Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End

Shjatå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mourinho har vært ute og klaget på behandlingen spillere som Hazard får i ligaen og hvor dårlig dommerne er til å ta tak i det.

Jeg forstår hva Mourinho mener, og er tildels enig. Jeg synes at vi skal tåle at man blir taklet og at fotball er en fysisk sport. Jeg liker ikke utviklingen Suarez dro med seg til ligaen mtp. det å kaste seg veldig lett, og overspilling som har kommet de siste årene.

Hazard er vel den spillerne i PL som felles mest/blir mest sparket etter, og det er selvfølgelig ikke sunt at man kan holde på slik. Man burde klare å holde det fysiske spillet til innenfor rimelighetens grenser. Som taklingen Hazard fikk mot seg av Stoke - totalt unødvendig å hoppe inn slik i taklinger. Man har også Vertonghen (henger han ikke ut, bruker han bare som eksempel) som kommer inn i stor fart og stempler Hazard på hælen.

Det Mourinho visstnok skal ha sagt er at Hazard (tipper han også sikter til spillere som Hazard) ikke kommer til å ville være i en liga om spillere som Shawcross, Skrtel og gjengen få fortsette med all etterslenging og den unødvendige planen i å sette ballkunstnerne ut av spill. Det er som regel spillere som Hazard, Di Maria, Sanchez osv. som er i stand til å utrette noe ekstra - og det ville vært et enormt tap for ligaen om disse spillerne ikke "beskyttes". Med beskyttes mener jeg at spillere som fortsetter å prøve å sparke de ned/sette de ut av spill straffe tilstrekkelig.

Nå vil jeg tro Mourinho også kom med disse uttalelsen for å få rettet synet mot akkurat dette.

Det var spillere før Suarez kom til England som av og til hadde noen rykninger i Kaste Seg-muskelen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tidligere dommer Mark Halsey om beskytting av spillere.

DOES HAZARD NEED PROTECTING?

Firstly, Eden Hazard should be taking all the plaudits for getting straight back up after the heavy challenges he has received this season.

But because he is getting back to his feet so quickly and going after the ball, instead of staying down and appealing, he is giving the referee the easy option of doing nothing and letting play continue - even though a foul has been committed.

If Hazard stayed on the ground, it would force the referee into action, and we would likely see more yellow cards as a result.

Referees have a duty to protect the Premier Leagues best players but, at the moment, they are struggling to tell the difference between careless and reckless challenges.

Karl Henrys tackle on Wayne Routledge on New Years Day is a prime example - that was a clear red card and failing to deal with the situation meant another was caused by Routledges retaliation.

Referees can certainly protect the players who are open to the more physical challenges but the crucial part is recognising the severity of the tackles. At the moment, it's all over the place in the Premier League.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...