Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chelsea FC - The Shed End

Shjatå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På tide å gjøre noe med dømminga nå!

Mener det første som må gjøres er å gi managere mulighet til å klage inn avgjørelser til FA slik at FA må behandle saken. På den måten slipper vi offentlig uthenging samtidig som vi unngår å overbeskytte dommerne.

For slik det er i dag blir det bare surr.

Lenke til kommentar

"Ex-England defender Gary Neville wrote on Twitter: ‘Matic completely entitled to react and not a red in context of what happened to him"

"Speaking on BBC Radio, former England winger Chris Waddle said: ‘It was a terrible challenge. It is the worst challenge in football, anybody who goes over the top, and it was high, it was a leg-breaker. Matic’s reaction was basically every player’s."

"Former Arsenal midfielder Paul Merson said: ‘The referee gets it all wrong. You have to use common sense, as Barnes could have broken Matic's leg and so the natural reaction is he’s going to get up and push him. And the referee did not even book Barnes, while he did caution Ivanovic for arguing."

"Darren Lewis, of the Daily Mirror, wrote on Twitter: ‘Push from Matic is a reaction to almost having his leg broken. Instead of dismissing him the referee should have been protecting him. Tackle was shocking. I’d like to see the footballer who doesn’t react that angrily to almost having his leg broken.’"

Outrage over Matic red card. 2015. Outrage over Matic red card. [ONLINE] Available at: http://www.chelseafc.com/news/latest-news/2015/02/outrage-over-matic-red-card.html. [Accessed 22 February 2015].

-------

Skal ærlig innrømme at jeg måtte skrive inn nettsiden selv for å sjekke at det faktisk var en artikkel på offisielle siden. Jeg er uansett enig. Alle som har spilt fotball kjenner seg igjen når man bli taklet idiotisk og kan ende fotballkarrièren. Jeg forsvarer ikke det Matic gjorde, men jeg forstår at han reagerer slikt også. Situasjonen oppstår uansett pga. Atkinson ikke har kontroll på kampen. Barnes skulle vært sendt av banen etter 30 minutter.

Lenke til kommentar

Det er jo soleklart rødt kort til Barnes, men dommeren så jo tydeligvis ikke taklingen. Ingen dommere ville unnlate å gi rødt kort hvis de hadde sett den.

Setningen her er altså: Dommeren så ikke den stygge taklingen, men fikk med seg Matics reaksjon og gir gult / rødt kort. Var det korrekt?

- Jeg mener ja. Dommeren, som ikke så taklingen, kan ikke på noen som helst måte la vær å gi Matic kort for slik oppførsel - enkelt å greit. Burde Matic få fjernet den røde kortet? Absolutt ikke. FA kan ikke fjerne ett kort gitt for usportslig oppførsel fordi det var en reaksjon.

Alle forstår reaksjonen til Matic, og mange mener nok at han kanskje burde gitt han inn litt ekstra - slike taklinger har ingenting i fotball å gjøre, men FA kan ikke fjerne et kort gitt for usportslig oppførsel siden det gir presedens for å agere på taklinger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tøv? Han har da ikke sagt noe dumt eller noe nå

Jeg synes han klager altfor mye på dommerne. Som om han genuint tror FA har en agenda mot Chelsea. Husker United-fans og egentlig også Ferguson kjørte det samme løpet da Ferdinand ble utestengt i 8 måneder, for eksempel.

Poenget mitt er at det er kynisk og usunt. Jeg tror ikke det gagner Chelsea på sikt å ha et så ekstremt fokus på dommerstanden. Ja, kanskje får dere en billig straffe "som unnskyldning" i neste kamp, men når Mourinho systematisk rakker ned på dommerne i ligaen, så smitter det til slutt over på spillerne til Chelsea også. De er bare mennesker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...