Emils. Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Hvor har jeg nevnt noe som helst om Arsenal her? Fakta er fakta, Mourinho bruker mye penger og leverer langt ifra varene de siste årene. Ingen av årene hans var Madrid særlig imponerende der, og fjorårets sesong var jo flau fra hans side. Jeg mener noe annet, og det er ikke kun fordi han er i Chelsea. Slik vi har prestert siden han fikk sparken sist har vært veldig ujevnt. Vi har ikke hatt noen struktur på spillerkjøp, og spillmønsteret har variert opptil 2 ganger i året. Med Mourinho så vet du hva du får. Ja, han får penger å handle for, men han, som andre, må holde FFP, og salgene av Mata, Luiz og Lukaku beviser vel det. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Nå må vi huske at for Chelsea fans, så er standard levetid for managere såvidt mer enn 1 år. De 3 årene man får med Mourinho virker da som en evighet. 6 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 (endret) Ahead of his new £32 million striker's Premier League debut against Burnley on Monday, Jose Mourinho spoke glowingly of "the guy who comes from behind the sunset". Mourinho said: "His village is behind the sunset - you want to arrive there and it's difficult to arrive [it is so far away]. He's still that guy. The way he behaves. The way he acts, he way he interacts. He's still that naive, pure, simple, humble guy. "At the same time he's such a communicator, he's such a group guy, he's such a happy man that, not speaking more than 10 words in English, he speaks with everybody. He can establish a conversation and interact with somebody and he doesn't understand a single word the person is saying. "But just because of gesture and body language and happiness and so on everybody likes the guy so much. And he comes from Atlético Madrid and he comes here and with the adaptation. Happy guy in the group, not shy. He's fantastic. I say to him every time, 'Do you need me to explain something in Portuguese?' and he goes, 'Nah, I understand everything'." Må si jeg har blitt fan av Costa selv. En fighter og en fyr som virker utrolig morsom. Får bare håpe det ikke blir mange kontroversielle episoder. Endret 17. august 2014 av Aleks 1 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Nå må vi huske at for Chelsea fans, så er standard levetid for managere såvidt mer enn 1 år. De 3 årene man får med Mourinho virker da som en evighet. Takk for at du bidrar med å drepe en diskusjon med bare en usaklighet Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 (endret) Nå må vi huske at for Chelsea fans, så er standard levetid for managere såvidt mer enn 1 år. De 3 årene man får med Mourinho virker da som en evighet. Takk for at du bidrar med å drepe en diskusjon med bare en usaklighet Hvorfor dreper jeg diskusjonen? Hvis det bare er en usaklighet så burde jo ikke kommentaren ha noen ting å si for videre diskusjon. Uansett er det jo sant. 9 trenere på 10 år dersom man ikke tar med Wilkins. Mourinho er den eneste som har fått ordentlig tid i klubben til å gjøre noe, annet enn Ancelotti som også fikk sparken alt for tidlig. Det at Mourinho da holdes høyere hos Chelsea fans enn hos resten er da naturlig. Innrømmer at det var et lite stikk mot at de fleste Chelsea fans kom etter 2003, men selv før det var det aldri noen særlig kultur for å beholde managere i den blå delen av vest-London. Hva med å heller komme med et kontrapoeng enn å bare gå etter meg? Det er faktisk det som dreper enn diskusjon, når folk går på mann istedenfor ball. Hva slags grunner er det for at Mourinho ikke er overvurdert? For meg, så er det ganske mange faktorer som taler for at Mourinho blir overvurdert. Vinner ofte trofèer Vinner ofte de store kampene Er en stor personlighet i media Flink til å nedjustere forventninger til eget lag Har fått vunnet i flere ligaer og konkurranser Alle disse tingene bidrar til at folk vurderer han høyt. Det folk ofte glemmer er hvordan han sliter mot dårligere lag, at han ikke har stabilt fått det til over lang tid, at han alltid kommer til dekket bord og at klubbene hans som regel er i dårligere stand etter at han drar enn det de var før han tok over. Sånn er det dessverre. I nyere tid har det blitt viktigere med antall trofèer enn hvordan man vinner dem. Generelt har ikke folk nok innsikt til å se lenger enn bare 2-3 års perioder, og da blir sånne som Mourinho overvurdert. Hadde jeg hatt ansvar for en klubb i Europa, og kunne velge hvilken som helst manager jeg ville, så hadde ikke Mourinho vært først i rekken. Hvor mange som er foran han er jeg ikke sikker på, for jeg har ikke sett godt nok på det enda. Det at flertallet av fotballfans sikkert ville hatt Mourinho høyere enn meg, fører til at jeg ser på han som: overvurdert. Endret 17. august 2014 av Maefteda 5 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Det var et litt bedre svar og dermed lettere å se hva du mener. Jeg kan se at mange ser på han som overvurdert, men samtidig, som du nevner, så kommer det av at han lykkes i klubben. Han har jo hatt tøffe oppgaver som i Porto og Inter. Det var ingenting som skulle tilsi at Porto skulle vinne CL, men Mourinho har en filosofi som fungerer, men kan til tider være kjedelig. Nå kan det bli annerledes i årene som kommer mtp. at han setter opp et lag som skal fungere mot alle lag. Ikke være en underdog, men favoritt i alle kamper. Mourinho blir nevnt blant de beste fordi han presterer der. Jeg ser også mange presterer å hevde Wenger også er en toppmanager, for uten å drive Arsenal som en butikk så er det ikke akkurat mye som tilsier at fyren er den beste manageren. Han hadde 8 år uten et trofee. Jeg er klar over at mye skyldes gjeld osv. men allikevel så har han hatt muligheter til å vinne PL, men har tatt valg som til tider kan virke arrogante og dermed fører til kollaps. Mourinho velger taktikken som gjør at laget har mulighet til å vinne. Det er ikke noe vits å gå på banen om man kan risikere å tape 6-0 kun fordi man skal stå høyt osv. I tillegg har Chelsea mangler flere essensielle spillere, deriblant en målscorer. 