Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End

Shjatå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Mangler litt kreativitet enda, Fulham ligger lavt riktignok, men det er jo fordi vi ikke er kjappe nok og kreative nok når vi går i angrep.

Vi ligger forsåvidt på en tredjeplass om resultatene står seg.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som er godøyet eller er det for mange som er blinde? Altså, nå har vi 2 stk clean sheet på 2 kamper under Rafa. Defensivt så ser, ihvertfall jeg, at Rafa har gjort grep. Måten vi posisjonerer oss på er totalt annerledes. Azpilicueta (hvorfor har ikke du startet HVER kamp??) er jo purr klasse. Ivanovic i midten, greit å vite at han hører hjemme der. Om Luiz har skjerpet seg pga beskjed eller om Ivan og han samarbeider bedre vet jeg ikke, men det er helt klart at grep har blitt tatt.

Romeu gjør også en bedre figur, selv om han til tider er litt for risikabel i spillet sitt. Så ser jeg tydelig at det er noe defensivt som er bra! Rafa har kun 1 uke i Chelsea, og har 2 kamper på en uke, derfor har han ikke fått satt sitt eget lag. Det virker som han enda sjekker ut spillere.

Og Marin i dag, jess, hvorfor har han blitt holdt så lenge på benken av RdM? Han var da villig til å prøve. Og hadde nesten er innlegg som Mata kom først på. Om vi fortsetter å være så trygge defensivt og får igang det offensive så blir det her bra. Torres, jeg vet liksom ikke om han faktisk har blitt bedre eller om det er bare medspillerne som slår lettere baller til han, men han virker annerledes uten at jeg klarer å sette ord på hva.

Bare noen tanker som har kommet over meg etter timene etter kamp. Hva synes resten?

Lenke til kommentar

Ok, etter en skuffende 0-0 igår med nesten ingen sjanser, så ser jeg noe positivt ved det..

Cech er fortsatt solid i mål, og var raskt nede for å redde skuddet til Riise,.

Forsvaret vårt er solide, og Cesar fortsettter å imponere, Ivan-Luiz-Cole er også gode, neste kamp vil jeg se Ivan og Cahill, fordi jeg tror Luiz har godt av å benkes en kamp..Så det positive som Emils også sier at vi ikke har slippet inn mål på to kamper, og vi gjør sjeldent no slurve feil i forsvar, det var det postive..

Men, dette var også mot Fullham som la seg ultradefansivt.

SÅ hadde vi Ramires-Romeu-Bertrand på midten, skulle trodd vi møtte Barca igår med så mange defansive spillere, liker Ramires men pasningsfoten han er råtten dessverre, og spiller best mot offensive lag der han kan bryte opp og sette fart mot mål(kontre)Romeu var riktig type spiller for kampen igår, mer direkte i spillet sitt, men Bertrand som ving var en bommert, frykta vi høyresiden til Fullham? Med et så deffansivt lag, så trenger vi offensive spillere som er flinke til å finne rom, utfordre, så muligens Marin eller Moses hadde vært et bedre valg her..

Hazard må hviles, Oscar er fortsatt god og involverer seg mye i spillet, Torres kom til noen sjanser men still så synes jeg han er råtten til posisjonere seg, han kommer dypt for å møte ball, og går utpå kantene for å hjelpe til, når han må være inne i boksen og gjørre seg ledig..

Skuffende at vi ikke klarte å skåre på dette Fullham laget, har ikke dem sluppet nest flest mål?T.o.m Hangeland var ute med karantene..

Må jobbe med temopet i laget, går altfor treig når vi skal angripe, og spillerne må ha litt mer guts og vinnervilje..savner det..

Edit: Hvorfor klarer ikke Hazard å slå inne gode innlegg?? Og hvorfor er Luiz vår nye frisparksekspert? Og hva er greia med de korte de innleggene?? Corner vår jo vår greie liksom, men nåå..

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Hvorfor skal ikke Luiz ta de frisparkene når de ikke er i riktig posisjon for Mata og når vi ikke bruker Lampard? Av og til han skyter litt fra litt langt unna, men han har et klart talent der.

Troppen som skal til Japan:

Goalkeepers: Petr Cech, Ross Turnbull, Henrique Hilario

Defenders: Branislav Ivanovic, Ashley Cole,David Luiz, Paulo Ferreira, Gary Cahill, John Terry, Cesar Azpilicueta, Ryan Bertrand

Midfielders: Oriol Romeu, Ramires, Frank Lampard, Oscar, John Obi Mikel, Eden Hazard, Marko Marin, Lucas Piazon

Forwards: Fernando Torres, Juan Mata, Victor Moses, Daniel Sturridge

Spillere som Lampard, Moses, Sturridge, Marin, og Bertrand får nok spille her. Håper vi kommer langt, men tror dette er en konkurranse som står mye sterkere i feks Sør-Amerika enn i England.

Lenke til kommentar

Forsåvidt enig, men vi får 2 gode muligheter til å øve på strategier og samspillet sammen, som er greit.

Er du morsom? Det eneste som betyr noe i denne perioden er hvor mye hvile spillerne får. Det er alfa og omega, og en tur til føkkings japan er sånn ca. det verste som kunne ha skjedd. Hele greia er så latterlig at jeg blir kvalm, og det er overhodet ikke noe "greit" med det. Om laget trenger å øve på strategier og samspill så kan man gjøre det på trening, og spille mot reservelaget eller noe. Det ville vært bedre motstand i dem også.

Lenke til kommentar

Aleks: Jeg er forsåvidt enig med deg at Luiz kan ta frisparkene når det er fra langt hold, var vel bare irritert når jeg skrev dette..

Imorra kamp mot West Ham og igjen så forventer jeg 3poeng,

håper vi ikke stiller i en defansiv 4-3-3 som vi gjorde mot Fullham, her må vi opp og angripe, regner med at West Ham legger seg bakpå..

Håper vi stiller slik:

Cech

Cesar-Ivan-Cahill-Cole

----Mikel-Oscar

Moses-Mata-Marin

-----Torres..

La oss starta med dette offensive laget, etter at vi leder kampen kan vi slenge innpå Ramires og Romeu..

Lenke til kommentar

Sturridge, Lampard og JT fremdeles ute til kampen i morgen. Kjenner jeg savner Lampard. Lurer på hvor mange ganger han reddet oss forrige sesong når vi slet under AVB. Han ble vel delt toppscorer med Sturridge ble han ikke? Riktignok noen straffer, men kanskje vi skulle prøvd å lene oss litt mer på han mens han enda er i klubben.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...