Thor. Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Hei. Er ganske ny på musikkskaping og lurer på hvordan man lager sann "pipemusikk". Jeg finner slik musikk i for eksempel noen få trainere og lignende. I en av de var det cred til maktone men finner ikke noe programm som kalles maktone så.. Noen som vet om et program som kan lage slike lyder? Eksempel på musikk jeg vil lage er: Dette Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Om jeg ikke er helt på jordet er det hvertfall relatert til chiptunes. EDIT: Uff, den setningen kommer jeg til å få så bank for om et par timer Endret 29. oktober 2006 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Hehe neida, greit nok forklart det. Mange ord på det der. Kalles "Trainers" eller "Loaders" nå til dags, men det er egentlig bare gjenskapning av lyden man lagde med SID-brikka (Sound Interface Device) som satt i Commodore-maskinene før i tiden! (mellom istiden og Jesu fødsel en gang). Vil nok komme lengst med å kalle det SID-låter ... eller digital arcade synth f.eks. Uansett, enkleste måten å gjenskape den lyden på i dag er å leke seg vilt i en VST av reFX som heter så mye som QuadraSID. Selveste Chris Huelsbeck har laget patchene i den, så der er det mye å leke og tweake med for å si det sånn. Noe annet vil du enkelt og greit ikke få til, siden SID-musikk faktisk blir "programmert" uten noe spesiell UI og sikte etter. Så reFX QuadraSID er løsninga da, som er en standard VST du kan loade inn i hvem som helst sequencer nå om dagen, eller bare loade stand-alone. Har laget ei låt i den selv som heter "Turrican" faktisk, og det er helt deilig lyd. Men den koster da penger, siden det er den tyngste varianten på markedet! MEN du får også Quantum 64 da, som er gratis - men dog noe begrensa for å si det sånn. Brukte den før jeg invisterte i reFX-pakka. Så det da serru! Endret 29. oktober 2006 av SkyMarshall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå