Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End

Shjatå

Anbefalte innlegg

Hvorfor tror du det er så mange som hater Mourinho? Morsom fyr, men også en flink manager.

De har slitt mye med skader på nøkkelspillere, men henger likevel med i toppen uten å kjøpe de helt store. Hva tyder det på? At de er et samspilt lag som klarer seg uten de store stjernene som er ute med skader.

Da Chelsea først begynte å handle inn spillere var ikke laget samspilte, men så klart er de samspilte nå. Forstår ikke hvorfor du kommer med dette når det er flere år siden de ble kjøpt opp. Kanskje er det store stjerner som er ute med skader, men det er allikevel en haug med stjernespillere igjen. Chelsea sliter litt når Lampard er ute, men spesielt når Drogba er ute, da sliter de maksimalt. Ballack har vært ute i lang, lang stund, og Chelsea har kanskje savnet han, men kanskje uten grunn? Han har ikke imponert i Chelsea-drakta.

Mulig at Chelsea brukte mindre penger enn andre lag sist overgangsmarked fordi de har brukt nok penger fra før av?

Endret av RyanReynolds
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor tror du det er så mange som hater Mourinho? Morsom fyr, men også en flink manager.

De har slitt mye med skader på nøkkelspillere, men henger likevel med i toppen uten å kjøpe de helt store. Hva tyder det på? At de er et samspilt lag som klarer seg uten de store stjernene som er ute med skader.

Da Chelsea først begynte å handle inn spillere var ikke laget samspilte, men så klart er de samspilte nå. Forstår ikke hvorfor du kommer med dette når det er flere år siden de ble kjøpt opp. Kanskje er det store stjerner som er ute med skader, men det er allikevel en haug med stjernespillere igjen. Chelsea sliter litt når Lampard er ute, men spesielt når Drogba er ute, da sliter de maksimalt. Ballack har vært ute i lang, lang stund, og Chelsea har kanskje savnet han, men kanskje uten grunn? Han har ikke imponert i Chelsea-drakta.

Mulig at Chelsea brukte mindre penger enn andre lag sist overgangsmarked fordi de har brukt nok penger fra før av?

Jeg kommer med dette fordi det enda er så mange som anser Chelsea som et kjøpelag og kun det uten at de har vært de værste i den siste tiden. Ja, de har brukt mye penger fra før av, og skalikke nekte for at de delvis kjøpte seg suksess. Men det er vel ikke det eneste topplaget som har brukt mye penger? Men nå er den tid over og de er forsatt med. Mange som hadde spådd at de bare ville ha 1 eller to gode år. Det eneste jeg er lei av er at så mange kaller oss et kjøpelag uten å helt vite hva de snakker om.

Hvorfor jeg tror så mange hater JM? Jo, nettopp fordi det er det, og han blir mye hetset i media.

Med de stjernene som har vært ute med skade, så tørr jeg påstå at det er fler lag i toppen som har større stjerner fra før av. Drogba problemet tipper jeg blir løst med Anelka i troppen. Ballack har gjort mye bra i Chelsea og hatt en del gode kamper av de få han har spilt. Tar ikke plassen fra Lamps, men er en god erstatter/backup når han er ute. Han har gjort tidevis brukbar jobb i Chelsea og jeg tror vi vil se mer fra han

Endret av C_Hendrix085
Lenke til kommentar

Var nok mange som beskyldte Chelsea for å være et lag som kjøpte seg til suksess, men dette er vel noe som har avtatt etterhvert som dette blir mer og mer vanlig for andre klubber også. Uansett så er dette et tåpelig argument. Selv om man i prinsippet er imot dette, så har INGEN av oss her inne noen innvirkning på hva de klubbene vi holder med gjør. Plutselig har laget du har holdt med i alle år gjort akkurat det samme. Hva gjør man da? Skifter man favoritt-lag? I guess not. Så å si at man hater et lag av sånne grunner, er bare tåpelig. Grunnen til at jeg ikke liker Chelsea, er vel fordi jeg er Liverpool-supporter...

Lenke til kommentar
Oi, en sommer uten gigant-innkjøp også er man plutselig ikke et kjøpelag lenger? Skal mer til for å overbevise meg.

Jeg skal ikke slenge meg på trenden, men for å gi de ivrigste "Chelsea-er-et-kjøpelag-entusiastene" et spark i ryggen, ber jeg dem om å bry seg om seg selv, ikke om alle andre. Samtlige topplag i verden (United, Liverpool, Arsenal og de store i Spania og Italia osv...) har mer enn nok å feie for egen dør.

Lenke til kommentar
Oi, en sommer uten gigant-innkjøp også er man plutselig ikke et kjøpelag lenger? Skal mer til for å overbevise meg.

Jeg skal ikke slenge meg på trenden, men for å gi de ivrigste "Chelsea-er-et-kjøpelag-entusiastene" et spark i ryggen, ber jeg dem om å bry seg om seg selv, ikke om alle andre. Samtlige topplag i verden (United, Liverpool, Arsenal og de store i Spania og Italia osv...) har mer enn nok å feie for egen dør.

Det er et godt poeng, men forskjellen på Liverpool, Arsenal og United er at de har vært helt i toppen i flere år. Chelsea har stort sett alltid vært en god klubb, bevares, men uten rubler hadde ikke Chelsea hatt mulighet til å oppnå de resultatene de har hatt de siste årene. Når det er sagt så er det bort i mot umulig i dagens fotball å ta opp kampen med de største uten en solid økonomisk dekning, så at det blir brukt veldig mye penger i en overgangsperiode hører bare med til sporten.

Lenke til kommentar
Var nok mange som beskyldte Chelsea for å være et lag som kjøpte seg til suksess, men dette er vel noe som har avtatt etterhvert som dette blir mer og mer vanlig for andre klubber også. Uansett så er dette et tåpelig argument. Selv om man i prinsippet er imot dette, så har INGEN av oss her inne noen innvirkning på hva de klubbene vi holder med gjør. Plutselig har laget du har holdt med i alle år gjort akkurat det samme. Hva gjør man da? Skifter man favoritt-lag? I guess not. Så å si at man hater et lag av sånne grunner, er bare tåpelig. Grunnen til at jeg ikke liker Chelsea, er vel fordi jeg er Liverpool-supporter...

Ja, det var et godt argument. Sånt liker og respektere jeg!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Chelsea spiller effektivt - til tross for frafallene Lars nevner - og er solide i alle ledd. Det er en prestasjon i seg selv. Dessuten tør jeg påstå at ren og skjær uflaks, kombinert med manglende avslutningsevne fra Wright-Phillips, riktignok, hindret oss i en storseier i går. Anelka burde også scoret på hodesjansen han hadde uti andre omgang, men leverte ellers en OK kamp.

Lenke til kommentar

Hva er siste nytt om kampen mot Liverpool? Hva skjer med Lamps?

Kom med ønsket lagoppstilling alle sammen!

Her er min:

------------------Cech---------------------

Belletti------Carvalho-----Alex------A.Cole

Ballack----------Makelele-------Lampard

J.Cole----------Anelka-------------SWP

Tipper 2-0. Anelka, Cole eller Lamps putter. Mest sikker på Anelka

Lenke til kommentar

Heller W.Bridge enn A.Cole syntes nå jeg. Mekelele er antagligvis litt sliten nå etter så mange kamnper, så kanskje Malouda på midten, eventuelt SWP i midten.

Hadde vært artig å sette Sinclair på benken og. Enda bedre om han hadde kommet på å skyti oss til seier.

Skulle ønske Chelsea satset litt mer på ungutta.

Lenke til kommentar
Heller W.Bridge enn A.Cole syntes nå jeg. Mekelele er antagligvis litt sliten nå etter så mange kamnper, så kanskje Malouda på midten, eventuelt SWP i midten.

Hadde vært artig å sette Sinclair på benken og. Enda bedre om han hadde kommet på å skyti oss til seier.

Skulle ønske Chelsea satset litt mer på ungutta.

Ja, Wayne er et godt alternativ, men jeg mener Cole er en bedre fotballspiller. Makelele blir aldri sliten:D Foretrekker en sliten Makelele fremfor Malouda som har skuffet. SWP kunne vært flyttet ned, men Ballack har vært god, pluss Lamp er selvskreven, og det hadde vært morro å sett samarbeidet mellom de to.

Håper virkelig på Sinclaire denne kampen. Han fortjener det

Lenke til kommentar

Etter all sannsynlighet er Mikel klar til kampen - Nigeria røk jo ut av Afrika-mesterskapet forrige uke - og da kan jo Makelele eventuelt byttes ut. Men det er ingen nødvendighet i mine øyne, med mindre han føler seg utkjørt. Han har stortspilt de siste ukene og viser hvorfor han, logisk nok, er verdens beste i Makelele-rollen.

A. Coles defensive ferdigheter er svært gode å ha i kamper som dette. Farten og taklingssikkerheten hans er uvurderlig mot raske vinger - og selv om han tidvis ikke henger helt med offensivt (sammenlignet med W. Bridge), føler jeg meg tryggere med han på banen. Bridge er ikke like stabil bakover. Det gjelder for øvrig Belletti også: Helt strålende fremover, gode løp, fin skuddfot og en vilje til å utfordre - men på grunn av dette, åpner det seg tidvis store rom på egen banehalvdel. Og det kan fort by på problemer. Hadde det ikke vært for Makeleles årvåkenhet og Carvalhos fart, tror jeg ikke Chelsea hadde vunnet alle sine januarkamper.

Malouda har skuffet litt, ja - og ble ikke den umiddelbare erstatningen for Robben, noe jeg håpet på. Men SWP har blomstret i det siste (bortsett fra avslutningene!), og jeg tror faktisk Malouda kan gjøre det samme bare han får litt tid på seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...