Solaar Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Ok ser at jeg formulerte meg litt uklart, prøver igjen: mitt poeng er at det blir merkelig at Utd-fans kritiserer denne avgjørelsen all den tid dere var unisont enige om at man spiller til fløyta går da dere dro fordel av det. Hva jeg mener om denne og den forrige saken er egentlig irrelevant. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Kjedelig situasjon for Chelsea, artig for West.. Jeg hadde ikke klaget hvis Nani hadde blitt avblåst, jeg klaget ikke når han fikk mål. Jeg klaget ikke når Eto ble avblåst, jeg hadde ikke klaget hvis det ble mål. Dette skjer så sjeldent og er et så rart fenomen at det er helt greit uansett utfall. Det handler sikkert litt om hvordan dommer det er og hva som skjer i forkant. Jeg personlig syns Nani viste lite fairplay, og akkurat det samme med Eto. Men sånn er det vell å være fotballspiller, de vil ha ballen i mål. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Mhmmmm.... Da forstår eg. Om dine meninger er tvetydige og tilpasset enhver situasjon til din fordel så betyr ikke det at andre kan gjøre det samme. Hvis du ikke ser forskjellen på hvordan dommer er oppi situasjonene på forskjellige måter i de to nevnte så er jo saken grei. Da ser du på det på et totalt annet plan enn meg. Eg mener keeper får frispark og ska ha det (driter egentlig i denne berømte lista da den ikke har noe å si) og at dommerne gjør en jobb som kunne vært klarere. Men har dommeren gitt beskjed til keeper at han har dødball er saken grei i mine øyne. Selv om etoo ikke vet det. Ta et lignende eksempel med frispark. Der er det jo to muligheter. Ta det når dommer blåser eller ta det såkalt tidlig før dommeren begynner å stille opp muren. Dette avgjøres vel i forkant om de spiller ønsker hjelp eller ei? (var litt vrient å formulere og mulig eg tar feil....) Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Ok ser at jeg formulerte meg litt uklart, prøver igjen: mitt poeng er at det blir merkelig at Utd-fans kritiserer denne avgjørelsen all den tid dere var unisont enige om at man spiller til fløyta går da dere dro fordel av det. Hva jeg mener om denne og den forrige saken er egentlig irrelevant. Man spiller til fløyta går, enig. Men om dommeren har signalisert til keeperen at det skal være frispark til han så har det vel ingenting å si om Eto'o kjører på? Det er et frispark uansett. Keeperen ser jo at Eto'o kommer i god tid, men han vet at han har fått frispark så hvorfor skulle han bry seg? I den andre situasjonen så vet ikke tottenham-keeperen hva som skjer en gang, han går utifra at det er frispark. Det er noe helt annet. Det er jo helt klart at dommeren har gitt beskjed til Adrian at han skulle ha frispark. Lenke til kommentar
Dapper Chap Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 http://www.youtube.com/watch?v=Z-WDZikiXhQ 1 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Er det noen som synes West Ham spiller bra? De spiller sånn mot absolutt ALLE lag, uansett om de er på topp eller i nPower League 2. Jeg skjønner ikke hvorfor han "out-witted" oss heller. Vi hadde 39 skudd, og det er bare elendig at Lampard (for å nevne et eksempel) ikke satt den i mål. Så de "ut-flakset" oss i større grad... Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 https://twitter.com/FootbalIVines/status/424994312058068992 Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Ok ser at jeg formulerte meg litt uklart, prøver igjen: mitt poeng er at det blir merkelig at Utd-fans kritiserer denne avgjørelsen all den tid dere var unisont enige om at man spiller til fløyta går da dere dro fordel av det. Hva jeg mener om denne og den forrige saken er egentlig irrelevant. Man spiller til fløyta går, enig. Men om dommeren har signalisert til keeperen at det skal være frispark til han så har det vel ingenting å si om Eto'o kjører på? Det er et frispark uansett. Keeperen ser jo at Eto'o kommer i god tid, men han vet at han har fått frispark så hvorfor skulle han bry seg? I den andre situasjonen så vet ikke tottenham-keeperen hva som skjer en gang, han går utifra at det er frispark. Det er noe helt annet. Det er jo helt klart at dommeren har gitt beskjed til Adrian at han skulle ha frispark. Linjedommeren signaliserte i Spurskampen. Men ja, uansett jævla klønete av dommerne i begge kampene og ditto usportslig av både Nani og Eto'o. 1 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Har ikke sett Nani situajonen, men hvordan er det usportslig av Etoo? Han tror jo ballen er fair game. 1 Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Det synes jeg er rimelig tydelig uten at det trenger noen nærmere forklaring. Sier ikke at det han gjør bryter regler men fair er det ikke. 1 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Jeg ser det ikke helt. Jaja. 1 Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Han drar nytte av en situasjon der motstanderen er satt ut av spill (pga at han angivelig har fått frispark), det er jo veldig tydelig at keeperen føler seg trygg på det ihvertfall mtp at han snudde seg med ryggen til etter å ha lagt ned ballen. Merk at jeg ikke mener det er galt å gjøre det, mener bare at det er usportslig. Men slik er fotballen blitt, det er ikke lenger en gentlemansport, det handler om å utnytte alle muligheter man får uansett om det er via lovlige, ulovlige eller usportslige midler. Dette er ikke verre enn andre tjuvtriks som brukes for å avgjøre kamper men pent er det ikke. Hadde en Spurs-spiller scoret på den måten hadde jeg blitt litt flau men jeg har blitt såpass kynisk nå at det ikke lenger betyr noe, ergo hadde jeg jublet. Igjen er jeg altså hyklersk :-) 1 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Ja, ok. Er uenig, men ser poenget ditt. Mener det må være lov til å utnytte motstander sine tabber. Hadde han fått frispark er jo alt greit, men det kom tydelig vis ikke klart frem for alle spillerne. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 (endret) Jeps vi er nok uenige, bare jeg som er litt gammeldags kanskje Endret 30. januar 2014 av Solaar Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Hehe, kan godt være. Kom selv inn i fotballens fantastiske verden alt for sent. Blir trist av å tenke på alt jeg har gått glipp av. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 (endret) Jeps vi er nok enige, bare jeg som er litt gammeldags kanskje Han er uenig. Ikke bare gammelDAGS tydeligvis Eller ble du plutselig enig med han? Hmmm.... Endret 30. januar 2014 av Jotun Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Ja, ok. Er uenig, men ser poenget ditt. Mener det må være lov til å utnytte motstander sine tabber. Hadde han fått frispark er jo alt greit, men det kom tydelig vis ikke klart frem for alle spillerne. Men det er ingen tabbe. Han fikk frispark, case closed. Det er ikke lett for fotballspillere å få med seg noe selv når dommeren blåser, feks når de avslutter selv om dommeren blåste for 3sec siden og de hørte ikke fløyta etc. Eneste som tabber seg ut her er dommeren som ikke blåser/får alle oppmerksomme på at det er faktisk frispark. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Jeps vi er nok enige, bare jeg som er litt gammeldags kanskje Han er uenig. Ikke bare gammelDAGS tydeligvis Eller ble du plutselig enig med han? Hmmm.... Takk for at du passer på meg påsan Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Ja, ok. Er uenig, men ser poenget ditt. Mener det må være lov til å utnytte motstander sine tabber. Hadde han fått frispark er jo alt greit, men det kom tydelig vis ikke klart frem for alle spillerne. Men det er ingen tabbe. Han fikk frispark, case closed. Det er ikke lett for fotballspillere å få med seg noe selv når dommeren blåser, feks når de avslutter selv om dommeren blåste for 3sec siden og de hørte ikke fløyta etc. Eneste som tabber seg ut her er dommeren som ikke blåser/får alle oppmerksomme på at det er faktisk frispark. Ja, men når Etoo ikke vet at det er frispark tror han jo keeper gjør en tabbe. 2 Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Er det noen som synes West Ham spiller bra? De spiller sånn mot absolutt ALLE lag, uansett om de er på topp eller i nPower League 2. Jeg skjønner ikke hvorfor han "out-witted" oss heller. Vi hadde 39 skudd, og det er bare elendig at Lampard (for å nevne et eksempel) ikke satt den i mål. Så de "ut-flakset" oss i større grad... West Ham er det kjedeligste laget i PL sammen med Norwich per dags dato, etter min mening. To lag som har en tedens til å lage dårlige fotballkamper. Det sagt er det alltid morsomt å se Mourinho kritisere defensiv fotball. West Ham spiller vel som Chelsea spiller borte mot topplagene, som regel... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå