Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End

Shjatå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt å ha han med i PL, men han kan komme med dumme ting av og til.

Når det gjelder Chelsea og kampen i dag;

TAKK. Er ikke så mye mer å si. Taktisk fuckings perfekt av Mourinho, bare en måte å vinne mot et lag på bortebane som har faen meg vunnet 12 eller noe på rad? Og ikke har tapt en kamp i 2014 heller. Demba Ba special creds for at han klarer å ta den muligheten under så mye press og for hvor MYE han løp i dag. Fy faen, han jobbet som en helt.

Banens beste: Azpilicueta. Herregud, hvor god er han gutten? Sterling ble faen meg eid til tusen, så jævlig deilig.

Gratulerer til dere som har han, fy faen for en spiller. Katastrofe spør du meg at han ikke er på "PFA årets lag".

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Matic var fantastisk, og Kalas var, med noen unntak, veldig bra. Sto i mot presset bedre enn jeg trodde. Var skeptisk i starten da han virket desorientert og hadde flere halvveis-inngripener, men det tok seg opp. Bra start-debut av en 20-årig midstsopper.

Og i tillegg til løpinga og målet var det fantastisk å se hvordan Ba jobbet på oppspill. Liverpool brukte tre og fire mann på å ta ham ut etter hvert. Han har den suverent dårligste pasningsfoten på laget og er generelt sett en kløne, men han gjorde jobben sin i går.

Lenke til kommentar

Enig, var to situasjoner jeg klikka på han, ene når han kunne ha spilt Schurrle fri, og den andre til Willian.

Klønete med ball, jaa, men han har vært viktig i de siste kampene :) Håper prisen har steget.

Azpi er maskin! Imponerer meg stadig vekk. Banens beste helt klart.

EN ANNEN TING HVORFOR VISER IKKE VIASAT4 CHELSEA KAMPEN!! FAEN ASS!! Går jo på F#¤#¤" ONSDAG!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

EN ANNEN TING HVORFOR VISER IKKE VIASAT4 CHELSEA KAMPEN!! FAEN ASS!! Går jo på F#¤#¤" ONSDAG!!

Sikkert like greit, har jeg ingen unnskyldning for å ikke høre på de ringe kommentatorene til Viasat :-)

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si laget ble utspilt mot verken Palace eller Sunderland. Men ja, det er åpenbart en mental greie. Lettere å være "sharp" mot toppspillere, eller noe. Mot dårligere lag må vi framover, og mot etablert forsvar har vi maks et par-tre spillere (Oscar og Hazard) som kan skape noe. Selv Hazard kan ha en dårlig dag, være skadet eller rett og slett tas ut av kampen. Da har vi verken plan eller ferdigheter.

Lenke til kommentar

Herlig type, da. Liker det han sier om Ba, og jeg er enig. Hadde en meget god kamp i går, og da velger jeg å se bort i fra målet. Fikk minimalt med hjelp og måtte holde på ballen i fem minutter før Salah kom for å hjelpe, men gjorde jobben sin bra. Bommer på en del pasninger, men det gjorde han også i Newcastle og West Ham. Var krem uansett.

Lenke til kommentar

Matic var fantastisk, og Kalas var, med noen unntak, veldig bra. Sto i mot presset bedre enn jeg trodde. Var skeptisk i starten da han virket desorientert og hadde flere halvveis-inngripener, men det tok seg opp. Bra start-debut av en 20-årig midstsopper.

Og i tillegg til løpinga og målet var det fantastisk å se hvordan Ba jobbet på oppspill. Liverpool brukte tre og fire mann på å ta ham ut etter hvert. Han har den suverent dårligste pasningsfoten på laget og er generelt sett en kløne, men han gjorde jobben sin i går.

Kalas fikk nå bra hjelp av de andre 8 midtstopperne til Chelsea baki der :D

Lenke til kommentar

Forøvrig gøy å se at vi får litt hyllest i media og. Virker som at folk begynner å forstå at av og til er det bare naivt å angripe hele tiden på samme måte.

"Ba typified Chelseas resilience here. He often had Gerrard in front of him, Sakho behind him and Martin Skrtel coming across to do some bullying on the side. Yet, throughout, Ba gave as good as he got.

Meanwhile, at the opposite end, the Player of the Year, Suarez, was being frustrated by a 20-year-old from the Czech Republic, whose club experience this season amounts to two minutes." - http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2614267/Liverpool-0-2-Chelsea-Steven-Gerrard-mistake-gifts-Demba-Ba-goal-Jose-Mourinhos-Blues-title-race.html?ITO=1490&ns_mchannel=rss&ns_campaign=1490&utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

The fact remains Chelsea have failed to concede a goal in 180 minutes of football away from home in the past six days against the top teams in La Liga and the Premier League. In the process they have not only stopped three strikers with 90 goals this season between them from scoring, they have also limited Diego Costa, Luis Suárez and Daniel Sturridge to only one shot on target.

"We can beat your bus," the home fans sang at one point and Liverpool's fans remained brilliantly united in their support for their team's attempt to penetrate the blue forest. In the wider world the usual buzzwords have already been klaxoning around the place bus parked, enemy of football, anti-whatnot rallying calls of those unwilling to grant credit for what Mourinho, master of the defensive disciplines, does so well.

In fairness, this degree of defensive organisation and physical resilience really translates as a spectacle only in the flesh. But it is a necessary part of the wider picture, like it or not, just as the attacking brilliance of a previous age Diego Maradona springs to mind was given its lustre by the savage physicality of the times.

Without this kind of extreme, compressed defensive discipline to overcome, where is the fun, or indeed the nobility, in winning? Victory is not supposed to come cheaply. Before this match Chelsea had scored three times away from home since 1 March and yet they are now four wins and a couple of improbable results elsewhere from winning the Premier League and Champions League. If you cannot see the beauty in that beautiful defensive engineering, beautiful chutzpah you may be watching the wrong sport.

In the end, Liverpool could not find another gear and foundered trying to unpick a performance of almost perverse defensive solidity. Do not call it anti-football: this was simply football. - http://www.theguardian.com/football/blog/2014/apr/27/liverpool-chelsea-mourinho-simply-football?CMP=twt_gu

• Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...