Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mulig feil ram type?

Anbefalte innlegg

Har nettopp satt sammen en ny pc og satt den klar for å starte den. Men så kommer problemet. Når jeg startet den, så får jeg bare svart skjerm og mye lyd (beeping). :ermm:

Sekvensen på lyden går slik: 1 lang, 3 korte

Alt på pcen lyser opp og starter ellers som den skal. HK'et er ASUS M2N32-SLI deluxe, med 7950gt(passive) og corsair 2x cm2x1024-5400c4 675mhz. :)

Etter å sett på andre som har hatt liknende, men ikke funnet den identiske problem, så tror jeg bare at det er feil minne type til dette kortet. Men da jeg bestilte kortet så tok jeg med "tilbehør til dette produktet" og fant disse ram brikkene. På samme side sto det infoen som jeg har lest for litt siden hva type minne HK'et støttet:

Minne

Støttet RAM-teknologi DDR II SDRAM

Støttet RAM-integritetskontroll Ikke-ECC, ECC

RAM installert (maks) 0 MB / 8 GB (maks.)

Støttet RAM-hastighet PC2-4300, PC2-6400, PC2-5300

RAM-egenskaper Ikke-bufret, to DDR-kanaler

Har jeg nå blitt anbefalt og kjøpt feil type ram til HK'et mitt eller? Måtte kjøpe RAM'en en måned før HK'et siden den gikk snart tom på lager og ville vente ekstra lenge å få alt i samme pakke. Prøvde å søke etter hva HK'et støttet, men fant aldri hva type, men bare hastighet, selv på asus sine egne sider. :hmm:

Har jeg feil type minne eller er feilen noe annet? håpe på raskt svar og beklage evt skrivefeiler :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...