Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End


Shjatå

Anbefalte innlegg

Ja, det er jo akkurat det jeg sier. Jeg bare påpeker at Chelseas offisielle sider for legender, ikke er valgt ut av Chelseas president, eier, sportsidirektør, spillerne selv, utvalgte fans, eller whatever, men av enkeltmennesker, som kan stemme flere ganger dagen etter hverandre, til de blir slitne.

 

Akkurat. Det beviser at det er snakk om meninger, og at det ikke er noe som er "teoretisk riktig" eller "politisk korrekt". Smaken er som baken, rett og slett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er snakk om meninger, ja. Ved mindre Chelsea selv utnevner en komité som skal dele ut en offisiell legendetittel til spillere som fortjener det er det bare snakk om meninger. Men, som Den utvalgte nevner, kan en Torres-fanboy på 13 år sitte oppe og stemme til han blir lilla i fingrene for å få han inn på den listen. Her kreves ingen argumentasjon og oppveinger for/imot, kun et tastetrykk.

Endret av Mos Def
Lenke til kommentar

Det er snakk om meninger, ja. Ved mindre Chelsea selv utnevner en komité som skal dele ut en offisiell legendetittel til spillere som fortjener det er det bare snakk om meninger. Men, som Den utvalgte nevner, kan en Torres-fanboy på 13 år sitte oppe og stemme til han blir lilla i fingrene for å få han inn på den listen. Her kreves ingen argumentasjon og oppveinger for/imot, kun et tastetrykk.

 

Det er sant det du skriver. Jeg gikk bare litt "til angrep" på Emils. fordi han hevdet det var "teoretisk feil" å kalle Anelka for en legende, noe det ikke er, nemlig at det bare er snakk om meninger.

 

Jeg er litt rar jeg :p

Lenke til kommentar

Det, pluss å danne en supertrio med Malouda og Drogba. Det var tider det.

 

Litt kjipt at han bommet på den avgjørende straffen i UCL 2008, men likevel...

 

Noen av målene i den sesongen han var toppscorer var dritt, men han hadde en perle mot Sunderland.

 

Det er mulig jeg tar feil, men jeg har en mistanke om at han og Malouda var en stor del av Chelseas suksess på den tiden.

 

Og Carvalho blir kalt for en Chelsea-legende, selv om han bare har ca. 20 flere apps.

 

Jeg sier ikke at det var dette alene som gjorde han til Chelsea-legende hos meg, men ikke dårlig:

 

Lenke til kommentar

Når jeg sa det var "teoretisk feil" å kalle noen for legender tenker jeg på Anelka og Malouda. Det finnes absolutt ingen punkter som de oppfyller som kan kvalifisere de til legender i Chelsea. De har ikke gjort noe spesielt for klubben som gjør at folk ser på dem om 50 år og husker det dem gjorde. Legender, sett med fotballøyne, skal oppfylle så mye mer og virkelig fremstå som helter som var med på å gjøre noe helt spesielt med klubben.

 

Lampard er i mine øyne en legende for alt han har gjort for Chelsea som fotballklubb. Personligheten hans og spilleren er rett og slett unik. 203 mål for klubben som midtbanespiller, 606 kamper og personen Frank Lampard gjør at han vil huskes i lang lang tid. Når du tenker på Chelsea om 50 år så er Frank Lampard en spiller som du automatisk vil forbinde med denne tiden.

 

At du mener Malouda og Anelka er legender får du selv stå for, men du bryter da med samtlige prinsipper som kvalifiserer spillere til å være legender. Og med dine prinsipper (være toppscorer og utgjøre en god trio (wtf?)) så vil fotballverden ha så mange legender at det å være en legende ikke vil være noe spesielt.

Lenke til kommentar

Når jeg sa det var "teoretisk feil" å kalle noen for legender tenker jeg på Anelka og Malouda. Det finnes absolutt ingen punkter som de oppfyller som kan kvalifisere de til legender i Chelsea. De har ikke gjort noe spesielt for klubben som gjør at folk ser på dem om 50 år og husker det dem gjorde. Legender, sett med fotballøyne, skal oppfylle så mye mer og virkelig fremstå som helter som var med på å gjøre noe helt spesielt med klubben.

 

Lampard er i mine øyne en legende for alt han har gjort for Chelsea som fotballklubb. Personligheten hans og spilleren er rett og slett unik. 203 mål for klubben som midtbanespiller, 606 kamper og personen Frank Lampard gjør at han vil huskes i lang lang tid. Når du tenker på Chelsea om 50 år så er Frank Lampard en spiller som du automatisk vil forbinde med denne tiden.

 

At du mener Malouda og Anelka er legender får du selv stå for, men du bryter da med samtlige prinsipper som kvalifiserer spillere til å være legender. Og med dine prinsipper (være toppscorer og utgjøre en god trio (wtf?)) så vil fotballverden ha så mange legender at det å være en legende ikke vil være noe spesielt.

 

"Teoretisk feil" er det ikke uansett hvordan du vrir og vrenger på det, fordi at det ikke er noen bestemte "regler" man må oppfylle for å kalle en spiller en legende. Ergo, i mitt hode så er Anelka, Lampard og Malouda legender, men hos deg så er bare Lampard en legende.

 

Cech, Terry, Lampard, delvis Essien, og garantert Drogba, vil bli husket om 50 år.

 

Det har du rett i.

Endret av FandensOldemor123
Lenke til kommentar

"Teoretisk feil" er det ikke uansett hvordan du vrir og vrenger på det, fordi at det ikke er noen bestemte "regler" man må oppfylle for å kalle en spiller en legende. Ergo, i mitt hode så er Anelka, Lampard og Malouda legender, men hos deg så er bare Lampard en legende.

 

 

Jeg sier det er teoretisk feil fordi du er så og si den eneste som har den teorien om hva som skal til for å bli en legende. 99,9 % av resten her inne vil umulig være enig med deg at det skal så lite til å kalles for legender. Du missbruker ordet "legende" om du kaller Malouda og Anelka for legender. Med din teori kan du like så godt nevne hvilke spillere klubben har hatt som ikke er legender ettersom det er færre enn hvem som har blitt legender.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Wow, for en skada diskusjon. Malouda og Anelka legender? du må kødde med meg. Periodevis gode spiller? ja! Legende materiale? NEI!!

 

Du skal få ha dine egne meninger FandensOldemor, men du skal slite med å finne folk som kaller Malouda og Anelka legender. Fordi de var en "supertrio" med Drogba,..haha, må være et av de dummeste argumentene jeg har hørt på lenge.

 

Jaja..

Lenke til kommentar

La meg nå synes det da, for svarte svingende. Jeg må innrømme at jeg begynner å bli lei av å diskutere legender her inne, når det foregår overganger osv. Aleks sine innlegg om overganger drukner helt i denne svada-diskusjonen.

 

Konklusjon: Det er min mening. Ingenting er "teoretisk riktig" eller "politisk korrekt", og jeg er en sær person, med merkelige meninger. Let's get moving on.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og dessuten kunne jeg gjerne kalt Belleti, Bosingwa, Deco og Kalou, for legender, men jeg har latt være. Grunnen til at jeg kaller de [Anelka, Malouda] for legender er at jeg tror, som nevnt tidligere, at de var en grunn til Chelseas suskess på den tiden.

 

 

EDIT, og for andre medlemmers skyld:

 

 

No legend-discussion under this RED line:

 

__________________________________________________________

Endret av FandensOldemor123
Lenke til kommentar

Det foregår ingen overganger...

 

Bruma er på vei ut. Cavani er på vei inn. Resten står på stedet hvil, til og med Torres.

 

Foregår ingen overganger? Hvis Cavani er på vei inn, og Bruma er på vei ut, da foregår det jo nettopp overganger?

 

FandensOldemor er et troll. Se avatar og signatur, og les gjennom innleggene. Helt åpenbart. Å diskutere hvem som er "legende" og ikke er søkt uansett hvem det er med, men her har det virkelig ingen hensikt.

 

Herregud. Sjekk linken i signaturen, NULL sammenheng med å være et troll. Jeg har faktisk lyst til å bli tatt seriøst her, og hvis det trengs, kan jeg fjerne Trololo fra signaturen, hvis dere mener at det skal til.

Endret av FandensOldemor123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...