Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End


Shjatå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og der er feilen, PSV. Du nekter nesten å se saken fra våres side. Du mener at den avgjørelsen ikke kan forsvares, mens våres frustrasjoner er feilaktige - vi har ikke særlig grunn til å klage.

 

Du sier likevel at vi "knapt nok ble bortdømt" - vi ble bortdømt. Kamputfallet hadde vært totalt annerledes hadde dommeren hadde dømt straffe til Chelsea også. Foy drepte kampen totalt med alle kortene han delte ut, og enkelte var feilaktige.

 

Føler at jeg bare gjentar meg selv hele tiden og at diskusjonen stagnerer totalt her.

Endret av fnats
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og der er feilen, PSV. Du nekter nesten å se saken fra våres side. Du mener at den avgjørelsen ikke kan forsvares, mens våres frustrasjoner er feilaktige - vi har ikke særlig grunn til å klage.

 

Du sier likevel at vi "knapt nok ble bortdømt" - vi ble bortdømt. Kamputfallet hadde vært totalt annerledes hadde dommeren hadde dømt straffe til Chelsea også. Foy drepte kampen totalt med alle kortene han delte ut, og enkelte var feilaktige.

 

Føler at jeg bare gjentar meg selv hele tiden og at diskusjonen stagnerer totalt her.

 

Frustrasjonen som dere føler er helt legitim. Det er helt okay å være frustrert når favorittlaget taper, men jeg syns dere heller burde være frustrert over manglende effektivitet enn dommeravgjørelsene. Blant annet burde helt klart Anelka scoret.

 

Poenget mitt med kommentaren ang. Drogba-offsiden er tosidig. For det første så er den uakseptabel. Det er en soleklar offside som ikke blir dømt på. Det kan ikke sammenlignes med situasjonene i går. Nå skal ikke jeg si sikkert, men mente ikke de i TV2-studioet (ikke at de er noen målestokk) at det var riktige avgjørelser? For det andre så er det dette som jeg uthevet ved din tidligere post om at "hadde laget ditt får slike dommeravgjørelser mot seg...", såvidt meg bekjent var det lite sympati å få her etter den kampen.

 

Med knapt nok snytt mener jeg likevel at dere kanskje kunne ha hatt krav på en straffe, men Luiz er ikke helt uskyldig (se på hendene hans!) i den situasjonen du mener er soleklar.

 

Ironisk nok føler jeg samme stagnasjon.

Lenke til kommentar

Slike kamper må man nesten forvente når hatede lag som Chelsea spiller, å finne 100% objektive dommere til slike kamper er tilnærmet umulig og kampene vil bli preget av dette da dommere er mennesker og ikke maskiner. Chelsea brøt mange regler i regelboken denne kampen, men det var i hvertfall ikke riktig at hele laget inkludert inbyttere skulle forlate kampen med kort. På det første røde kortet til Bosingwa skjønner jeg lite av, ser mer ut som QPR-forsvareren holder rundt armen til Bosingwa enn at han drar ham ned. Det andre røde var riktig, å gå inn i takling med to strake bein er farlig spill.

Endret av Big Boi
Lenke til kommentar

Frustrasjonen som dere føler er helt legitim. Det er helt okay å være frustrert når favorittlaget taper, men jeg syns dere heller burde være frustrert over manglende effektivitet enn dommeravgjørelsene. Blant annet burde helt klart Anelka scoret.

 

Chelsea kunne helt klart vært mer effektive, foran mål, vel og merke. Med ni mann i over en hel omgang klarte Chelsea å opprettholde et trykk mot QPR, og skapte målsjanser. Synes de spilte formidabelt med så få mann. Dog utnyttet ikke QPR det overtallet særlig. Synes heller Chelsea bør krediteres fremfor å si at de kunne ha vært mer effektive. Greit Anelka burde ha scoret, helt klart, da hadde det stått 1-1. Er ikke vits i å nevne det igjen, men gjør det med korttekst: vi burde fått flere straffer, det første røde burde vært gult (min mening!) Hadde vi vært elleve mot elleve, og ikke scoret i det hele tatt, da mener jeg at vi kan klage over manglende effektivitet - ikke med ni.

 

Poenget mitt med kommentaren ang. Drogba-offsiden er tosidig. For det første så er den uakseptabel. Det er en soleklar offside som ikke blir dømt på. Det kan ikke sammenlignes med situasjonene i går.

 

Her velger jeg og ikke kommentere dette, og svarer heller med hvorfor ikke; vil rett og slett ikke blusse opp med enda en diskusjon ved en ny sak, en sak lagt bak de fleste.

 

Nå skal ikke jeg si sikkert, men mente ikke de i TV2-studioet (ikke at de er noen målestokk) at det var riktige avgjørelser?

 

Hvis du tenker på etter kampen, så er det meg bekjent usikkert. Kan da hende, fikk hvert fall med meg det som skjedde i pausen og ett par minutter etter kamp. Men pressenorge, TV2-studiot inkludert, har i flere års periode vært i mot Chelsea. Kanskje på grunn av våres pengebruk de siste 8 årene. Det har foregått diskusjoner blant oss blå hvorvidt pressenorge er "rødt". Ta Phil Thompson for eksempel, han unnet Chelsea null og niks i går. Han hadde ikke noe positivt å si retning Chelsea.

 

Med knapt nok snytt mener jeg likevel at dere kanskje kunne ha hatt krav på en straffe, men Luiz er ikke helt uskyldig (se på hendene hans!) i den situasjonen du mener er soleklar.