1 Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 (endret) Det er mye mer tilfeldigheter i fotball enn folk tror også. Folk flest føler at 38 kamper er nok til å helt klart si hvem som er best, men når det blir såpass jevnt som det faktisk har vært ofte de siste 10 årene, så er det ikke soleklart at laget som avslutter sesongen på topp faktisk er det beste laget. Hvem vet hva som hadde skjedd dersom Wenger hadde lagt opp i 2005 og Mourinho hadde tatt over. Kanskje han hadde vunnet et trofè, kanskje ikke. Det samme kan man egentlig si om Wenger også. Får han 100 sjanser på å være Arsenal manager fra 2005 til nå, så er det ikke usannsynlig at han vinner i alle fall 1 PL tittel oftere enn han ikke gjør det. Uansett så tviler jeg sterkt på at Arsenal hadde klart å kjempe i toppen hvert år og alltid kvalifisere seg for CL hele tiden om det ikke hadde vært for Arsene Wenger. Tror ikke mange managere kunne klart det særlig bedre, kanskje utenom akkurat Sir Alex. Realiteten hadde uansett vært en annen dersom Roman ikke hadde kjøpt seg Chelsea i 2003. Arsenal har fortsatt gjort ting på gamlemåten, selv om andre lag rundt han har fått midler til å kjøpe massevis av spillere for fantasisummer. I tillegg har han altså måttet konkurrere mot kanskje tidenes beste manager i Sir Alex Ferguson, mens han hadde ansvaret for verdens største klubb. Igjen kommer vi tilbake til dette "usakelige" standpunktet mitt. Chelsea fans er vandt med andre standarder enn andre, hvor managere får sparken med en gang de ikke gjør det bedre enn de gjorde forrige sesong. Da er det ikke rart at mange Chelsea fans også føler at Arsenal burde ha sparket Wenger en gang de siste 9 årene, noe jeg syntes er galskap. Det at Arsenal i det hele tatt har vært i nærheten av å vinne serien, mens de omtrent har konkurrert med fotballens svar på Lance Armstrong (i form av Chelsea, City og Utd) er noe som burde applauderes. Endret 17. august 2014 av Maefteda 4 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Er det noen her som har sagt at han burde få sparken da? Det har uansett lite med hva vi er vandt med, da selv Arsenalleiren deles om det når ting går dårlig. Jeg mener Wenger har gjort en flott jobb, men han kommer til kort når han sammenlignes mot folk som faktisk vinner ting. Et argument som ihvertfall gjaldt forrige sesong når Wenger for en gangs skyld vant mer enn Mou. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Mourinho 10 - Arsenal 0 Vi er nå innenfor FFP, så om Mourinho er "overvurdert", "får alt servert på et gullfat" vil tiden vise Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Det at Arsenal i det hele tatt har vært i nærheten av å vinne serien, mens de omtrent har konkurrert med fotballens svar på Lance Armstrong (i form av Chelsea, City og Utd) er noe som burde applauderes. Blir bare useriøst å påstå at United er i samme klasse som de to andre. Vi har brukt en del penger de siste årene, men det har vært nødvendig og det er fortsatt det. Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Hva gjør dere om dere ikke vinner noe denne sesongen? Sparker Mourinho? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Hva gjør dere om dere ikke vinner noe denne sesongen? Sparker Mourinho? Hvem vet. Håper ikke det, men det er heller ikke urealistisk. 1 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Det ville i så fall være latterlig. Mourinho er rett mann for jobben. Vi må slutte å bruke så mye penger på å sparke managere. Mourinho kommer til å vinne mye med Chelsea, men da må han få bygge et lag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Hva gjør dere om dere ikke vinner noe denne sesongen? Sparker Mourinho? "Dere", som om det er fansen så sparker managere.. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Det at Arsenal i det hele tatt har vært i nærheten av å vinne serien, mens de omtrent har konkurrert med fotballens svar på Lance Armstrong (i form av Chelsea, City og Utd) er noe som burde applauderes. Blir bare useriøst å påstå at United er i samme klasse som de to andre. Vi har brukt en del penger de siste årene, men det har vært nødvendig og det er fortsatt det. Mente i form av tøff konkurranse, ikke såkalt "pengedoping". Skjønner at det ble misforstått, for Man Utd er ikke i nærheten av samme klasse som Chelsea og City i pengebruken, selv om det har begynt å nærme seg de siste par årene. Bedre analogi ville vel vært å konkurrere mot Lance Armstrong(CFC), Michael Rasmussen(MCFC) og Chris Froome(MUFC, gitt at han er ren altså). Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 En bedre analogi ville ikke sammenlignet med juks. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Mulig det, men da må man også ta med at de fleste syklistene var dopet på den tiden, mens det er bare Man City og Chelsea som har fått love til å kjøpe for fantasisummer med penger de aldri tjente. 2 Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Kamptråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1622996 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå