Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End

Shjatå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lite å få gjort med det ja, men føler det ødelegger interessen at dommerne har et så lavt nivå og det gjøres ingen tiltak mot det.

I dag vil jeg uansett påstå det er andre faktorer som spiller inn også. Cahill er udugelig. Ivanovic er ingen back. Azpilicueta kan få gå tilbake til høyrebacken, også kan Filipe Luis (evt. en vi henter) bekle venstrebacken. 5 av målene kommer fra venstresiden til Tottenham (straffesparket ble skapt fra den siden).

Det er vel det positive. Man ser tydelig hvor svakheten i laget ligger og det er på høyresiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Lite å få gjort med det ja, men føler det ødelegger interessen at dommerne har et så lavt nivå og det gjøres ingen tiltak mot det.

I dag vil jeg uansett påstå det er andre faktorer som spiller inn også. Cahill er udugelig. Ivanovic er ingen back. Azpilicueta kan få gå tilbake til høyrebacken, også kan Filipe Luis (evt. en vi henter) bekle venstrebacken. 5 av målene kommer fra venstresiden til Tottenham (straffesparket ble skapt fra den siden).

Det er vel det positive. Man ser tydelig hvor svakheten i laget ligger og det er på høyresiden.

Enn mister interessen ja, når det er så jevnt mellom lagene, er det kjedelig om ligaen blir avgjort på kamper med latterlige dommertabber.

Men å slippe inn 5 mål om så dommeren var Pochettino, er uansett for dårlig.

Lenke til kommentar

Dommeren hadde ikke kontroll på kampen i det hele tatt. Blåste på rare situasjoner. Lot et straffespark til Chelsea gå på 1-0. Fabio skulle vært sendt i dusjen. Cahill skulle vært sendt i dusjen. Vertonghen skulle hatt et tidlig gult kort for stemplingen på Hazard. Det var ingen linje på hva som ble dømt og hva som fikk gå. Dowd er en dårlig dommer. Det har han vært i flere år nå. Jeg forventer ikke mye av Dowd, men FA burde unngå å sette opp slike dommere i derbyer hvor det er så mye shit.

Jeg sier ikke vi tapte pga. Dowd, for det gjorde vi ikke, men Dowd gjorde at kampen ble ødelagt og urettferdig. Mourinho tenner på alle plugger og det synes jeg er bra. PL har utviklet seg til å bli en raskere liga, men dommerne henger ikke med. Jeg ser ingen annen utvei enn å implementere videodømming. Det er synd på en måte, men som Chelsea supporter i høst har det vært mye i mot oss. Det har blitt i stor grad oversett pga. vi har spilt bra og vunnet til slutt. Det er uansett mange hendelser opp igjen høsten man kan gå tilbake til og dermed gjøre at vi kanskje hadde vært enda flere poeng foran.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hva gjorde dommeren i dag som var så dårlig? Føler ikke at han ødela kampen på noen som helst måte.

E: Det er en mangelvare med god dømming i PL i år, så da kan man godt berømme de når de gjør det bra.

Jeg mener fellingen av Hazard skulle vært avblåst og rødt kort, det er jo tydelig kontakt.

Men fikk med meg nå Hazard selv mente det var korrekt dømt?

Og jeg snakker nødvendigvis ikke kun om denne Chelsea kampen, men Stoke - United og ikke minst Liverpool kampen i dag.

Edit: og forøvrig alt det Emils nevner ovenfor.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Jupp, fellingen av Hazard var 100% korrekt. Spilleren tar ballen før han feller Hazard.

Enig i at en del kort ikke ble delt ut, flere skulle kanskje vært i dusjen, men nå fikk begge lag beholde alle spillerne sine. En fair kamp sånn sett.

E: Mener ikke at det er noe hands på Vertonghen heller. Hånden ligger jo helt i bakken, men det kan være opp til enhver å vurdere. Noen hadde sikkert dømt, jeg er glad det ikke ble dømt.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Jeg synes det er feil å kalle det "fair" om dommeren gjør feil begge veier. Det er vel det som blir problemet med ligaen. Man prøver å balansere opp feil dommeravgjørelser for å rettferdiggjøre noe. Vært et stort problem i mange år.

Godt mulig han var på ball. Jeg skrudde av kampen når den var ferdig. Orker ikke å se studioet til TV2 etter 90 minutter med Wikestad. Så kanskje Dowd gjorde riktig - om så kan jeg stryke 1 ting fra listen. Poenget mitt er uansett at det er håpløst å være så inkonsekvent på avgjørelser. Hva forventer du av trenerne og spillerne når du blir straffet en kamp også neste kamp så lar man det gå.

Hands situasjonen til Vertonghen er så kjedelig fordi en dommer ville blåst, mens Dowd unnlot. Hva er reglene? Det er absolutt ingen linje.

Lenke til kommentar

Der er jeg derimot helt enig med deg Emils. FA må stramme opp linjen og gjøre den tydelig for dommerne. Det virker som at de godtar at det dømmes forskjellig alt etter hvem som dømmer.

Den ene dømmer for situasjon A, men ikke B - mens en annen er helt motsatt. Det er vanskelig å vite fra kamp til kamp hva som faktisk kommer til å bli slått ned på. Dessverre er det slikt, og i år har det vært verre enn noen gang.

Eksempel fra dagen i dag:

- Stoke snytt for soleklar straffe på hands

- Liverpool får to straffer på hands, hvor den ene var med hodet.

Noe må gjøres. Jeg kan ikke forstå at FA ikke får massiv kritikk for hvor variabel og dårlig dømmingen er i år. Det har ødelagt mange kamper, og kommer til å fortsette å ødelegge kamper hvis det ikke blitt tatt tak i.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

De må skjerpe seg, foreslår å få Dave tilbake på høyre, Luis inn på venstre og Zouma med Terry.

Forhåpentligvis ser de at de ikke har klippekortet på startelleveren.

Edit: Syns dog det er merkelig at forsvarsrekka våres får så mye skryt, ser jo hvordan det går så fort en Matic har en dårlig kamp.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...