Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End


Shjatå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklager å stikke hull i ballongen din, men Mata er ingen spiss.

 

Tror heller du må belage deg på 4-2-3-1 eller 4-3-3 / 4-5-1 (med AVB)

 

Kan ikke helt se for meg at han plutselig skal spille fast med to spisser.

 

Det er jeg klar over. Blir som en hengende, var egentlig planen å putte ham på venstre kant, men jeg gadd ikke redigere. Poenget var ikke spissene men midtbanen

 

 

 

Lenke til kommentar

Enkelt og greit videre. Dog er jeg sterkt motstander av å utelukke unggutta gang på gang. De får 5 min på tampen av kampen når seieren allerede er sikret. Bra bruk av ett av verdens beste akademier. Bortkasta penger.

Ikke klikk i vinkel og begynn med bajas svar nå, men er virkelig Chelsea sitt akademi ett av verdens beste?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Her kommer begrunnelsen folkens...

 

Chelsea har siden 2005 trent på Cobham Training Center, som for øvrig er et utsøkt treningssenter av aller høyeste klasse. Førstelaget, reservelaget samt akademiet trener der. For å sitere en kilde: “It features the latest in training, rehabilitation, medical, pitch and media technology and its facilities include 30 football pitches. Denne informasjonen bør definitivt sees på som viktig i det helhetlige bildet av akademiet.

 

Kanskje ikke talentsatsingen i Chelsea har vært fullkommen med tanke på bruk av talentene som har eksistert i klubben, men akademiet har lenge vært ansett som ett av Englands beste. Ved at jeg sier at vi har ett av verdens beste akademier mener jeg absolutt ikke at vi slår storheter ala Barcelona. Skyt ikke enda. Om dere ikke ser på Chelsea som ett av de bedre i verden får være deres sak.

 

I nyere tid har klubben oppnådd blant annet denne suksessen med akademiet:

 

2009/2010-sesongen vant Chelsea FA-Youth Cup. På veien ble lag som Charlton, Nottingham Forest, Portsmouth, Watford, Blackburn og Aston Villa slått. Laget inkluderte spennende talenter som; Jeffrey Bruma, Gökhan Töre, Josh McEachran, Jacopo Sala, Milan Lalkovič og Conor Clifford.

 

2010/2011-sesongen ble Chelsea reserves seriemestere. I gruppen deres fantes blant annet Arsenal, som i lengre tid har blitt sett på som spesielt gode på å utvikle yngre spillere. Arsenal endte som runners-up, poenget bak med 35 totalt. Dette laget inneholdt også tidligere spillere (se over), samt blant annet Nathaniel Chalobah og Ryan Bertrand

 

Siden begynnelsen av Premier har Chelsea fostret opp diverse spillere. Under er en liste av noen som har gjort sin førstelagsdebut for Chelsea.

 

 

Neil Shipperley - 1992/93

Michael Duberry - 1993/94

Jody Morris - 1995/96

Mark Nicholls - 1996/97

Neil Clement - 1996/97

Paul Hughes - 1996/97

Nick Colgan - 1996/97

Joe Sherrin - 1996/97

Nick Crittenden - 1997/98

Steven Hampshire - 1997/98

Jon Harley - 1997/98

John Terry - 1998/99

Mikael Forssell - 1998/99

Robert Wolleaston - 1999/00

Sam Dalla Bona - 1999/00

Leon Knight - 2001/02

Joel Kitamirike - 2001/02

Joe Keenan - 2001/02

Carlton Cole - 2001/02

Robert Huth - 2001/02

Filipe Oliveira - 2002/03

Alexis Nicolas - 2003/04

Steven Watt - 2004/05

Anthony Grant - 2004/05

Lenny Pidgeley - 2004/05

Jimmy Smith - 2005/06

Ben Sahar - 2006/07

Michael Woods - 2006/07

Scott Sinclair - 2006/07

Sam Hutchinson - 2006/07

Miroslav Stoch - 2008/09

Michael Mancienne - 2008/09

Fabio Borini - 2009/10

Jeffrey Bruma - 2009/10

Gael Kakuta - 2009/10

Patrick van Aanholt - 2009/10

Josh McEachran - 2010/11

Jacob Mellis - 2010/11

Ryan Bertrand - 2010/11

 

 

Ellers har vi også fått frem andre spillere som Ron og Allan Harris, Peter Bonetti, Barry Bridges, Bobby Tambling, Bert Murray, John Hollins, Peter Osgood, Ray Wilkins, Graeme Le Saux, Bobby Smith, Terry Venables og Jimmy Greaves.

 

Speiding har i nyere tid også gitt oss store talenter som Romelu Lukaku, Thibaut Courtois, Matej Delac, Daniel Sturridge, Tomáš Kalas og Lucas Piazon. Alle er unge spillere som har blitt spådd en lysende fremtid. Ikke lokale spillere som har gått gradene fra en 10-årsalder, men likevel spillere som har gått gjennom akademiet.

Endret av fnats
Lenke til kommentar

Så siden Tottenham sitt juniorlag har vunnet FA youth cup noen ganger i tillegg til ligaen så kan jeg fra og med neste år da vi har det mest moderne treningsanlegget i PL kalle akademiet vårt for et av verdens beste? Samme logikk ;)

 

Poenget var i tillegg til talentene som bidro til seieren.

 

@BigTone: Det er ikke helt riktig at Lukaku ble hentet rett til førstelaget. Etter minne har han enda ikke fått 90 minutter for førstelaget enda (samlet). Han vil dog utvikle seg gjennom akademiet.

Lenke til kommentar

Uviten over produktene til Chelsea? Halvparten av navnene i listen din er jo ikke engang Chelsea-produkter - Dalla Bona er for eksempel Atalantaprodukt .. Hadde skrevet et ganske omfattende innlegg som desverre forsvant, men kan liste opp et par klubber som har et betydelig bedre akademi enn Chelsea(og som har fostret fram betydelig mer imponerende spillere):

 

Ajax

Barca

West-Ham

Atalanta

Juventus

Inter

Sporting

Arsenal

United

Boca

Partizan

River Plate

PSV

Mönchengladbach

Sao Paolo

FC Metz

Real Madrid

Bayern

Iternacional

Danubio

Milan

Roma

Gremio

ASEC Abidjan

 

osv osv osv osv.

Endret av Lucky Luciano
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...