Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End

Shjatå

Anbefalte innlegg

Ser ikke ut som et klart rødt kort, nei. Hadde ikke Sagna også kommet skliende inn hadde det vært det.

Forresten, når jeg ser raidet til Clichy og taklingen til Ivanovic kan jeg ikke begripe at det ikke ble et gult kort en gang? Han er jo nesten igjennom hele forsvaret til Chelsea, og hvis han ikke hadde blitt dratt ned kunne han lett kommet til avslutning.

Først og fremst, det er uansett et rødt kort om man går inn sånn med knottene som Fox sier. Dårlig av dommeren, og Terry greier å unngå ENDA 3 kampers karantene.

Også, ja. Hadde Ivanovic fått gult som hadde vært riktig på den første gang han tok ned Clichy, hadde han jo blitt utvist når han faktisk fikk gult kort etterpå for å gjøre nesten akkurat det samme på akkurat samme spilleren. Chelsea kunne lett vært 9 på banen på slutten...

Endret av tc47
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ikke ut som et klart rødt kort, nei. Hadde ikke Sagna også kommet skliende inn hadde det vært det.

Forresten, når jeg ser raidet til Clichy og taklingen til Ivanovic kan jeg ikke begripe at det ikke ble et gult kort en gang? Han er jo nesten igjennom hele forsvaret til Chelsea, og hvis han ikke hadde blitt dratt ned kunne han lett kommet til avslutning.

Først og fremst, det er uansett et rødt kort om man går inn sånn med knottene som Fo sier. Dårlig av dommeren, og Terry greier å unngå ENDA 3 kampers karantene.

Nei det er det ikke, er opp til hver enkelt dommer å vise skjønn på dette.

Lenke til kommentar
Er det ikke reglene da? Gå inn sånn med knottene først = utvisning?

Går på farlig spill, så om det er fare for å treffe en motspiller eller du treffer en spiller skal det vurderes opp mot hvert tilfelle. Å slik jeg ser det hiver både Terry og Sagna seg inn i takling, men ja helt klart farlig spill fra Terry sin side. Jeg mener at det i dette tilfelle er på nippet til rødt å det kan rettferdigjøres, men dommeren må også se utifra hvordan spilleren og kampen har vært som sådan. 3 kampers karantene er veldig strengt.

Lenke til kommentar
Den taklingen er gjort før innstrammingen rundt farlige taklinger ble gjennomført. Hadde den blitt utført i år, hadde han fått rødt direkte.

Bra er denne "innstrammingen" i hvertfall :p

Haaaaaaaaaaater stygge taklinger osv selv :p

Er virkelig bra at dommerne tar tak. Hater stygge taklinger selv jeg. Det er noe driitt! Det skal vel ikke så mye til for at foten er brukket eller.

Lenke til kommentar
Taklingen ser helt jævlig ut. Henry kødder nok ikke som Cine sier.

Han har gjort det en par ganger, han har selv sagt at han liker å "overdrive med takling(DRAMA!)" bare for å tulle litt. Han har aldri truffet noen, så det er sagt. Alltid en par meter unna.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte bare på den første. Det var jo en god del distanse mellom der ballen ble skutt og der Terry var da. Uten at han bruker venstrearmen sin der blir jo det umulig for han å blokkere ballen, og derfor er det straffe. Er ikke akkurat som han prøvde å komme seg vekk heller.

Lenke til kommentar

Det var et par meter mellom Terry og Elmander, ja, men samtidig skjøt sistnevnte på hel volley - tror ikke Terry hadde lang tid på å reagere, liksom. Dessuten må det da sies at Terrys overarm var rimelig nærme egen kropp, i hvert fall i det øyeblikket ballen treffer han. Jeg synes det virker som om han trekker den til seg etter beste evne, og slenger seg videre mot ballen og forsøker å bryste den vekk.

Men situasjonen er tvilsom, det skal sies - og enkelte dommere hadde også blåst, sikkert, selv om det hadde vært i overkant strengt.

Uansett, tilbake til ditt opprinnelige spørsmål: Siden du spør hvor mange handballs (i flertall, altså) han har sluppet unna med så langt, antar jeg at du har flere situasjoner på lager. Jeg kan til nød gå med på én i farten. Hvilke andre tenker du på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...