Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End

Shjatå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor troverdig dette er vet jeg ikke, men det er lov å håpe:

Chelsea close in on Falcao swoop after opening talks over €60m January move

The Atletico Madrid sensation has told the European champions he wants to join them in the forthcoming window and is already believed to have agreed personal terms

Chelsea are closing in on the signature of Radamel Falcao after opening informal talks on a sensational €60 million January move, Goal.com has learned.

Club chiefs, acting on the instruction of owner Roman Abramovich, have made it clear to Falcao that they want to activate the release clause in his Atletico Madrid contract.

Goal.com understands that the Colombian striker has responded to the interest by telling Chelsea that he wants to move to Stamford Bridge in the winter window.

Despite competing enquiries in the 26-year-old from Manchester City and Paris Saint-Germain, Falcao is now destined for a switch to Stamford Bridge at the turn of the year.

The deal is a complex one because of third-party ownership issues - with super agent Jorge Mendes part of a consortium holding an interest in Falcao - but Chelsea have intensified their efforts to land the front man in recent weeks in a bid to ensure the transfer can be completed in January.

The European champions have made Falcao a contract offer and it is believed that personal terms have already been agreed on a deal that is likely to make the striker one of the highest paid players in Premier League history.

Chelsea manager Roberto Di Matteo regards the Fifa Ballon d’Or contender as an upgrade on Fernando Torres, who has had a mixed start to the season despite scoring seven goals in 18 matches, each of them starts. The future of Torres’ understudy Daniel Sturridge is also in considerable doubt despite his presence in the England squad that plays Sweden on Wednesday night.

Only Lionel Messi and Cristiano Ronaldo have scored more than Falcao’s 10 La Liga goals this season, a record the Colombia enhanced with a hat-trick against Chelsea in Atletico’s 4-1 Super Cup win in August.

Falcao has the pedigree and star quality which Chelsea thought they had acquired with the £50m purchase of Torres in January 2010 but the Spaniard is now likely to be put up for sale to help fund the purchase of the player earmarked to be his replacement.

Atletico are desperate to keep Falcao but will have no option if a club activates the buyout clause for a player who cost €45m when he joined from Porto in 2011.

After posting an annual profit for the first time in Abramovich’s nine-year reign, Chelsea are confident that signing Falcao would not affect the club’s chances of meeting Uefa’s financial fair play regulations.

City’s chances of landing the former River Plate front man are receding, even though Roberto Mancini wants to take him to the Etihad Stadium.

Since moving from South America to Europe in 2009, Falcao has scored 121 goals in 147 matches for Porto and Atletico.

http://www.goal.com/en/news/596/exclusive/2012/11/13/3523978/chelsea-close-in-on-falcao-swoop-after-opening-talks-over

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Greit å få det vist slik, da det ikke alltid er like lett å få øye på selv når enn ser kampen.

Er som jeg fryktet, Torres går ikke på løp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Ganske rart at det som i sin tid var Torres' kanskje største styrke nå er helt borte. Lurer på hva som har skjedd.

Blir jo forsåvidt spekulert i det i bunnen av artikkelen:

Fernando Torres still has uses, but at this point in his career, he just can't play as a lone center forward. The things he did early in his career that made him so successful are thing that he's just not doing anymore, instead he is playing like a "false nine", coming to the ball and slowing the buildup significantly.

I have my suspicions that these habits are largely due to the system the Vincente Del Bosque and Spain use, but regardless of how they started, he's waiting for the ball to be played to his feet far too often instead of attacking the open space in front of him. This is impacting the buildup from the entire team, and it's costing Chelsea chances.

Lenke til kommentar

Selv som United-fan må jeg si jeg følte en slags lettelse over å lese at Terrys skade var mindre omfattende enn først antatt. Fulgte med på kampen, selvfølgelig med et håp om at dere skulle feile, men den ulykken der så alt annet enn bra ut, og jeg trodde det verste. Kjente grøsninger lenge etterpå, for det der fortjener ingen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Håper virkelig ingen er så sadistiske at de sitter å håper på at noen sin karriere skal bli ødelagt som et resultat av et uhell. :tease:

Dessuten ville det jo vært synd for det engelske landslaget, selv om han ikke nødvendigvis er så veldig representert der lenger.

Lenke til kommentar

Har han ikke sluttet på landslaget da?

Fem kroner på at noen begynner å hyle nå.

Håpte ikke det var noe alvorlig. Men nå når han er ute noen uker så blir eg ikke trist inne i hjartrotå....

Dessuten var jo hele episoden på grensen til hysterisk. En chelseaspiller som nesten ødelegger resten av karrieren til Mr.Chelsea himself :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har han ikke sluttet på landslaget da?

Fem kroner på at noen begynner å hyle nå.

Håpte ikke det var noe alvorlig. Men nå når han er ute noen uker så blir eg ikke trist inne i hjartrotå....

Dessuten var jo hele episoden på grensen til hysterisk. En chelseaspiller som nesten ødelegger resten av karrieren til Mr.Chelsea himself :D

Ja, hans faste rolle er det vel slutt på, men hans spilte mot Moldova tilbake i september.

Lenke til kommentar

Håper virkelig ingen er så sadistiske at de sitter å håper på at noen sin karriere skal bli ødelagt som et resultat av et uhell. :tease:

Jeg er hundre prosent sikker på at det finnes folk som satt og godtet seg mens Terry lå og hadde vondt. Kom i hvert fall én kommentar om dette i kamptråden. Denne ble forøvrig fjernet. Synes konkurranseelementet bør settes litt til side når slikt skjer. For alt vi visste kunne karrieren hans være over.

Endret av thormario
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kom i hvert fall én kommentar om dette i kamptråden. Denne ble forøvrig fjernet.

*Kremt* Jeg antar du sikter til min kommentar? La ikke merke til annet som ble fjernet så beklager hvis jeg tar feil. For å forklare min kommentar så skrev jeg med engang spillerne kolliderte: "When racists collide". Jeg kunne på ingen måte vite omfanget av skaden, å skrev dette som en "humoristisk" vinkel, da begge 2 har slike dommer på seg. Jeg forstår ikke hvordan enkelte kunne tro at jeg "ville terry skulle bli skadet" med den setningen der, isåfall er jeg lei for det. Jeg ønsker ingen spillere skadet, på noe lag, da en eventuell tittel (cup eller liga) vil smake mye bedre imot et lag som har alle spillere disponible til enhver tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Regner med du ikke mener det der var Suarez sin feil? :)

Han er forresten en knall fotballspiller, og håper han ikke velger å førtidspensjonere seg i USA :)

Selv om jeg ikke har skrevet det så legger jeg ingen skyld på Suarez for hva som skjedde. Fotballsporten er slik og det er bare maks uflaks at Suarez lander der. Suarez er totalt uskyldig i det hele.

John Terry på Instragram for dere som er interessert: J26Terry

Lenke til kommentar

Ganske rart at det som i sin tid var Torres' kanskje største styrke nå er helt borte. Lurer på hva som har skjedd.

Det som nesten er mer pussig er om dette faktisk stemmer og ingen i Chelsea tar tak i dette. Jeg vedder på at Torres kjøres slik at han skal gå nettopp på disse løpene.

Lenke til kommentar

Since Torres joined Chelsea in Jan 2011 - 19 goals in 84 games. Falcao in that time for Porto/Atletico - 67 goals in 76 games!

Å bytte Torres mot Falcao er det beste vi kan gjøre i januar. Vi kvitter oss også med en årslønn på 100 millioner, selv om Falcao sikkert også vil kreve en heftig sjekk i måneden. Jeg er skeptisk til å kjøpe allerede store stjerner på grunn av Shevchenko og nettopp Torres og prestasjonspresset rundt dem som har påvirket spillet deres negativt, men skal vi ha en sjanse om å vinne ligagullet må vi satse og vi trenger mål. Kun Messi og Ronaldo har scoret flere mål enn Falcao i La Liga og jeg håper det vil være bra for oss å hente han til Stamford Bridge i januar.

Endret av Mos Def
Lenke til kommentar

*Kremt* Jeg antar du sikter til min kommentar? La ikke merke til annet som ble fjernet så beklager hvis jeg tar feil. For å forklare min kommentar så skrev jeg med engang spillerne kolliderte: "When racists collide". Jeg kunne på ingen måte vite omfanget av skaden, å skrev dette som en "humoristisk" vinkel, da begge 2 har slike dommer på seg. Jeg forstår ikke hvordan enkelte kunne tro at jeg "ville terry skulle bli skadet" med den setningen der, isåfall er jeg lei for det. Jeg ønsker ingen spillere skadet, på noe lag, da en eventuell tittel (cup eller liga) vil smake mye bedre imot et lag som har alle spillere disponible til enhver tid.

For å være helt ærlig husker jeg ikke om det var deg. Husker bare at jeg oppfattet det slik og at jeg kommenterte innlegget. Om det var deg og jeg og misforstod: beklager. Tviler dog på det, for innlegget jeg sikter til kunne ikke tolkes på så mange måter.

Endret av thormario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...