XPUserz Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Leste en annen post om at et firma hadde annonsert for 3-4 millioner uten å betale for det. Greit de satser men intet vinner, se på et annet eksempel. Nettavisen/Spray har 300 millioner i gjeld. Men disse blir ikke så mye omtalt. Mest på grunn av satsingen på massmarket.no (ingen som handler der likevel, de fleste har aldri hørt om det) - tror du nettavisen.no dekker gjelden sin eller går konkurs? Hva er utgiftene til dette selskapet som må bruke 300 millioner (er mye penger det tenk!) Er det noen som virkelig tror på milliongevinster i .com handel fortsatt? I internet explorer 7 vil det komme muligheter for blokkering av pop-up reklame som disse tar 1,50 pr stk å selge. Da forsvinner litt der. IT guruer drømmer om å tjene millioner over natten på å selge en ikke-fysisk vare, kjøpekraften fra bannerannonser er minimal å kommer til å gå i dass. Fakta er at 80% av aktiviteten på internett går gjennom søkemotorer, for kjøp/handel og. Internett selger dessverre ikke lenger, å vil ikke gjøre det i fremtiden heller. dotcom tiden vår var i 96-2000 der alt var så interessant. Nå er alt en stor kvalme med annonser med drit å lort du kan få kjøpt alle steder. Mobiltelefoner får du på rema 1000 også så hvorfor i svarte skulle vi bestille det fra en nettbutikk? Webdesignere har allerede gått i mørketider, på http://www.templatemonster.com får du kjøpt design svært få norske designere klarer lage til bare 2-300 kroner. Ikke bare det men du får også PSD filer for profesjonell layout. Trenger du noe hot så er vel hotscripts.com tingen for å lage det siste snittet, enhver dust klarer lage til dette i dag. Vinnerene i Norsk IT kommer til å bli Rimi-Hagen & Rema 1000-Reitan, for de kommer til å lesse opp butikkene sine med datautstyr å mobiltelefoner. WallMart i USA gjør dette allerede nå. De selger software også. La oss nå ikke glemme tyske Lidl, der får du alle andre varene også. Så store selskaper har endelig råd til å importere selv å det knekker til og med de få importørene som er i landet nå. De som jobber der imiddlertid får vel knapt 75-85,- i timelønn mens storegutta selv tjener opp til ferien sin. Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Pessimist. Mykje av det som vart gjort i 97-2000 var galskap og tufta på luft, men det betyr ikkje at nettet er daudt som salskanal. Tvert om, mange fekk veldig mykje god lærdom ut av krasjet. Ting vil ta seg opp, sjølv om det tek nokre år. Faktisk er vel enkelte selskap i ferd med å tene pengar, td. amazon.com har no knapt minus i sine regnskap. Heller ikkje lenge sidan eg høyrde om ein norsk nettpublikasjon som var i pluss på drift. Ein svensk finanspublikasjon har suksess med abonnementsordning. Komplett tener pengar og har gjort det ganske lenge. Dell har tent ikkje reint få pengar på effektiv nettdrift. Helsing Optimist Lenke til kommentar
smetho Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Krakket kan ses på som positivt fordi det kvalitetssikret bransjen, altså man blir kvitt mye av dot.com selskapene som ble med på bølgen for å få noen kroner ut av det. Det vi står igjen med er selskaper som må ha en skikkelig forretningsstategi og et skikkelig produkt (tjenester er også et slags produkt) for å overleve, altså blir det bedre kvalitet for forbrukerne. Er akkurat som evolusjonslæren, bare de sterkeste står igjen. Men som sagt, det vil ta noen år før IT-bransjen blomstrer igjen, men den vil blomstre :wink: Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Hardware.no funker hvertfall fint enda :smile: Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Quote: Den 2002-11-09 09:32, skrev XPUserz:på http://www.templatemonster.com får du kjøpt design svært få norske designere klarer lage til bare 2-300 kroner. Men hva når et firma vil ha en spesialisert side som fyller nettopp DERES behov? Dessuten er det fler enn "svært få" som klarer å lage slikt. Jeg skulle ikke hatt store problemene med å matche utseendet iallfall.. og jeg er 17 og selvlært. Teamer jeg opp med en venn av meg (som er et halvt år eldre enn meg, og selvlært han også), går programmeringsdelen med databaser, innlogging osv. lett også. En liten digresjon, I know :smile: Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Quote: Dessuten er det fler enn "svært få" som klarer å lage slikt. Jeg skulle ikke hatt store problemene med å matche utseendet iallfall.. og jeg er 17 og selvlært. Teamer jeg opp med en venn av meg (som er et halvt år eldre enn meg, og selvlært han også), går programmeringsdelen med databaser, innlogging osv. lett også. Ja vel? Jeg trenger noen som kan lage et billig design til meg, klarer dere å matche dette da? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 IT-industrien er en konjenkturindustri på lik linje med svært mange andre industrier. Akkurat nå er vi inn i en liten bølgedal som følge av 90-års ekstreme oppgang. Akkurat de samme linjene kan man se på f.eks. shipping industrien. Internett og IT generelt har kommet for å bli. Infrastrukturen er til stedet, og man kan ikke gå "tilbake i tid". Derfor vil det i årene som kommer være behov for flere og flere med IT-kompetanse. Kommer nok til å se færre webmastere og den slags. Behovet blir større for folk med høyere utdannelse og kvalifikasjoner, og ikke for folk som har tatt ett-årig utdanning som webmaster eller systemadministrator. Man kan ikke være så kresen som man var tidligere, og man trenger som sagt en dypere og bredere kompetanse/utdanning. For disse vil det også være lettere å omskolere seg til nye krav/oppgaver. ..kun en liten tanke :smile: _________________ [ Denne Melding var redigert av: Nuffern på 2002-11-10 05:36 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå