Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End


Shjatå

Anbefalte innlegg

Jeg har bare gått lei av hvor utrolig inkompetent han har vært de siste sesongene. En eier som gir faen i alt som heter fans og ansetter en manager som bare tenker på egen CV. Ansetter klubblegenden Di Matteo uten tro på han i det hele tatt og hiver han på ræva ut ved første formtap. Samtidig som han signerer spillere selv så klart. Og hva er det resten av klubben driver med? De så greia med Lampard før resten av fansen, men hva gjorde de med det? De selger Meireles og sender Essien på lån. Da sitter vi igjen med Lampard, Mikel og Ramires. Kun en av de spillerne er en defensiv midtbanespiller, og han nekter manageren å bruke. Greit at vi ikke hadde vært et topplag og konkurs uten han, men han er også grunnen til at vi så vidt er et topp 4 lag nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere hadde nok ikke vært i nærheten av topp 4 nå om det ikke hadde vært for ham. Da han tok over Chelsea, tok han også over en gjeld på £80m. Samme sommer brukte han i tillegg £100m på å forsterke laget. Totalt har han investert latterlig mye penger i klubben. Resultatet? Tre ligatitler, fire FA-cup-trofeer, to ligacuptrofeer og ett CL-trofé. Før dette hadde dere vunnet ligaen kun én gang, FA-cupen tre ganger, ligacupen to ganger og CL null ganger.

 

Ikke misforstå, jeg hater Roman mer enn noen andre i fotballverdenen, men dere hadde ikke vært i nærheten av det dere er i dag uten ham. Derfor synes jeg det er merkelig at Roman får såpass mye kritikk fra Chelsea-supportere, og hyklerisk at de samme som elsket ham sist gang dere vant ligaen for tre år siden, nå ønsker å bli kvitt ham.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Er fullstendig klar over hva han har gjort for klubben og er vanvittig takknemlig for det, men det gjør han ikke immun for kritikk. Ingen er større enn klubben, og det gjelder Roman Abramovich og. Han har ikke endret filosofien sin med managere og penger, men det betyr ikke at vi skal akseptere ting som Rafa og RDM.

Lenke til kommentar

Merkelig at jeg kommer inn og synes Roman ikke får nok kritikk, før Prof kommer og sier han får for mye.

 

Viser hvor forskjellig man kan oppfatte ting.

Roman eier klubben. Han har investert flere hundre millioner pund. Han har gitt dem ti store trofeer, flere enn de har vant til sammen før han tok over. Med dette har han også økt inntektene til klubben enormt. Situasjonen til Chelsea for øyeblikket er kanskje ikke optimal, men den er likevel enormt mye bedre enn den var før han tok over. Aleks har rett i at ingen enkeltpersoner er større enn klubben, men jeg føler likevel at supporterne skylder ham litt mer støtte enn det han får. Som Arsenal-supporter er det ekstremt frustrerende å se at lag som City og Chelsea kjøper seg til trofeer mens mitt eget lag må gå i overskudd på transferfronten for å på langt sikt kunne konkurrere, så ikke tro at jeg er noen fan av Roman. Jeg hater ham som pesten, men med tanke på hvor mye han har investert i klubben bør han vel selv få bestemme hvem som skal styre den? Det er jo tross alt hans klubb?

Lenke til kommentar

Jeg ser meg i grunn enig med både Le Professur og Aleks her. Selvfølgelig skal Roman ha all ære for at vi er der vi er i dag. De siste årene har jeg hatt mange uforglemmelige øyeblikk som Chelsea-supporter, som jeg kanskje ikke hadde fått oppleve da vi hadde vært et konkursrammet lag som kjempet om overlevelse i Premier League.

 

Når det er sagt så føler jeg at det som frustrerer mye av fansen er hvordan Abramovitch og styret generelt overkjører fansen og steg for steg ødelegger mye av identiteten til klubben. Å ansette en klubblegende på midlertidig basis for så å sparke ham ved første korsvei, som Aleks nevner, og attpåtill ansette Rafael Benitez som manager er galskap. Det hjelper lite å vinne trofeer når klubben man elsker blir forvandlet inn til en vanlig bedrift. Derfor tror jeg mange velger å kritisere Abramovitch, selv om han skal ha ros for veldig mye også.

Endret av Mos Def
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...