Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End

Shjatå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ifølge The Times er Drogba igjen utelatt fra troppen, selv om han er fully fit og i utgangspunktet kampklar. Hva betyr det? Er han - etter veldig mye fram og tilbake - "endelig" på vei ut? Er det positivt? Negativt? Jeg klarer ikke helt å bestemme meg. Han er fremdeles, gitt en viss form, en av verdens ypperste spisser. Men han er også gammel, tidvis meget sutrete, og hvis han ikke vil være i klubben, er han heller ikke velkommen. Men vet vi at han virkelig vil vekk? Og er det derfor Scolari verken har tatt han med mot Southend eller Stoke? Eller prøver han, som den nevnte artikkelen foreslår, å straffe Drogba for hele lagets skuffende forestilling mot United?

Det som i hvert fall er positivt med Drogbas fravær og den voksende uroen rundt hans fremtid i klubben, er Di Santo og det faktum at han muligens får mer spilletid. Personlig vil jeg gjerne se han og Anelka starte sammen på topp i en 4-4-2-formasjon, flankert av Malouda og Kalou. De to siste er forholdsvis gode til å holde sidene sine og gir derfor rom til vår sentrale midtbane (Mikel og Lampard), samt Di Santo og Anelka som lurer foran. I enkelte kamper tidligere i sesongen har "alle" spillerne klumpet seg sammen sentralt - Deco, Ballack, Lampard, Mikel, J. Cole, Anelka og Drogba. Dessuten prøvde vi i disse kampene "alltid" å angripe rett på og sentralt. Med hardkjempende, hodesterke forsvarere slet vi derfor med å komme gjennom. Jeg savner vingspiller vårt. Hvordan hadde sesongen vår sett ut med Robben, Duff og/eller Robinho på laget?

Endret av Treblad
Lenke til kommentar

Det var faktisk 3 bytter som avgjorde kampen, jeg er sjokkert. Meget bra, og veldig artig at det var våre 2 yngste spillere som la opp til hvert sitt mål.

Edit: Avjgørende var kanskje litt sterkt, men det var ihvertfall innbytterne som stod bak begge målene. Stoch gjorde det bare bra i de minuttene han var på, med Cole ute får vi sikkert se en del av han fremover.

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar

Var glad når jeg så at det var Di Santo som lager det første målet, er noe med den spilleren som jeg virkelig liker. Belletti derimot, ekkel :)

Fint for Lampard å få en deflection special på sin 400. kamp da :p

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...