Gå til innhold

Athlon 64 x2 4600+ og Radeon X1900XTX, dårlig tall

Anbefalte innlegg

Akkurat satt sammen komponentene for den nye PCen min, oppdatert driverne og kjørt 3DMark06 på standard settings.

Mine specs, ingenting er overklokket:

AMD Athlon 64 x2 4600+ (2.4 GHz)

ATI Radeon X1900XTX (Omega 3.8.291 driver)

Corsair 2,00 GB DDR2

Får ca 4800 poeng. Ser utfra andre med liknende specs at jeg burde nå rundt 8000?

Under testing viser CPU-testen 0 FPS (ja, null FPS), og hakker da voldsomt.

Er det noe spesielt man må gjøre med dual-core CPU for å kjøre 3DMark06?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg fikk 6374 med mitt oppsett, har solgt rammen min og har nå bare twinmos pc4200 sdram 1024 @533mhz (stock)

er dette en nice score eller burde jeg fått presset ut mer?

(skal kjøpe samme ram igjen etterhvert...penger....!)

Endret av CustomTP
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
8000 med  x1900xt nei det blir nok ikke

Problem er vel at cpu din er litt svak,prøv å klokk litt

7185590[/snapback]

det står faktisk 1900XTX ganske stor forskell på det...

Du kan jo prøve å overklokke skjermkortet litt... klokke f. eks. minnet til 850MHz og GPU til 720 eller noe... skal ikke være noe problem... (klarer det samme med mitt 1800GTO) og kanskje klokk cpu 2-400 mhz. i tillegg... da skal du kunne klare 6500-7000 hvertfall mener jeg

Endret av Hagr
Lenke til kommentar
8000 med   x1900xt nei det blir nok ikke

Problem er vel at cpu din er litt svak,prøv å klokk litt

7185590[/snapback]

det står faktisk 1900XTX ganske stor forskell på det...

Du kan jo prøve å overklokke skjermkortet litt... klokke f. eks. minnet til 850MHz og GPU til 720 eller noe... skal ikke være noe problem... (klarer det samme med mitt 1800GTO) og kanskje klokk cpu 2-400 mhz. i tillegg... da skal du kunne klare 6500-7000 hvertfall mener jeg

7303885[/snapback]

Det forskjell mellom x1800gto og x1900xtx koleis dei klokkar.... med vannkjøling klarar eg å klokke mitt x1950xtx til 750 mgh kjernen....

Lenke til kommentar

Det forskjell mellom x1800gto og x1900xtx koleis dei klokkar.... med vannkjøling klarar eg å klokke mitt x1950xtx til 750 mgh kjernen....

jaja... jeg veit det, men x1900XTX bør jo klare å klokke høyere enn x1800GTO :p hehe kommer seff. an på volten

Lenke til kommentar

Eneste personen jeg kan se for meg at får mer enn 0 FPS på cpu testen er stoolman hehe

edit: Cpu testen har vel ikke så mye å si for total scoren, er nok IKKE p.g.a den at du får lav score, er nok heller noe annet lurt!

Har du innstalert chipsett drivere? Regner med at du har ny innstalert windows og ikke bare oppgradert drivere etter du satt inn nye delene?? I hvertfall så ta en NY INNSTALERING!

Lykke til

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Eneste personen jeg kan se for meg at får mer enn 0 FPS på cpu testen er stoolman hehe

edit: Cpu testen har vel ikke så mye å si for total scoren, er nok IKKE p.g.a den at du får lav score, er nok heller noe annet lurt!

Har du innstalert chipsett drivere? Regner med at du har ny innstalert windows og ikke bare oppgradert drivere etter du satt inn nye delene?? I hvertfall så ta en NY INNSTALERING!

Lykke til

7345145[/snapback]

eg får iallefall 1 FPS :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...