Aleks Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Kan fint gå med på at han blir oppskrytt av mange. Han har noen felter der han har til gode å hevde seg, som feks talentutvikling. Nå går han virkelig inn for å få det til her da, så det blir spennende. Uenig i at Wenger er bedre enn han bare fordi Wenger har vært i en klubb lenge da. Snarere tvert i mot. Mourinho har vært i de beste ligaene og vist stor taktisk forståelse og variasjon der. Wenger har imponert med å holde et begrenset Arsenal innenfor topp 4. Men når alt kommer til alt er det bare 4. plass. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Sjeikenes og russernes inntog i PL har gjort alt mye vanskeligere for Wenger da. Herregud så bra Arsenal var for noen år siden med Vieira og co. Helt latterlig. Wenger > Mourinho for min del enn så lenge. 3 Lenke til kommentar
fox Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 (endret) Oppskrytt betyr ikke nødvendigvis dårlig. Mourinho kan godt være verdens beste manager, men samtidig oppskrytt. Føles ofte som at folk nesten vurderer Mourinho såvidt bak Fergie, noe som er helt hinsides. Selv mener jeg ikke Mourinho er verdens beste manager, rett og slett fordi han aldri har bevist at han kan samme laget i toppen i over 4+ sesonger. Mourinho kommer nesten alltid til dekket bord, vinner ofte, men samtidig så stikker han av med en gang det kommer litt motstand igjen. Tviler sterkt på at Chelsea fortsatt har Mourinho som manager de 5 neste årene og kjemper i toppen hvert år. Inntil han gjør noe sånt så vil jeg alltid ha Wenger over han, med et par andre kandidater også rangert over "The Special One". Sant, så sant!!! Mourinho er så historieløs at han er liksom fotballens hore etter min mening, selv om han er en av de beste managere. Men å ligge i toppen vil han dessverre aldri gjøre. Han er akkurat som Pep, har kun vært trener i alle klubber som er allerede servert eller har full tilgang på penger. Det er litt komisk å gjøre narr av Arsenal og Wenger hele tiden. Alle vet at Arsenal har "slitt" med økonomi, man må ikke glemme hva Chelsea og ManCity har gjort da de ble rike. De kjøpte ALLE, overpriset ALLE, gitt for høye lønn og nekter å selge gode spillere fordi de rett og slett har råd til det. Men en ting skal Chelsea ha for, er at de har stoppet med sånt nå. Men likevel de i utgangspunktet som begynte med sånt først. Sånt kunne Arsenal jo ikke konkurrere mot. Jeg er ikke stolt over fjerdeplassene som Arsenal har vunnet i de siste årene, men CL er jo viktig dersom man skal være en attraktiv klubb uten pengerdoping. Man får gjøre hva man må for å overleve. Jeg håper virkelig at trenden vil snu for oss, vi får se hva som skjer i framover. Men når alt kommer til alt, jeg foretrekker mange andre managere før Mourinho og han er uten tvil en av de beste. Men å være den beste. Det vil han aldri være. Den plassen er for de virkelig store som f.eks. Ferguson og Wenger, og i nye tider vil jeg utrolig velge Klopp og Simeone for det de har gjort for klubbene sine uten frigang på midler. Endret 16. august 2014 av Fox Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Kjedelig å vente til mandag Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Sjeikenes og russernes inntog i PL har gjort alt mye vanskeligere for Wenger da. Herregud så bra Arsenal var for noen år siden med Vieira og co. Helt latterlig. Wenger > Mourinho for min del enn så lenge. Han hadde mistet spillerne sine til Real, United, Barca og andre pengesterke lag uansett. Lenke til kommentar
fox Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Sjeikenes og russernes inntog i PL har gjort alt mye vanskeligere for Wenger da. Herregud så bra Arsenal var for noen år siden med Vieira og co. Helt latterlig. Wenger > Mourinho for min del enn så lenge. Han hadde mistet spillerne sine til Real, United, Barca og andre pengesterke lag uansett. Som vil si kun R-M og Barca? Du trenger ikke skrive "andre" når du er tomt for flere klubber. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 (endret) Du tror det ikke finnes flere klubber enn de som har bedre økonomi enn Arsenal? Mourinho has also given an update on the fitness ofDidier Drogba who is recovering from an ankle injury. Speaking to Chelsea TV, he said: I think he can play Monday, I cannot say now yes for sure, but normally I think he will. Endret 16. august 2014 av Aleks Lenke til kommentar
Dapper Chap Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 (endret) All tull, tøys og syltynne forsøk på provosering til side - jeg er oppriktig nysgjerrig over hvorfor du mener Mourinho er en oppskrytt manager. Vet at du misliker fyren, det er vel gitt, men ønsker å se en ordentlig, seriøs post der du understreker dine poeng. Up for it? Mourinho er god til å skrape resultater mot topplagene. Han er på sitt beste når motstanderlaget har initiativet og laget hans kan raskt utnytte feilene til motstanderen. I de siste årene har svakheten til Mourinho vært å bryte ned lag som bruker lignende taktikk som han er mester på. Det viste seg tydeligst i fjor, da det kostet Chelsea PL tittelen. Mot de mindre lagene når Mourinho må ha initiativet i kampen, fordi de mindre lagene ville vært fornøyd med uavgjort, så mangler laget nok kreativitet til å bryte gjennom bussen. Et godt eksempel på dette er kampen mot West Ham på Stamford Bridge i fjor, da Chelsea spillerne til slutt endte med å bare avfyre skudd fra utkanten av boksen. Annet eksempel er Atletico Madrid på Stamford Bridge når han visste at han trengte mål. Da ble kampen helt annerledes enn den var på Atletico sin hjemmebane, og Chelsea tapte. Det kan være Fabregas og Costa er løsningen, men jeg er ikke overbevist for dette var en av svakhetene til Mourinho også i Real Madrid. Han drar også bare til klubber hvor han vet han har enorme ressurser tilgjengelig. Det han har oppnådd kan man nesten si at det skulle bare mangle på grunn av pengene han har brukt og motstanden i de ligaene. Spillestilen til Mourinho mener jeg er en veldig "lett" spillestil å gjennomføre dersom man har de økonomiske ressursene tilgjengelig, samtidig som man har tålmodigheten og ønske om å spille den type fotball. Jeg tror det er mye vanskeligere å planlegge en offensiv spillestil hvor man samtidig må være obs på å ikke bli utsatt for for eksempel kontringer. Ta Tony Pulis for eksempel. Hadde han vært i en klubb hvor han hadde hatt pengene til å kjøpe hvilken som helst spiller han måtte ønske, fra øverste hylle, som passet til spillestilen hans, så tror jeg han også kunne gjort en veldig god jobb. Som jeg har sakt tidligere skulle jeg ønske å se hvordan Mourinho hadde klart det dersom han var i en klubb hvor økonomien var svært begrenset og hvor han ikke kunne hentet nøyaktig de spillerne som han ønsket seg mest. For eksempel Arsenal de siste 9 årene. Nå har jeg bare snakket om taktikk-delen av Mourinho sin filosofi, men det er andre felt han ikke er særlig god på etter min mening. Som for eksempel talentutvikling, som Aleks nevner. Som Maefteda skriver så er ikke oppskrytt synonymt med dårlig. Han er for all del en god manager, men jeg synes at både Wenger og Rodgers er bedre. Endret 16. august 2014 av Mr. Brightside 6 Lenke til kommentar
fox Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Du tror det ikke finnes flere klubber enn de som har bedre økonomi enn Arsenal? Snakker du nå om eller denne gangen Chelsea ble kjøpt opp og brukte masse av penger? Samtidig påtok Arsenal seg i stor gjeld pga ny stadion og ble presset hardt av Chelsea og etterhvert ManCity? http://en.wikipedia.org/wiki/Forbes'_list_of_the_most_valuable_football_clubs Siden 2008 har vi ligget innenfor topp 4 i hele verden. Likevel ble vi presset pga nyrike sjeikere og russere. Uansett! Det er ikke poenget mitt å klage på Chelsea, for Chelsea har endelig drivet med ganske sunn økonomi nå. Men det at Wenger er ikke bedre manager enn Mourinho pga alle fjerdeplassene hans, noe som er helt feil når vi ikke hadde fri tilgang på penger og hadde gjeld. Arsenal har aldri vært en pappagutt og har alltid mått å klare seg selv alene. Uten å få hjelp av noen(LES: Roman eller Perez). Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Må også se forrige sesong i lys av at det var Mou sitt første år tilbake med en tropp som var bygget uten særlig retning pga manager bytter. Det er ofte i andre sesong man slår til da han feks ledet et av tidenes beste Real. Wenger har en tropp spesialdesignet til sine taktikker, noe som selvsagt er veldig bra gjort av han. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Hva har skjedd med håret til Cesc? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Han har ikke brukt 300 000 kroner på å fikse det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Hva har skjedd med håret til Cesc? Hvordan kan du legge merke til sånn når Cech står der i speedoen? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Ååååå.... Såg ikke det lille stellet. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Ingen ferie på Luis? Blek kar hehe.. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Mourinho er overvurdert. Bruker enormt mye penger i alle klubber han er i, men fremdeles ingen garantist for suksess. Det er fire år siden nå der Mourinho leverte varene. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Zzzz. Enig. Arsenal er verdens beste klubb. De er best på alt. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Hvor har jeg nevnt noe som helst om Arsenal her? Fakta er fakta, Mourinho bruker mye penger og leverer langt ifra varene de siste årene. Ingen av årene hans var Madrid særlig imponerende der, og fjorårets sesong var jo flau fra hans side. 3 Lenke til kommentar
Rogue Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 (endret) Hvem er det egentlig som har overvurdert Mourinho om jeg tør spørre? Er det noen her som har hevdet at han er verdens beste manager?.. Ja, han er en taktisk smart manager men absolutt ikke verdens beste. De som hevder at det eneste Mou kan er å plassere en buss fremfor mål, har lite kunnskap om Chelsea. De spiller kanskje ikke den morsomste fotballen til tider, men de er organisert og smart. De har ikke hatt en skikkelig spiss på evigheter. Dessuten er det ikke Mou sin feil at Torres er en flopp i Chelsea. Fyren eier ikke selvtillitt. Endret 17. august 2014 av Rogue Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå