Jørgen Skrevet 24. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) http://youtu.be/8tLPRV-U6ds Dert morsomme med denne her er jo hvordan Abidal får et helt feilaktig rødt kort, mens det er Barcelona som er den store stygge ulven. Har jo vært en diskusjon rundt dette før, og egentlig unødvendig å ta det opp igjen. Men jeg synes feilene Øvrebø gjør her er handsavgjørelsene og det røde til Abidal. De andre skjønner jeg ikke hvorfor han skulle gtt straffe på, mulig frispark på den ene mellom Yaya og Anelka, men ingen straffe. Ler alltid litt når den videoen kommer opp. Det er èn klar straffe der (Pique-handsen) og den andre handsen kunne blitt blåst på (Det er det samme om han har armen inntil kroppen eller ikke i den situasjonen. Den vil fortsatt treffe "skulderen", dessuten må man se på ballens hastighet, avstand og at spilleren helt klart forsøker å komme unna). I tillegg er det, det feilaktige røde kortet til Abidal, og en rekke situasjoner der Drogba/Anelka faller lett i forsøk på å vinne en straffe. Det er helt korrekt at Chelsea ble bortdømt i den kampen, men så husker jeg godt at Barcelona ble snytt for en straffe på Camp Nou. @Big Tone: Problemet med TC sin liste er at den er nøyaktig som videoen over, full av mye piss. (Ikke vondt ment) Det kan godt hende at Chelsea ble bortdømt i går. Jeg så ikke kampen, lå heller i senga og gråt mine røde tårer. Dommerne i England er for godt beskyttet, men hvis reglene gjelder for alle så vanker det en straff på AVB nå. Endret 24. oktober 2011 av Jørgen Lenke til kommentar
PSV Skrevet 24. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) I år har iallefall vi tapt poeng som følge av dårlig dømming. Jeg nevner igjen Stoke, United og QPR. Hverken City eller United har hatt nevneverdige avgjørelser imot seg denne sesongen. Så får vi se da om det gode gamle uttrykket; "det jevner seg ut over tid" er gjeldende i år. Jeg har mine tvil. Du glemmer også fort at både Bosingwa (vel, sannsynligvis) og Cole (soleklart!) skulle hatt rødt i United-Chelsea. Endret 24. oktober 2011 av PSV Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 24. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2011 @Big Tone: Problemet med TC sin liste er at den er nøyaktig som videoen over, full av mye piss. (Ikke vondt ment) Tja, både og. Han har definitivt mye som egentlig ikke skal være der, men rett etter kampen på OT i 09/10 kom han med en liste der majoriteten stemte over veldig avgjørende dommerfeil som gikk Chelsea's vei den sesongen. Skal se om jeg ikke klarer å spore den opp. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 24. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2011 Det er det som er problemet. Når Chelsea vinner så glemmer alle avgjørelser som går i mot oss, men fokuserer kun på de som hjelper oss. Alt i alt så er det sikkert +/- 0 i løpet av en sesong og jeg er ikke i tvil om at vi vil få hjelp fra dommerstaben alt i alt over en sesong. Allikevel så har vi hatt en jævlig start (med tanke på dømmingen i årets sesong). 2 offside mål på OT, og i går ble vi til tider bortdømt. Begge har kostet oss poeng. At vi hadde tatt 3 er ikke sikkert, men sjansen forsvinner når dommeren kommer i fokuset til de grader. Om vi fikk et offside mål på OT i 2009 og dermed ble liga mestre, kan jeg garantere at de som lager den listen ikke har tatt med de gangene vi fikk dommeren i mot oss i løpet av sesongen. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 24. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2011 Dere hadde avgjørelsene med dere i begge oppgjørene i 09. Generelt sett synes jeg at det er for mye syting på dommeravgjørelser. Spesielt marginale offsider (Eks: Nani-offsiden) og handssituasjoner der dommeren må bruke skjønn. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 24. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2011 At Chelsea har hatt dommeren med seg tidligere, er jeg enig i. Men det har andre lag også. I fjor fikk United f. eks god hjelp mot Wigan, WBA og Blackpool, samt Liverpool i cupen for å nevne noen lag. Og da Chelsea hadde "dommeren med seg" - var det ikke en hands fra Macheda som United-fansen til stadighet glemmer? Året seinere var Chelsea heldig i den ene kampen, men i den andre var det jaggu situasjoner som nuller ut de diskuterbare situasjonene i Uniteds favør. Og bare for å dra den litt lengre; Graham Poll dømte 8 straffespark på 8 Unitedkamper på OT om jeg ikke husker feil, og Howard Webb har jaggu gjort mye merkelig til fordel for de røde i Manchester. 4 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 24. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2011 Villas-Boas in hot water as FA confirm probe into Chelsea boss' verbal attack on referee Foy Lenke til kommentar
fnats Skrevet 24. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2011 Som om det ikke er nok med at Chelsea opplevde grove dommerfeil. I tillegg kan AVB bli utestengt. #Logic Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 24. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2011 Thats FA.. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 24. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Reglene skal være like for alle da, som Jotun har vært inne på. Blir SAF straffet, bør AVB det også - selv om de fleste supportere er totalt uenig i den meningsløse regelen. Dersom en dommer ikke gjør jobben sin, bør han få høre det. På lik linje med at managere blir sparket og spillere satt ut av laget om de ikke gjør jobben sin. Argumenter som at "de blir lynsjet nok i media" og andre flåsete utsagn er bare pølsevev - for det blir jaggu spillere og managere også. Argument nr 2 er som regel at dommerne tjener langt mindre. Hva så? Dersom du ikke gjør jobben din, får du som regel høre det. Slik er det i alle jobber, det være seg om en jobber i butikk eller er høyesterettsdommer. Argument nr 3 er som regel; "da får du forsøke selv, og se om du hadde gjort en bedre jobb." Et uslåelig argument, siden jeg aldri har dømt en PL-kamp. Det har heller ikke de som pleier å bruke det argumentet. Endret 24. oktober 2011 av HeHauken Lenke til kommentar
fnats Skrevet 24. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2011 Reglene skal være likt for alle, er fullstendig enig i det. Men som jeg har sagt tidligere så er det en fullstendig tåpelig regel at man kan bli straffet for å kommentere dommere i media. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 25. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) Så lenge man er saklig i kritikken og tar for seg punktvis de enkelte situasjonene man mener burde være dømt annerledes på, og ikke bare slakte dommeren sin innsats som helhet (som skjer altfor ofte). Og naturligvis ikke kommentere dommeren sin fysiske form. Likefullt spørs det vel ikke om kanskje media burde ha en restriksjon rundt spørsmålene etter kamp. Endret 25. oktober 2011 av PSV Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 25. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 Er Torres tilbake for chelsea til helgen? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 25. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 Er Torres tilbake for chelsea til helgen? Ja, dersom ingenting skjer i løpet av midtuka mot Everton. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 25. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 Er Torres tilbake for chelsea til helgen? Ja, dersom ingenting skjer i løpet av midtuka mot Everton. Flott.. Da får han gleden av å havne på mitt fantasy premier league team.. Jeg tror han kommer til å gjøre det meget bra fremover.. Han har gradevis blitt bedre og bedre de siste kampene, så kom det røde kortet da.. men uansett.. tror Arsenal kommer til å få kjørt seg.. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2011 Tror dere vi stiller med Torres eller Lukaku i dag? Eller et bytte etterhvert? Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 26. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2011 Torres må spares frem mot Arsenal kampen. Men at han spiller i noen minutter skal man ikke se bort fra Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2011 Det er sant, men han hadde vel kanskje godt av å få spille litt igjen etter utvisningen som du sier. Håper vi får se mål i fra Lukaku. Han har fremdeles ikke overbevist meg skikkelig. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 26. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2011 (endret) Tragisk det som kan skje med Terry. Noe som irriterer meg er at Snurre sprett skal ha sagt noe rasistisk til Evra, men den saken er nærmest død, mens Terry får gjennom gå. Skjønner heller ikke hva som er så jævla rasistisk med å si "Black", det er verre å si "nigger", siden svartinga kaller oss "white trash" hele tiden uten at det får noe følger. Endret 26. oktober 2011 av Emils1 Lenke til kommentar
fnats Skrevet 26. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2011 (endret) 45 minutter på hver kanskje. Lukaku BØR få noen minutter i dag hvert fall. Den Terry-saken bruker jeg ikke særlig mye tid og energi på. Han er uskyldig til det motsatte er bevist. Om det ble sagt noe ala "black cunt" er det garantert ikke første gang det har hovert verbale raseord mellom spillere i Premier League. Men slike saker blir dessverre blusset opp til det maksimale... Endret 26. oktober 2011 av fnats Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå