Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End

Shjatå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skuffende at Chelsea ikke klarer å innta ledelsen i dag. Det hadde vi trengt foran julekampene. Håper vi er på topp etter nyttår.

Når det er sagt, ligger Chelsea betraktelig bedre an nå, enn på tilsvarende tidpunkt i fjor. De andre topplagene tapte mer poeng enn oss i vårsesongen:)

Lenke til kommentar

Jeg må si,jeg er en av mange som er,for å si det på en United-ish måte,positiv overrasket over deres dårlige form i det siste.

På bakgrunn av dette har jeg 3 teorier.

Teori 1: Luis Felipe Scolari.

Big Phil er viden kjent for å være en kjempegod trener.Jeg var vel en av mange som med et tenkte "fy fabian for en god trener di henter inn nå".Men når ligaen snart er halvspilt og dere har 2 hjemmetap (3 med Burnley,as if that counts),og 2-3 uavgjort hjemme(usikker på denne).

Grunnen til dette,tror jeg er fordi Big Phil kun har hatt suksess med landslag,og er derfor ikke vant med å gjøre suksess i ligasammenheng.Selvfølgelig kan man alltids argumentere med at landslag har kvalik runder,etc,men så har man i gjengjeld langt lengre tid på seg til å gjøre taktikken klar overfor en eventuell motstander.I Premier League må man helst forandre taktikk en gang hver andre dag.

Teori 2: Hjemmerekorden.

Dette faller egentlig inn under teori 1,men jeg velger å skrive det som teori 2 :p

Big Phil har ikke fått printet inn i hodet sitt at hjemmebane skal være et fort.Jeg har ved et par anledninger vært overrasket over hvilket lag dere stiller,samt hvordan dere spiller.

Teori 3:Store lag vs Små lag

Før årets Premier League hadde jeg 1 spådom, denne sesongen kan alle lag slå alle.

Denne spådommen kom jeg med på bakgrunn av hvilke økonomiske muskler Premier League har i forhold til andre ligaer(kanskje litt feil i disse økonomiske revy-tider,men dog),samt store lag har holdt på å snuble mot smålag oftere enn før (ta feks Derby vs Man Utd ifjor).Pluss,det har vel aldri vært mer klar i år enn noen andre år at et av "topp 4" vil falle fra.Personlig trodde jeg det var Liverpool,men så feil kan man altså ta.

Ellers vil jeg til slutt avslutte med at dette er selvfølgelig bare synsing fra min side,og ikke noe annet :)

Dette er bare noe jeg har grublet litt over.

Peace and Løøøv

Lenke til kommentar

Grunnen er rett og slett at Chelsea denne sesongen ikke har hatt en god nok midtspiss. Dersom f.eks David Villa hadde spilt i Chelsea så hadde han skåret over 25 mål allerede. Effektiviteten har mildt sagt vært horribel. Tar man gårsdagens kamp og den mot Newcastle så skåret Chelsea 1 mål på nesten 50 målsjanser. Det er rett og slett for dårlig.

Lenke til kommentar

Effektiviteten har vært den avgjørende faktor så langt ja. Samtidig er det også viktig å huske på at vi har slitt/fremdeles sliter med skader på viktige spillere. I fjor hadde vi en Makelele. Mikel klarer etter min mening ikke å erstatte Essien. Han, i likhet med at spissene ikke har vært ved sine fulle fem, er forklaringen på at vi har rotet det til i noen kamper.

Lenke til kommentar
Mikel klarer etter min mening ikke å erstatte Essien. Han, i likhet med at spissene ikke har vært ved sine fulle fem, er forklaringen på at vi har rotet det til i noen kamper.

Jeg synes Mikel har vært meget god, jeg - langt over forventet - og som et anker har jeg verken savnet Makelele eller Essien. Riktignok hadde Essien var god å ha i enkelte kamper der vi dominerte ballinnhavet, men slet med å penetrere et sterkt forsvar - Essien er tross alt en mye større offensiv trussel enn Mikel. Men i den nevnte ankerrollen, altså, synes jeg Mikel har vært strålende.

Lenke til kommentar

Ja, jeg smilte litt når jeg så trekningen, det blir forhåpentlig mye BRA fotball på Stamford Bridge de kommende månedene, men da må vi snu en liten trend vi har hatt nå i slutten av 2008.

Alltid vært svak for Del Piero, så å se han samtidige som jeg får se mitt elskede Chelsea blir en og kanskje to bra kvelder uansett resultat.

Lenke til kommentar

Er det på tide å la Drogba og Anelka starte sammen på topp i kveld? I'd say so. Riktignok har 4-3-3-en vår fungert godt på bortebane så langt i år - og den har tilsynelatende en fin effekt på lag som er villige til å stå høyt og score mål, en betegnelse som også passer Everton på hjemmebane - men jeg føler likevel at hele laget har godt av en ny formasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...