Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End


Shjatå

Anbefalte innlegg

Å være en løk er ikke nødvendigvis negativt. Synes det er helt greit at folk hopper litt rundt så lenge de er åpne om det.

 

Men er det så mange som hopper rundt, da? De eneste jeg vet om som "hopper rundt" er folk som sympatiserer med et og annet lag, men det er jo noe helt annet. Når Dortmund begynner å spille kjip fotball, eller blir et ekkelt kjøpelag, så kommer et lass med folk til å hoppe videre, fordi sånne lag er kjipe. Og folk som hopper rundt har som regel et-tre-tre lag de er supporter av i forskjellige ligaen, og noen lag de sympatiserer med. Men å sympatisere er jo ikke det samme som å være supporter. Og være supporter av lag A for så å bytte til B når det går bedre for lag B er jo selvfølgelig noe helt annet. Men noe sånt har jeg vel ikke opplevd siden jeg gikk på barneskolen.

 

 

Demba Ba er også jævlig god på sitt beste. 7 mål på 12 kamper fra vingen for et helræva West Ham-lag som rykket ned, og 29 mål på 54 kamper for et middelmådig Newcastle-lag. Rimelig imponerende stats, spør du meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må være vanvittig frustrerende for Newcastle-gjengen og se hva vi har fått ut av Ba.

 

Og forresten er det ingenting som slår en skikkelig hardbarka Chelsea og Barcelona-supporter. Fatter ikke at det er mulig å være supporter av 2 lag og spesielt ikke 2 topplag.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Skjønner ikke helt hvorfor Ba ikke fungerer hos dere, for ingen kan komme å si at han mangler kvalitet. Det ligger noe mer bak enn at "middelmådigheten" Ba plutselig har mistet målsansen. For øvrig kjipt å se enkelte som avskriver han etter under et halvt år i klubben.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Hvis det er noen som kan få han tilbake på rett spor så må det være Mourinho. Spørs om han i det hele tatt vil nå å få den sjansen, dog. Vil gjerne se Demba Ba finne målformen igjen, for som spiller så unner jeg Ba alt godt, og for dere kan han bidra med noen viktig mål og øyeblikk man ikke glemmer. Kanskje Benitez gjorde noe feil, om ikke med Ba, men hos de som skal støtte han og det oppbyggende spillet. Har ikke sett mange Chelsea-kamper, så vet ikke hvordan det har sett ut.

Lenke til kommentar

Hvis det er noen som kan få han tilbake på rett spor så må det være Mourinho. Spørs om han i det hele tatt vil nå å få den sjansen, dog. Vil gjerne se Demba Ba finne målformen igjen, for som spiller så unner jeg Ba alt godt, og for dere kan han bidra med noen viktig mål og øyeblikk man ikke glemmer. Kanskje Benitez gjorde noe feil, om ikke med Ba, men hos de som skal støtte han og det oppbyggende spillet. Har ikke sett mange Chelsea-kamper, så vet ikke hvordan det har sett ut.

Nettopp det teorien min er. Spesielt etter Torres uttalte seg om vi ikke brydde oss så mye om taktikk og satset mer på individer, og at dette gjorde det vanskelig for spissene. På en annen side så brant Ba veldig mange sjanser alene mot keeper.

 

Vanskelig å si hva planen til Mourinho er. Vi skal tydeligvis hente en spiss, samtidig som Lukaku kommer tilbake.

Lenke til kommentar

Dette reagerer jeg også på. Og som du sier, det ligger nok noe mer bak. Håper han kan få sjansen under Mourinho.

 

Det jeg tenkte var at det kanskje ikke lar seg gjøre å selge Torres. Da sitter vi igjen med et valg. Men Torres storspilte i Europaligaen, og han ble bedre i sesonginnspurten. Som nevnt, så tipper jeg at det har noe å gjøre med at han måtte konkurrere om plassen, og måtte faktisk legge inn en innsats. Tidligere måtte han jo ikke det. Hvem skulle liksom kapre plassen hans, Moses?

 

Det jeg mener vi bør gjøre er å ikke selge noen av dem, og se hvem som er best fra August-Januar. Den som er dårligst av de da, selger vi.

Endret av FandensOldemor123
Lenke til kommentar

"He[Mourinho] gave me a handshake when we were at Michael Ballack’s testimonial game, and said “it’s OK, soon you’ll be with me”. It gave me a lot of pride and was a great feeling." - Schürrle.

 

Trodde dette sitatet var fake først, men viser seg å være ekte. Tenker det kribler greit i magen når en manager som Mourinho sier det til deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Mesteparten er jo bare fjas. Stoler heller på en blåfugl som kommer i gjennom vinduet kontra The Sun. BBC derimot, har jeg tillit til. Er ofte der for å lese sport.

 

Kom ikke Mikel fra Lyn?

Helt glemt trøbbelet rundt overgangen til Mikel?

 

Fra Wiki:

 

 

2005

29. april: Manchester United annonserer at de har kjøpt John Obi Mikel fra Lyn.

10. mai: Mikel får livvakt etter angivelig å ha blitt utsatt for drapstrusler.

11. mai: Mikel forsvinner sporløst. Lyn hevder spilleren er kidnappet. Han blir senere funnet sammen med sin agent, John Shittu.

12. mai: Sir Alex Ferguson bestiller flybillett til Oslo, bare for å få vite at Mikel er i London sammen med Shittu. Mikel på sin side, hevder han er blitt lurt til å skrive under for United.

18. mai: Lyn og United klager til FIFA over Shittu og Chelsea sin oppførsel.

11. juli: The Times avslører at Manchester United innser at Mikel kan ende opp i Chelsea.

12. august: FIFA tvinger Mikel tilbake til Lyn, mens saken etterforskes.

30. november: Mikel forlater Lyn igjen.

2006

31. januar 2006: Lyn anmelder agent Shittu for å ha forfalsket Mikel sin proffkontrakt.

4. februar: Ferguson påstår at Mikel vil spille for United, og ikke for Chelsea.

10. februar: Chelsea-direktør Peter Kenyon ber United om å løse opp i situasjonen.

2. juni: Avtale mellom alle parter. Mikel får spille for Chelsea.

Både Lyn, Chelsea, Manchester United og John Obi Mikel godtok etterhvert de avtalene som er inngått. Det innebærer at Mikels spillerlisens overføres til Chelsea, og at Manchester United går med på å annullere kontrakten de inngikk med Mikel for over et år siden. Chelsea betaler totalt 12 millioner pund (ca. 135 millioner kr) til Manchester United. Halvparten betales ut kontant, mens den resterende halvparten betales om et år. Av dette får Lyn drøye 60 millioner kr.

 

 

Lenke til kommentar

Helt glemt trøbbelet rundt overgangen til Mikel?

 

Fra Wiki:

 

 

2005

29. april: Manchester United annonserer at de har kjøpt John Obi Mikel fra Lyn.

10. mai: Mikel får livvakt etter angivelig å ha blitt utsatt for drapstrusler.

11. mai: Mikel forsvinner sporløst. Lyn hevder spilleren er kidnappet. Han blir senere funnet sammen med sin agent, John Shittu.

12. mai: Sir Alex Ferguson bestiller flybillett til Oslo, bare for å få vite at Mikel er i London sammen med Shittu. Mikel på sin side, hevder han er blitt lurt til å skrive under for United.

18. mai: Lyn og United klager til FIFA over Shittu og Chelsea sin oppførsel.

11. juli: The Times avslører at Manchester United innser at Mikel kan ende opp i Chelsea.

12. august: FIFA tvinger Mikel tilbake til Lyn, mens saken etterforskes.

30. november: Mikel forlater Lyn igjen.

2006

31. januar 2006: Lyn anmelder agent Shittu for å ha forfalsket Mikel sin proffkontrakt.

4. februar: Ferguson påstår at Mikel vil spille for United, og ikke for Chelsea.

10. februar: Chelsea-direktør Peter Kenyon ber United om å løse opp i situasjonen.

2. juni: Avtale mellom alle parter. Mikel får spille for Chelsea.

Både Lyn, Chelsea, Manchester United og John Obi Mikel godtok etterhvert de avtalene som er inngått. Det innebærer at Mikels spillerlisens overføres til Chelsea, og at Manchester United går med på å annullere kontrakten de inngikk med Mikel for over et år siden. Chelsea betaler totalt 12 millioner pund (ca. 135 millioner kr) til Manchester United. Halvparten betales ut kontant, mens den resterende halvparten betales om et år. Av dette får Lyn drøye 60 millioner kr.

 

 

 

Jojo. Men at han opprinnelig kommer fra et norskt lag, som nå putrer langt nede i ligasystemet, synes jeg er litt sprøtt. Men det er vel slik de fleste fotballspillerene starter sin karriere.

Lenke til kommentar

Siste rykte rundt Cavani er forresten at vi ikke kommer til å øke budet vårt. Ser ikke helt noen andre spisser vi kan bruke 50m på så dette frigjør kanskje andre midler til andre(viktigere) posisjoner.

 

Frigjør midler? Jeg tror Roman blar vel opp sjekkboka uavhengig av hva spillerene koster.

Endret av FandensOldemor123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...