Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End

Shjatå

Anbefalte innlegg

Han vinner mot topplag ved å spille destruktiv og kjedelig kontringsfotball. Kan ikke kalles et geni og kan knapt kalles en god manager.

Defensiv taktikk er fortsatt taktikk og en del av gamet, hadde vært forferdelig kjedelig hvis alle lag spilte på samme måte. Mourinho er et av de klokeste hodene i fotballverden.

Endret av Mos Def
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke sammenligne JM og Rafa, ingen(fansen) ville ha han som manager, JM er mannen for Chelsea. Greit han legger seg defensivt og satser på kontringer i noen kamper, men han vinner kampene, du ser at spillerne er villig til "dø" for han. Han får noe ekstra ut av spillerne. Og selvom det blir en 3.plass og ingen pokaler, så har vi kommet langt og dette er bare første sesongen hans, gleder meg allerede til neste.

Burde dere ikke da ha gjort det bedre denne sesongen? Mourinho tok ikke akkurat over en svak stall, selv om han liker å fremstille det slik. I tillegg har han brukt voldsomt mye penger på å forsterke stallen. Hvis han i tillegg er et taktisk geni og attpåtil får spillerne til å ville dø for ham, burde dere vel gjort det bedre enn City og spesielt Liverpool? Nå er sesongen selvsagt ikke over enda, men jeg kan ikke si at jeg har blitt veldig imponert av ham foreløpig.

Edit: Mourinho er selvsagt en meget dyktig manager med en merittliste som taler for seg selv, men jeg er lei av å se ham bli genierklært hver gang han klarer å kontre et topplag i senk. "Joda, han spiller kjip fotball, men det gir resultater"-argumentet er ikke helt gyldig når han gang på gang snubler mot svakere motstand.

Skjønner dog hvorfor dere Chelsea-supportere er litt ekstra tålmodige med ham med tanke på hvor mye han har gjort for klubben.

Akkurat sånn som andre managere trenger han tid til å sette sitt preg. Han har tatt oss i fra å være 25 og 14 poeng bak ligalederen til 2 poeng samtidig som at vi er i CL-semifinalen. Vi har mislykkes om vi ikke får noen trofeer, men vi er klart og tydelig på riktig spor. Endret av Aleks
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke sammenligne JM og Rafa, ingen(fansen) ville ha han som manager, JM er mannen for Chelsea. Greit han legger seg defensivt og satser på kontringer i noen kamper, men han vinner kampene, du ser at spillerne er villig til "dø" for han. Han får noe ekstra ut av spillerne. Og selvom det blir en 3.plass og ingen pokaler, så har vi kommet langt og dette er bare første sesongen hans, gleder meg allerede til neste.

Burde dere ikke da ha gjort det bedre denne sesongen? Mourinho tok ikke akkurat over en svak stall, selv om han liker å fremstille det slik. I tillegg har han brukt voldsomt mye penger på å forsterke stallen. Hvis han i tillegg er et taktisk geni og attpåtil får spillerne til å ville dø for ham, burde dere vel gjort det bedre enn City og spesielt Liverpool? Nå er sesongen selvsagt ikke over enda, men jeg kan ikke si at jeg har blitt veldig imponert av ham foreløpig.

Edit: Mourinho er selvsagt en meget dyktig manager med en merittliste som taler for seg selv, men jeg er lei av å se ham bli genierklært hver gang han klarer å kontre et topplag i senk. "Joda, han spiller kjip fotball, men det gir resultater"-argumentet er ikke helt gyldig når han gang på gang snubler mot svakere motstand.

Skjønner dog hvorfor dere Chelsea-supportere er litt ekstra tålmodige med ham med tanke på hvor mye han har gjort for klubben.

Tror dere glemmer at dette er første sesongen til JM, nye spillere har kommet inn Schwarzer, Willian, Eto, Salah og Matic de to sistnevnte kom inn januarvinduet. Tillegg til dette så er det kun andre sesongen til spillere som Hazard, Azpi og Oscar. Vi vil bare bli bedre. Og JM som med alle andre trenere/spillere trenger tid!

Jeg snakker kun for meg selv nå, og jeg er meget fornøyd med første sesongen hans, vi er 2p bak ligalederen, vi har slått PL mesterne (Pool-City) i begge oppgjør, og vi er i CL-semifinalen. Imponert! Og 6-0 seiern mot Arsenal må jeg ta med :)

Og dette "svake" laget JM snakker om, er når han snakker om spissene. Nuff said.

Det at vi ikke taper mot storlagene, er ikke det imponerende?

Lenke til kommentar

Mourinho har tapt mot Basel x2, Newcastle, Stoke, Sunderland x2, Aston Villa og Crystal Palace denne sesongen. Han vinner mot topplag ved å spille destruktiv og kjedelig kontringsfotball. Kan ikke kalles et geni og kan knapt kalles en god manager. Står med mitt om at de fleste managere kan implementere nøyaktig samme taktikk med de samme økonomiske ressursene, og være like suksessfull om ikke mer.

Hva er en god manager? En som kjemper om 4 plassen? En som ikke vinner trofeer på 10 år? En som taper mot alle storlagene og Stoke?

Lenke til kommentar

Men er du fornøyd med hvordan laget spiller? Er det tilfredsstillende? Jeg ser ikke mye Chelsea, og det blir som regel bare storkamper. Men jeg har hverken blitt underholdt eller overbevist av laget. Dørgende kjedelig. Jeg synes også Real Madrid var kjedelige under JM.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Men er du fornøyd med hvordan laget spiller? Er det tilfredsstillende? Jeg ser ikke mye Chelsea, og det blir som regel bare storkamper. Men jeg har hverken blitt underholdt eller overbevist av laget. Dørgende kjedelig. Jeg synes også Real Madrid var kjedelige under JM.

Er fornøyd når vi vinner kamper ja, eneste er vel at jeg skulle ønske vi var flinkere til å drepe kampen når vi leder. Hva er underholdene fotball? Possesion? Kontringer? Skapte sjanser? Gode langskudd? Finter? Driblinger?

Lenke til kommentar

Hva som er underholdende for hver enkelt kommer jo helt an på hver enkelts preferanser. Det som underholder meg, underholder nødvendighvs ikke deg. For min del er det kun Pardew og Moyes som har stått for kjipere og mindre underholdende fotball enn JM i år. Det er egentlig det samme om Newcastle taper 3-1, spiller 2-2 eller vinner 4-1. Det er som regel pisskjipt uansett, fordi Pardew står for en drittfotball uten like, som, uansett hvor mange mål man scorer, ikke blir underholdende. Jeg blir glad når laget vinnet, men jeg blir ikke automatisk underholdt bare fordi laget vinner, og da er halvparten av gleden ved fotball borte for min del.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Almost unnoticed he is in the middle of an elongated defensive golden run: to date, in 702 minutes of football going back to last year Chelsea have not conceded a goal with Cole on the pitch. Add to this another immaculate half for England against Denmark last month and across 10 matches – seven of which he has gone the full 90 minutes – no team with Cole on the pitch has conceded a goal this calendar year.

Kilde: http://www.theguardian.com/football/blog/2014/apr/28/ashley-cole-chelsea-shadow-role-chelsea-shutouts

Lenke til kommentar

Fornøyd med fotballen vi sikter på å spille. Presse høyt med offensive spillere som hele tiden jakter ballen. Dessverre sitter ikke alt enda og standarden på fotballen har ikke vært høy. Som regel sliter vi en hel kamp for å få det ene målet. At vi av og til viker i fra normen og parkerer bussen når det trengs er bra og gjør oss langt mer farlig enn andre lag. Og om jeg synes det er spennende å se eget lag parkere bussen, så er det utrolig nervepirrende. Satt på kanten av setet hele kampen mot Liverpool. Men forstår at det ikke er like spennende for den nøytrale.

Endret av Aleks
Lenke til kommentar

Å? Det Ancelotti gjorde igår mener jeg er en taktisk bragd, i motsetning til det JM gjør. Real Madrid overrasket Bayren så til de grader med å stå høyt og presse, selv om det skapte bakrom. Når JM spiller mot topplag er han veldig forutsigbar. Parkerer bussen og satser på kontringer. Dette er noe de fleste smålag gjør når de spiller mot topplag, så det er på ingen måte et nytt scenario for topplaget når JM kommer inn slik. Problemet er at Mourinho har mer penger til å kjøpe bedre buss. Har mye mer respekt for slik som for eksempel Ancelotti gjorde igår; når noen prøver noe nytt. Bayern forventet at Real kom til å ligge bakpå, og da kunne kampen blitt helt annerledes om de gjorde det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å? Det Ancelotti gjorde igår mener jeg er en taktisk bragd, i motsetning til det JM gjør. Real Madrid overrasket Bayren så til de grader med å stå høyt og presse, selv om det skapte bakrom. Når JM spiller mot topplag er han veldig forutsigbar. Parkerer bussen og satser på kontringer. Dette er noe de fleste smålag gjør når de spiller mot topplag, så det er på ingen måte et nytt scenario for topplaget når JM kommer inn slik. Problemet er at Mourinho har mer penger til å kjøpe bedre buss. Har mye mer respekt for slik som for eksempel Ancelotti gjorde igår; når noen prøver noe nytt. Bayern forventet at Real kom til å ligge bakpå, og da kunne kampen blitt helt annerledes om de gjorde det.

Bayern liker ikke å utnytte bakrom, de vil heller dominere midten. Real derimot elsker bakrom som de fikk masse av Bayern.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nettopp. Bayern liker, og er blitt vant til, at lag ligger dypt mot de slik at de kan dominere ballinhav og midtbanen. Ancelotti overrasket de med å ligge høyt. Det hadde aldri Mourinho gjort.

Hvorfor feila dere? Var ikke Wenger klar over spillestilen til Bayern?

Lenke til kommentar

Hvorfor vant dere ikke den andre kampen da, Bayern hadde mere skudd på mål, mere ballinnhav tom flere cornere. sååå..

Og hva vet du hva JM hadde gjort hvis vi hadde møtt Bayern, kanskje vi hadde ødelagt dem 6-0 slik vi gjorde med dere, å møte Bayern hadde vært perfekt for oss, la dem trille ball, vi kontrer og skårer :)

Men, uansett tåpelig å diskutere dette. Så jeg setter en stopper her :)

Vi spilte mot Barca med 10 menn, men alikvel så vant vi, ikke kom unnskyldniger.

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...