Gå til innhold

Optimalisering av Daytone GeForce 3 Ti200


AK47

Anbefalte innlegg

Vi er vel godt over 400 stykker som har kjøpt Daytone GeForce 3 Ti200 64 mb fra julekalendertilbudet til Topline. Jeg har nå fått kortet på plass, men fersk som jeg er så har jeg ikke peiling på GeForce. Jeg har masse spørsmål, som jeg håper på svar på, og som kan hjelpe andre.

 

Jeg har kjørt 3D-mark og fikk 3959. Hva kan jeg gjøre for å få dette bedre? Det er så MANGE instillinger, både i BIOS og i Windows på skjerminnstillingene. Kan noen fortelle meg hva som er de optimale innstillingene på Windows -> kontrollpanel -> skjerm -> avansert -> ??

 

Også på BIOS? Og hva er egentlig Memory hole der? Eller System Bios Cashale? Eller 4XAGP (enabled)? Eller disse Shadow-instillingene? Er det noen innstillinger i BIOSen jeg kan forandre på for å få det optimalisert?

 

Når jeg laster ned Windows er det et urolig bilde. Bildet med Windowssymbolet skifter til massevis av farger et bitte lite øyeblikk...

 

Og det verste av alt: Jeg får ikke installert Detonator XP 3D Stereo Driver (for win 98) versjon 23.11. Eller jo, jeg får installert den, men da kommer jeg ikke inn på de avanserte innstillingene for skjermkortet. Jeg får i stedet feilmeldingen:"Unable to find dialog 85".

 

Håper på gode svar :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I bios :

 

AGP speed : 4x

AGP Aperture Size: Lik din menge med Ram

 

Enable: Assign IRQ To VGA

 

Disable:

Video Bios Cacheable

Video Bios Shadow

VGA Palette Snoop

PCI Palette Snoop

 

Har ikkje samme kortet som du, men det har ingenting å sei...

 

_________________

Amd 1400

Abit Kt7

512Mb Ram Apacer

Geforce 2Mx/Mx400 @218/381

55 Gb

PSU 235W og 145W

 

[ Denne Melding var redigert av: Okie85 på 2001-12-15 13:10 ]

Lenke til kommentar

Glemte å fortelle at jeg har Win98.

 

Men nå prøvde jeg noe rart. Jeg har en Athlon 1000 mhz, 512 mb ram. Jeg installerte noen VIA-drivere som fulgte med maskinen. Resultatet til 3D-mark gikk opp til 4675...

 

MEN, hvorfor skal det alltid være et men!

Nå får jeg inn noen forstyrrende hvite striper når jeg kjører 3D-mark. Slike striper jeg fikk da jeg hadde mitt gamle grafikkort uten T&L da jeg prøvde å kjøre T&L i Operation Flashpoint. Hvordan i svarte får jeg fjernet disse hvite stripene?

Lenke til kommentar

Etter å ha gjort om Video Bios Shadow til Disable økte det til 4712 i 3D-mark.

 

MEN strekene er der fortsatt. De er visst brune nå, ser det ut til. De dukker opp så smått i den første skyteepisoden. I den andre skyteepisoden med mange som skyter på hverandre er den veldig framtredende. Og strekene vises så vidt i natursekvensen.

 

Jeg kan ikke se noen instillinger for FSAA eller Cas-latency...

 

Takker foreløpig for seriøse svar

Lenke til kommentar

Quote:


Og det verste av alt: Jeg får ikke installert Detonator XP 3D Stereo Driver (for win 98) versjon 23.11. Eller jo, jeg får installert den, men da kommer jeg ikke inn på de avanserte innstillingene for skjermkortet. Jeg får i stedet feilmeldingen:"Unable to find dialog 85".


 

hvorfor skal du innstallere detonator xp 3d stereo driver ?? hvorfor ikke vanlig "detonator xp driver" ??

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd meg fram med de strekene som forstyrrer bildet. Når jeg i 3D-mark kjører 3D software T&L fungerer det, men det går jo voldsomt utover fram raten. Stiller jeg inn på 3D pure Hardware T&L er det fullt av forstyrrende streker som flimrer tilfeldig på skjermen.

 

Er det ingen her som vet hvorfor, og evt. hva jeg kan gjøre...

Lenke til kommentar

ok, nå har jeg endelig løst problemet :smile:. Håper det kan hjelpe andre med samme type maskin som meg. Jeg har en Athlon 1000 mhz bestilt fra Total Data, tror jeg det var.

 

Med maskinen fulgte det med programvare, og i programvaren lå VIA chipset Drivers. Der igjen AGP VxD Driver. Jeg valgte der igjen "Install VIA AGP VxD Turbo mode". Og det var problemet. Jeg installerte i stedet "VIA AGP in standart mode" som er på samme CD.

 

Turbo Mode ga 1000 poeng mer på 3D-mark, men T&L fungerer ikke som det skal.

 

Nå ligger jeg dessverre nede på 4000, så hvis noen vet hvordan jeg kan optimalisere det, tar jeg gladelig i mot råd :smile:

Lenke til kommentar

Du burde prøve og installere den nyeste via driveren.

Den skal fixe mange bugs med Nvidia kort.

Hent den her http://www.viaarena.com

Du burde ikke bruke 23.11, mange har rapportert feil med denne versionen.

Hent 23.10 her : http://www.warp2search.net/download.php?op...p=getit&lid=127

 

Først installer Via driverene, klikk turbo mode og at du skal installere alt.

Start maskinen på nytt, så inst. Nvidia driveren.

Gå til http://www.microsoft.com/directx hvis du ikke har DX 8.1

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-17 11:42, KnightFal skrev:

Du burde prøve og installere den nyeste via driveren.

Den skal fixe mange bugs med Nvidia kort.

Hent den her


 

via 4in1 36v ?

 

Quote:


Du burde ikke bruke 23.11, mange har rapportert feil med denne versionen.

Hent 23.10 her :


 

er ikke de driverne (sistnevnte) bare noen beta test drivere som skal fikse bugget i 23.11 driverne ?

 

Quote:



Først installer Via driverene, klikk turbo mode og at du skal installere alt.

Start maskinen på nytt, så inst. Nvidia driveren.



 

23.11 + bug fix greia ?

 

[ Denne Melding var redigert av: techz på 2001-12-17 15:13 ]

Lenke til kommentar

ok, nå har jeg skiftet fra den nyeste driveren til 23.10. Jeg har installert DirectX 8.1. Og jeg har installert de nyeste Via driverene, med turbo mode. 4XAGP er slått av. Resultat... 4850 :sad:

 

Det som er rart er at forrige gang jeg hadde Turbomode var det rundt 6000. Men med bugs (hvite streker som tidligere nevnt). Da koblet fra 4XAGP ble jeg kvitt dem, men dog ingen raskere maskin. Med den gamle driveren var det bugs uansett - om det var med eller uten 4XAGP.

 

I frustrasjon lurer jeg på om jeg skal prøve å overklokke hovedkortet. Deretter grafikkortet om ønskelig - men da ryker jo garantien.

 

Følg med på utviklingen :smile: Og om du har mulighet - ta del i den :wink: Slutten blir spennende :eek:

Lenke til kommentar

I natt har jeg latt PC-en jobbe med nVidia demoen "Grass" mens jeg sov i cirka 6 timer. Kassa mi ( Aopen HQ45 Pro-P4 m/250 watt power ) stod da inni et støydempende kabinett med åpen dør. Støykabinettet gjør som kjent at tempen stiger litt.

 

Mitt system er som følger :

 

Abit KR7A-RAID

AMD Athlon XP 1700+

Palit Daytona Geforce3 Ti200

512 MB DDR Apacer minne

Taisol CGK760092 CPU-kjøler, m/kobberbunn

SBLive! value

 

+ nettkort og disker etc.

 

Med alt på fullt trøkk hadde jeg en CPU temp på 58 grader når jeg våknet. Det hadde imidlertid oppstått en regnefeil et eller annet sted, så grafikken hakket noe, når jeg startet Quake3 for å sjekke åssen det stod til. En reboot måtte til.

 

Nå er alt som før, og alt er stabilt.

Jeg får forøverig 6687 poeng i 3dmark 2001.

Lenke til kommentar

2 ting, hadde vært gøy med synspunkter

 

Forskjell i Win2k/XP - noen som har teste begge deler med samme driver på 1 maskin?

 

Kortet mitt er 100% i 3dmark på 225/480, men klikker i Wolf/GL etter 1 sek... Wolf er ok med 225/460 bare. Er dette en tilfeldighet eller har andre sett noe liknende (23.11 driveR)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-26 15:05, Dollar skrev:


Forskjell i Win2k/XP - noen som har teste begge deler med samme driver på 1 maskin?



 

Mente du forskjellen mellom driver til win2k/xp og til win9x? Jeg har både win2k og win98se på maskinen min. Vanligvis er det win98se som mest powerfull på spill, men det er ikke tilfellet her.

 

3dmark2001 (win2k) 3960

3dmark2001 (win98se) 3756

 

Jeg har en

t-bird 1000@1200 (12x133)

256mb apacer sdram 3cl

abit kt7a

creative g-force2 gts/pro med 64mb ddr-minne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...