Gå til innhold

Sliter med instalasjon av XP

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sliter med instalasjon av Windows XP.

Når jeg begynner med formateringa går alt greit, mens den kopierer filer får jeg av og til beskjed om at enkelte filer ikke kunne kopieres over, da er det bare og starte instalasjon på nytt. Andre ganger går kopieringa helt bra og jeg kommer så langt som at jeg skal fylle inn navn, organisasjon osv, igjenn får jeg beskjed om at enkelte filer mangler (vi snakker dll filer), reboot og start instalasjon på nytt. Andre ganger igjenn er jeg så heldig og komme så langt som at jeg begynner og instalere windows, noen ganger går dette smertefritt, andre ganger ikke. Igjenn beskjed om at enkelte dll filer mangler.

Men etter en del instalasjoner fikk jeg instalert XP uten problemer, trodde jeg. Det viser seg at jeg ikke kan instalere nye drivere, som grafikk kortet og hovedkortet. IE Har jeg ikke fått instalert (ingen ikoner som forteller meg hvor det ligger ivertfall), Internett er ikke konfigurert (dette må jeg gjøre selv, men det virker ikke), da internett ikke er satt opp får jeg heller ikke kjørt windows uppdate. Jeg får heller ikke aktivert min windows (som spretter opp og sier at jeg må aktivere windows iløpet av 30 dager) hvordan jeg aktiverer har jeg heller ingen peiling på, siden det ikke går og trykke på knappen som sier at jeg skal aktivere. Jeg har heller ikke fått programmer som windows media player, ingen spill (som jeg trodde var default), eller noen form for IE. De eneste programmene jeg har fått til og iinstalere er Adobe Acrobat reader 6.0 og Firefox (som jeg instalerte fra cd)

Noen som kan hjelpe meg?

BTW: Jeg finner ingen riper, støv eller lignende på windows cd'en vis noen skulle lure.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Æsj, æsj, æsj!

(Være utrolig sur på datan)

Nå har jeg prøvd og instalere et par ganger til, men det virker fremdeles ikke. Nå får jeg bare beskjed om at System ikke kunne instaleres (javel?) og det står at instalasjonen er fulført. "Press any key to reboot your system, will reboot in 5 seconds". Nå går den bare i en evig loop mellom. Start på nytt, vil du starte maskinen i Sikkermodus(m nettverk) osv, uten at noe virker og den rebooter på nytt.

Noen som har en idè til hva jeg kan gjøre?

btw: Jeg har lov til og laste ned Windows XP fra nettet (torrent mm) vis jeg har lovlig lissens?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...