Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End


Shjatå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forstår Drogba godt. Nå er han snart 34 år gammel og får ikke mer enn et år til i denne klubben. Han har mye igjen av livet sitt og da er det greit å tjene inn penger mens han fremdeles kan gjøre jobben sin.

 

Trur ikke han har noe problemer med økonomien fremover. Er vel i grunn største stjernen Elfenbenskysten noen sinne har hatt, ihvertfall som jeg klarer å komme på nå. Sikret TV jobb da, ikke at han noen sinne trenger å jobbe igjen men.

Lenke til kommentar

Liker Drogba både som spiller, og absolutt som person. Men som nevnt over, han er 33 år og er fortsatt attraktiv for andre klubber. Han har tjent klubben og oss supportere godt. Er nok et par klubber som vil tilby han høye millionlønninger på tampen av karrieren. Penger kan man vel aldri få nok av...

Lenke til kommentar

Drogba er jo ikke typen til å bli værende i en storklubb "løpet ut" og kjøre gradvis nedtrapping à la Giggs og Scholes i United, og forhåpentligvis Frankie hos oss. Send ham til en liga med mye penger og lavere nivå enn de store ligaene, hvor han kan fortsette å være stjerne noen år til og tjene drøssevis med penger. Han er en mann jeg unner å tjene mye penger, mesteparten går jo til innsatsen hans i afrika.

Lenke til kommentar

Spørsmålet vi heller bør stille oss, siden vi ikke har en scorende spiss, noe vi ikke har hatt siden Drogba var i er klasseform når vi sist vant ligaen er: hvilke toppspisser er ledige og villige til å gå til oss? Veldig snevert antall spisser tilgjengelig da. Men er veldig usikker på om vi behøver en ny spiss. Det gjør vi derimot om Torres ryker til helv ut av klubben.

Lenke til kommentar

Laget er nokså komplett sånn som det er nå. Det eineste eg kunne tenke meg er ein solid høyreback som er god både defensivt og offensivt. Bosingwa holder rett og slett ikkje mål. Alt for dårlig posisjonering og defensiv forståelse. Offensivt er han god, men det er ikkje nok å bare være god i angrep på dette nivået. Ivanovic er eit sikrere alternativ bakover, men mangler det offensive. Så eit nytt fjes her hadde absolutt ikkje gjort noko skade.

 

Det som er ekstremt viktig er at AVB får tillit av Roman. Hvis AVB må ta hatten med seg og gå er vi ille ute. Me trenger kontinuitet, og AVB er ein manager for framtiden. Med litt tillit og meir tid vil han vokse på seg rollen enda bedre.

Lenke til kommentar

Det er jo store sjanser for at Anelka og Drogba forsvinner. Og vi kan ikke bare satse på Torres. Da må i så fall Sturridge inn på midten, med Malouda og Mata på sidene. Vi må også tenke på hvilken spiss som passer til vår spillestil. Pato er jo en våt drøm, men er usikker på om han passer.

Lenke til kommentar

Drogba og Anelka er jeg bombesikker på at ikke er å finne i Chelsea neste sesong. Malouda forsvinner sikkert han også, han holder heller ikke nivå lenger - litt kritisk må man få lov til å være. Han har i likhet med Drogba ikke prestert på et høyt nivå siden siste gullsesong. Så, om disse forsvinner, og ikke Torres, da er det en ny høyreving som står på blokken. Vi har kun én ving som holder høy standard; Mata.

 

Jeg har skreket etter en høyreving i lang tid. Greit, vi fikk Mata, men vi behøver fortsatt enda en ving. Sturridge er grei nok han på vingen, men han scorer mer enn han assisterer. Hadde han scoret i tillegg til at han serverte målgivende til en spiss (som vi ALDRI GJØR!) hadde situasjonen i Chelsea vært HELT annerledes. City, Man U, Lpool, Arsenal etc, har alle scorende spisser, det har overhodet ikke Chelsea. Faktisk, har Torres, Anelka og Drogba til sammen scoret 4 mål(!) mål til sammen denne sesongen i ligaen. Noe enda mer katastrofalt er disse statistikkene for kalenderåret 2011:

 

Drogba - 10 mål, alle turneringer (tar med landskamper)

Anelka - 7 mål, alle turneringer

Torres - 8 mål alle turneringer (etter overgangen til Chelsea, også her inkludert landskamper)

Samlet: 25 mål hele kalenderåret 2011!!! Van Persie har en alene over 30(!)

 

Disse tallene bør ringe ALLE varsellamper. Er blodrøde tall som varsler krise.

 

Sovende Panda nevner jo også det med høyrebekkproblemet vårt, som så og si er allmennkjent for en hver oppegående supporter. Panda nevner i korte trekk hvorfor vi trenger en ny bekk; vi har en solid bekk i Iva som er god defensivt, og motsatt for Bosingwa. Vi trenger en som bekler både offensive teknikker samt å tilby defensiv stabilitet.

 

Det jeg nevner her er bare en brøkdel av hvilke sportslige katastrofer klubben er inne i nå. Men spissplassen, om løst, hadde ført til flere scoringer, desto mer suksess.

Endret av fnats
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Per dags dato har vi jo kun Mata som kan strø målgivende pasninger. De resterende som spiller er for trege med å gi fra seg ballen, tenker i hovedsak på Lamps, Mikel og Drogba. Sturrdige gjør veldig mye riktig, men jeg savner at han blir en litt bedre lagspiller. Synes han skal gjøre for mye selv og ikke sentre til bedre plasserte spillere, mange av målene hans kommer jo på ferdig scora baller fra andre. Det samme sliter Torres litt med, han går med ballen for lenge og mister den. Hvis de to hadde klart å få vekk den "ikke-sentre-til-hverandre" tror jeg spillet hadde gått vesentlig raskere offensivt som ville resultert i flere mål. Dessverre blir dette vanskelig når AVB satser på å bruke en spiss som forsvinner.

Lenke til kommentar

Per dags dato har vi jo kun Mata som kan strø målgivende pasninger. De resterende som spiller er for trege med å gi fra seg ballen, tenker i hovedsak på Lamps, Mikel og Drogba. Sturrdige gjør veldig mye riktig, men jeg savner at han blir en litt bedre lagspiller. Synes han skal gjøre for mye selv og ikke sentre til bedre plasserte spillere, mange av målene hans kommer jo på ferdig scora baller fra andre.

Vil ikke si at Sturridge gjør noe feil selv om han scorer på "ferdigscorete pasninger" som han får servert. Han er sulten, plasserer seg riktig og er alltid der ballen blir sentret. En ordentlig måltyv, og det er det vi trenger når ingen andre klarer å score selv.
Lenke til kommentar

Du missforstår meg også. Jeg mener ikke at det er noe feil i å score mål, for all del, men synes han er litt for ego, og gir slipp på ballen for sjeldent. Prøv å se på en kamp han og Torres har spilt sammen. F.eks. så har Torres hatt et fint løp, men ikke fått ballen fra Sturridge og da har det ikke blitt noe mål eller noe ut av det. Det er slik motsatt også. Torres har hatt muligheter til å slå ballen på Sturridge og fått noe, isteden har han villet for mye og misslykkes med det. De burde lære av Mata. Synes han er flink til å time og gi ballen til bedre plasserte motspillere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...