Forumforumforum Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Driver og tenker/regner ut før det skal handles. Lurer derfor på hvordan det er å koble 8 elementer på 4 ohm så det blir 2 ohm.. Skal drives av forsterker som takler en del i 2 ohm. Går dette her bra? edit: når jeg tenker meg om vil vel kanskje strømmen ta korteste veg... og da blir vel ikke alle elementene belastet ? Noen som har forklaring/tegning på hvordan det skal kobles ? edit2: hvordan skal jeg regne effekten på dette? la oss si at hvert element er på 600w RMS Endret 29. oktober 2006 av espennyh Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Hvilken forsterker er det snakk om? Er det en tokanaler som er stabil i 1 ohm pr. kanal eller er det en monoblokk? Om det er en tokanaler er det bare å koble 4 elementer i parallell på hver kanal som vist under. Er det en ren monoblokk kan du følge skjemaet under; ...og koble hver av rekkene i parallell som vist her: . Nå er det tidlig(?) på morran etter en sen lørdags kveld/søndags ehh... morra her så armèr deg med et multimeter for å sjekke at impedansen stemmer Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Forsterkeren er vi litt usikker på enda, men regner med det blir en 2-kanaler som kan levere litt krutt stabilt i 2ohm. Om det er en tokanaler er det bare å koble 4 elementer i parallell på hver kanal som vist under. Som tegningen viser, blir det 4ohm? er det mulig å koble 4 elementer på 1 kanal og få 2 ohm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå