Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End

Shjatå

Anbefalte innlegg

Akkurat som når Arsenal røk mot Barca, skal jeg nå ut for å se et annet lag enn United ryke mot Barca.

Selv om jeg virkelig håper at dere gir Barca en på tryne. En finale helt uten Spanske lag etter media sin Spaniaronking den siste tiden ville faen gjort godt for sjela.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett hvordan det ender så er det jo ingen tvil om at Barca er det beste laget. De har likevel hatt styggmye avgjørelser som har gått sin vei i CL sine delfinaler, Chelsea-kampen og RVP sitt røde som noen eksempel.

Jeg er bare så syklig lei fanboysa, i tillegg til at jeg er anglofil, derfor håper jeg Barca endelig får seg en smell.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er drit lei å lese om Fjørtoft, Bratseth og Stokke. Viasats CL sendinger burde rett og slett bytte navn til Barcelona-TV. De stiller seg ingen måte som nøytrale og er talspersoner for fanboy Norge når det kommer til Barcelona. Faller Busquest eller Messi så er det (i følge dem) stygg takling og ikke filming. Med engang Drogba gjør det samme (forsvarer det ikke) så har Bratseth allerede skreve 100 sider i sin bok om "Filming er skadelig for fotballen".

Det var en lang periode hvor TV2 PL studio bortfavoriserte Chelsea - og det mener jeg dem har blitt langt bedre på, men Viasat bortfavoriserer alle så lenge Barcelona spiller. Greit at Messi, Xavi og Iniesta er gode. Men for all del, det finnes andre fotballspillere som også fortjener oppmerksomhet.

Mens Sverige lever i Zlatan lever vi i Norge i en slags Barcelona verden. Alt de gjør er rett, alle som spiller i Barcelona er best i verden osv osv. Hva faen er det for noe bullshit? Det er flere spillere i Barcelona som ikke en gang ville passert rett inn på andre lag som enkelte hevder. I mine øyne er det kun Messi, Xavi og Iniesta som kan gjøre nettopp dette.

Hvis man prøver å "hate" Barcelona en kamp og kun se på alt dem gjør som dritt så er det lett å se at det laget er kjedelig. Se på pasningstrillingen deres - som forsovet er oppskrytt - over halvparten av Barcelona sin posession består av støttepasninger og pasninger på kryss i forsvar. Jeg beundrer det det Real gjorde. De lå høyere og Barcelona spilte langt fra som de gjør når enkelte lag (Ja Chelsea) legger seg på 15 meter og lar Barcelona trille. Grunnen til at Xavi og gutta slår så forbanna mange pasninger gjennom forsvaret er fordi forsvarsspillerne nærmest lar de gjøre det. De åpner store rom og følger ikke med. Real Madrid klarte det i stor grad og da fikk dritt spillere som Sanchez en rævva dag på jobb.

Selv om det er mye negativt her nå så kommer det at jeg har lest en artikkel hvor Bratseth har skrevet om Barcelona og det irriterer meg voldsomt. Drit lei, som Hyrlen sa, av fanboysa Barcelona kaprer. Heldigvis får flere og flere øynene opp for hvilken fotball Barcelona står for og kanskje innser at den blir kjedeligere å se på. Jeg personlig har falt mer for Real Madrid sin fotball dette året enn Barcelona sin kryss-støtte fotball. Og tabellen har bevist hvilken fotball som er best.

EDIT; Fikset noen skrivefeil som ofte kommer når man skriver i aggressiv tilstand.

Endret av Emils.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg står på det jeg skrev forrige side. Holder Drogba på som han gjorde på SB så få han av med engang.

Barcelona lineup: Valdes, Puyol, Mascherano, Piqué, Busquets, Xavi, Iniesta, Cesc, Alexis, Messi & Cuenca. #fcb

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Var ikke du Barca-fan for 6 måneder siden Emils? Skjønner deg forsåvidt. Min entusiasme for Barcelona har avtatt veldig i de senere årene. Synes likevel at det er morsomt at folk i Norge mener at vi her til lands favoriserer spansk fotball. Finnes vel kanskje ikke et mer anglofilt land utenfor de britiske øyer.

Heier fortsatt på Barcelona på grunn av at alternativet er forferdelig(RM og Chelsea) og fordi jeg fortsatt er storfan av Messi. Legger heller ikke skjul på at jeg er glad i Barcelonas spillestil, selv om de har mistet litt mye av sjarmen gjennom mange feilsteg siden Laportas ankomst.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Maefteda: Jo. Jeg hadde sans for Barcelona, men nå derimot er lei av maset og alt rundt dem. Det er en stund siden jeg fikk frysninger av å se på Barcelona. Det har ikke skjedd i årets sesong. Men den ballen legges død fra min side. Nå gjelder kampen i kveld.

Anbefaler de som har mulighet til å sette på skysports. Gary Neville som kommentator vs Stokke/Bratseth på Viasat 4..

Interessant det dem nevner i studio (skysports). De mener Drogba var altfor dyp mot Barcelona på Camp Nou og det gjorde det vanskelig for Chelsea å spille opp og i bakrom. Itillegg når han fikk ballen lå han vel på bakken også. Forsovet ganske enig. Jeg mener Torres er mer mannen for oss i kveld, men jeg håper på tidlig mål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...