DMark06, satt på MSN eller brukte Opera. Kan skje ved oppstart eller etter et par timers bruk. Helt tilfeldig med andre ord. Tror det kan være hardware feil, så her er en liste med mine specs: AMD Athlon 64 x2 4600+ ATI Radeon X1900XTX (Omega 3.8.291 drivere) Corsair DDR2 XMS2 2.00 GByte Twin2X Matched Memory Pair ASUS M2N-SLI Deluxe Motherboard AM2 Zalman Ultra Quiet CPU Cooler CNPS9500 AM2 Hiper 580W strømforsyning Sound Blaster Audigy 4 Skal notere ned feilmeldingen de neste gangene jeg nå får blåskjerm, de varierer forresten også fra gang til gang. Aldri samme feilmelding. Noen innspill her? Edit: Forslag til hvordan jeg kan feilsøke? På forhånd takk! Endret 29. oktober 2006 av Sitronkake Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Kan høres ut som et minne problem. Testa med 1 brikke? har du mulighet til og teste med andre brikker?. kan jo også være lurt og kjøre memtest.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå