Gå til innhold

Kjøp data fra lokalt, å ikke webshop...


Anbefalte innlegg

Jeg handler på webshop pga seriøsiteten til disse såkalte "lokale" butikkene. Har gang på gang fått høre i disse at jeg må kjøpe ditt og datt som rett og slett er ubruklig. BARE for å få meg til å bruke mer penger. Dessuten liker jeg ikke at expert fremdeles selger rivaTNT til 1500,- og voodoo3 til 3000,-

 

Vare utvalget er også et stort hinder. Da jeg drar til den lokale sjappa har dem kanskje 1 type skjermkort, mens jeg egentlig ønsker meg et helt annet kort. Da er det bedre med webshopper ja.

 

ps. noen andre enn meg som la merke til expert som reklamerte med intel p4 thunderbird for en stund tilbake? :razz:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til informasjon, anbefaler aldri noke som vi ikkje kan stå for 100%, og har i mange tilfeller overtalt kunder til å bruke mindre penger på ting, rett og slett fordi dei ikkje har bruk for å kjøpe for dyrt, så her har ialefall vi heilt rein samvittighet.

Kanskje vi er litt dumme der, men eg har full tru på at 100% seriøsitet alltid vil lønne seg tilslutt.

mvh

Ronny

Lenke til kommentar

en annen ting er at da jeg går inn på elkjøp og skal kjøpe meg printer til 4000,- så står jeg å venter i godt over en time før jeg blir ekspedert. Mange som kommer etter meg blir ekspedert før meg, bare dem er voksne og ser ut som de har mer penger. Webshopper har ingen kø som diskriminerer etter alder og utseende!

 

Heldigvis klagde jeg og fikk avslag på varen. oppfordrer alle til å gjøre det samme i lik situasjon!

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig mye av det som har kommet fram her. Handler nesten alltid på webshopp selv. Men! faktisk er du ute etter skriver, skanner, ikke fullt så tekniske saker så sjekk ut prisene på din lokale "data" forhandler. Feks. spaceworld elkjøp osv. Her er en grunn: enkelte ganger har de faktisk noen bra tilbud. Grunnen er jo åpenbar, de er store og kjøper inn store partier så de kan selge dette billig. Det er ikke ofte disse er billigere enn webshoppere, men det hender faktisk. Jeg feks. skulle kjøpe en skriver, slo til på ukens tilbud på komplett HP 940C kr 994. inkl. frakt ble dette: 1132, deretter fikk jeg faktisk øye på samme skriver på elkøp til 889. Selv om dette bare er en hundre lapp, hadde jeg jo ikke bet. frakt og spart ca 250 kr.

Mitt råd er å sjekke ut alle tilbud før du går til innkjøp. En sjelden gang har disse butikkene faktisk et bra tilbud.

Lenke til kommentar

Assa.... Jeg har 1 god grunn for ikke å handle på lokale steder. De har så godt som ingen peiling på data. Får du et problem må du ringe til dem, de har ikke tlf. support så du må ta med pc'n ned dit. Så bruker dem 1 uke. Finner ingen feil, så kommer du hjem igjen og samme feilen er der igjen. Jeg har nok av konkrete eksempler jeg ikke gidder å ramse opp. De er greie å ha for ting du trengte i går, men support osv er 20 ganger lettere med webshopper (bare du velger en seriøs en som har holdt på mer enn 2 dager). Jeg kan ikke komme på 1 gang jeg har hatt problemer med en web-shop med untak av en garantisak som tok litt lang tid, men de 2 garantisakene jeg har hatt på den lokale sjappa enten med at på den ene som fikk jeg nytt(ga **** trengte ikke delen lenger) og den andre brukte de nesten et halvt år på å gi meg ny hd.

 

 

Så lenge man holder seg til seriøse webshoper (psdata, komplett osv) så skal det mye til å kjøpe katta i sekken.

Lenke til kommentar

vel, jeg må si meg enig i at det er mye bedre å handle i butikk, men den store prisforskjellen gjør at de fleste handler på nettet nå, så f.eks en brenner på el-kjøp som var på tilbud, 700,- for en 40x brenner, jeg sjekket på internett hjemme på liknende 42x brenner, der ble det bare 600 kr ink.porto, altså 100 spart for en bedre brenner

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg så denne threaden når den ble lagd, så jeg tenkte at jeg skulle følge oppfordningen og oppsøkte min lokale dataforhandler...

 

Well, jeg må beklager å si men jeg kommer nok ikke til å handle derfra når jeg skal kjøpe meg ny maskin eller komponenter... utvalget var dårlig og maskinene var alle eldre varianter... Jeg forsøkte å hinte frempå at jeg kunne tenke meg en større, bedre maskin men ble avfeid (høflig) med at maskinene kom ferdig fra forhandlere over dem i systemet.

 

Jeg skulle gjerne ha handlet hos en lokal forhandler, men jeg har rett og slett ikke muligheten til det når man får bedre og billigere på nett...

 

[edit]Skriveleif[/edit]

 

[ Denne Melding var redigert av: Grim Aramis på 2002-11-13 10:13 ]

Lenke til kommentar

Jeg tror et av hovedproblemene for lokale databutikker er nok at de kjøper inn et parti med f.eks. cd brennere, de selger kanskje halvparten til en grei pris i løpet av en mnd. Etter det er antageligvis brenneren utdatert og prisen mye høyere enn på webshop. Butikken kan heller ikke sette ned prisen allverdens uten å gå med tap. Dermed sitter de igjen med ganske mange cd brennere som ingen vil ha.. Dette fungerer jo ikke i lengden for en butikk og dermed begynner de kanskje å kun ta inn partier som de er sikre på å få solgt og resten bestiller de etter behov fra kunder.

Har vært borti det problemet flere ganger hos lokale datashopper.

 

Når jeg går for å handle lokalt er det fordi jeg vil ha en vare på dagen. Når de da må bestille den så dropper jeg hele greia og handler heller på webshop. Billigere og nesten alltid raskere.

 

Ellers tror jeg at for folk som ikke har så veldig peiling på PC'er bør kjøpe lokalt fra _seriøse_ forhandlere. Da får de support og den hjelp de trenger til å komme igang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...