Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End


Shjatå

Anbefalte innlegg

Over til Luiz. Har hørt det samme som Emils, at han forhåpentligvis er tilbake borte mot Spurs på torsdag. Bosingwa mot Bale er en duell få av oss vil være vitne til.

Bale er, som Aleks påpekte, skadet. Å kjøre Luiz sentralt mot Spurs er i mine øyne mykje værre enn å kjøre Bosingwa som back. Luiz er god i den offensive delen av spelet, men han er alt for utforutsigbar til å holde nivå mot toppklubbene. Alt for mange dårlige avgjørelser gjør at Ivanovic er eit sikrere valg sentralt. Å kjøre Ivanovic på høyrebacken vil selvsagt føre med trygghet, men Bosingwa har gjort det ganske greit dei siste kampene han har fått startet. Ingen store blundere. Og spesielt på tanke på at Bale er utilgjengelig ser eg for meg denne forsvarsrekka: Bosingwa-Ivanovic-Terry-Cole.

 

Etter ryktene om at Bosingwa også er på vei ut Stamford Bridge vil jeg se så lite som mulig til han på banen.

 

Jeg føler at forsvarsrekken balanserer bra seg med Luiz på stopperplassen og Ivanovic på høyrebekken. Det blir på samme måte at Bosingwa er på bekken og Ivanovic på stopperplassen. Luiz er, etter min mening, tryggere og bedre defensivt enn Bosingwa. Derfor mener jeg at vår forsvarsrekke bør være slik: Ivanovic, Luiz, Terry, Cole.

 

Luiz er på flere måter vår nye Carvalho. Han er pasningsikker, og på en god dag en glitrende stopper. Han er flink til å stoppe spillet, samt bryte pasninger. Føler at det blir for farlig med ett veldig usikkert kort på høyrebekken, enn med Luiz på banen.

 

Ante faktisk ikke at Bale var skadet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikkje poenget med å evt. selge Mikel. Han holder absolutt mål. Greit nok at han har lite å tilby offensivt, men han gir en stor trygghet til heile laget med roen sin og måten han styrer midtbanen på. Han er også ganske ung, så å selge Mikel ville vært galskap i mine øyner!

 

McEachran bør sendes på lån snarest mulig! Så enkelt er det.

 

Holder mål? Unødvendig mye deffansivt fokus på pasninger, mister ballen i farlige situasjoner, lager tåpelige frispark, bidrar ikke en dritt offansivt, kreativitet på 0, og gir ikke mer trygghet enn Romeu har gjort i det siste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...