 

Er dessverre lite Luiz får gjort i en slik situasjon. Er klart frustrerende for han slik han blir pakket rundt.

 

 

 

Kan forsåvidt legge denne diskusjonen død nå, men følte en trang til å legge til noen siste ord. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Pressenorge mot Chelsea? Helt uenig.

 

Delte meninger om dette selvfølgelig.

 

chelsea.no blant annet har det blitt diskutert hvorvidt dette stemmer. Har gjennom mine mange år som Chelsea-supporter opplevd at vi aldri får "hovedfokuset" fra media. Media skildrer alltid Chelsea som "den store stygge ulven", "pengebrukerne" og slike ting. Synes diskusjonen som har blitt ført der stemmer ganske bra med hvordan jeg har opplevd ting. Skal selvfølgelig ikke nekte for at inntrykket blir forsterket når det gjelder vår egen kjære klubb.

 

Føler at blant annet TV2 og folkene i PL-studioet favoriserer United og Liverpool. Greit, de har størst fanskare, Chelsea er likevel et lagg oppe i toppen. Blir stadig overrasket og forbløffet over skryt eller eventuelle positive omtaler gutta i studio slenger i retning Chelsea.

 

Foreslår å sjekke ut tråden jeg har linket til, så man får et lite innblikk i hvorfor vi mener at pressenorge nettopp er rødt. Forventer jo det ikke, langt i fra. Men er faktisk en interessant diskusjon. Virker som mange aviser vinkler deres artikler negativt mot Chelsea.

Lenke til kommentar

Hvilke dommeravgjørelser var dere så misfornøyde med egentlig?

 

QPRs straffe er streng, men riktig. Begge de røde kortene er riktige, Drogba sitt var alene stygt nok til å fortjene to. Luiz skulle aldri hatt straffe, han kaster seg jo fremover. Lampard skulle kanskje fått en straffe, det er jeg enig i.

For Helguson kastet seg ikke? Er det straffe til QPR, skal Luiz også ha der, selv om jeg ikke mener noen av dem er straffer. Den klareste i går var den til Lampard - som det heller ikke ble noe av - samt at Luiz ble overfalt på slutten.

 

Og kortet til Bosingwa er heller ikke riktig. Phillips reiser seg for å spille videre, i tillegg til at Terry er på vei mot han. Dessuten er det en 50/50-duell som knapt kvalifiserer til et frispark. Hadde de blåst på alle lignende situasjoner, hadde det blitt langt flere kort i PL.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Foor hva da????

Merker jævla godt til at du ikke har fulgt Chelsea lenge om du ikke forstår hvorfor dette er long overdue karma. Chelsea har vært dommeren sin kjæledegge i flere år nå.

 

For noe vås. Chelsea har faen meg vært så uheldige med dommeren i store avgjørende øyeblikk. Spesielt cl. Jeg er ingen chelsea fan. Forstår faen meg ikke hvorfor folk må skrive slikt tull bare fordi man ikke liker klubben. Det må da gå an å bruke hode litt.

Slik som når Chelsea vant ligagullet over United i 2009/2010 og fikk hjelp av dommeren hele jævla sesongen? Kan bare trekke fram kampene mot United der de i begge vant på veldig avgjørende dommerfeil. Vil du ha flere kamper og situasjoner ring TC, han har hele lista.

 

Latterlig at dere ikke kommer dere over Barca kampen egentlig, det gikk opp i opp over to oppgjør, men alle glemmer vist Camp Nou kampen der Barca ble snytt for en straffe, og dere ble snytt for to på Stanford Bridge i form av handssituasjonen, og selv der er det usikkert med tanke på den av Eto'o. Barca fikk Abidal feilaktig utvist og dere slapp et rødt på Anelka for filming. Det går opp i opp, og hadde spillerne deres vært litt mer sportslige og ikke symta til dommerne og filma i hver jævla situasjon så hadde dere ikke reagert engang. Ingen av de andre situasjonene er straffe, mens Pique sin hands er grei, og Eto'o sin kan blåses på. Get over it.

 

Situasjonen igår så jeg ikke, og det kan godt være dere ble bortdømt igår, men jeg synes fremdeles det er morsomt å se Chelsea supportere klage over dommeren, da de er det av topplaga som definitivt drar mest utnytte av dommerfeil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Igjen - alle lag har dommeren og marginene på sin side til tider. Du glemmer at ditt kjære Arsenal også hadde det da de vant ligaen sist. United hadde det i fjor, vi i 2009/10.

 

I år er vi derimot det topplaget som har hatt dommeren imot oss desidert mest. Som jeg nevnte; Stoke, WBA, United og nå kampen mot QPR: I tre av de fire nevnte kampene har vi tapt poeng.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Chelsea ble snytt for straffer i begge de kampene. Og jo, spesielt United har hatt dommerstanden på sin side de siste 15 årene - men de skal få lov å syte? Arsenal har også hatt det under deres siste storhetstid. Chelsea hadde det i 2009/10. De fleste lag som vinner ligaen får marginene på sin side. Det være seg i form av flaks eller avgjørelser. Stort sett er det en kombinasjon av begge.

 

I år har iallefall vi tapt poeng som følge av dårlig dømming. Jeg nevner igjen Stoke, United og QPR. Hverken City eller United har hatt nevneverdige avgjørelser imot seg denne sesongen. Så får vi se da om det gode gamle uttrykket; "det jevner seg ut over tid" er gjeldende i år. Jeg har mine tvil.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Herregud. Jeg orker ikke. Du er jo faen meg sveiseblind. Gammel myte at United har dommeren med seg, akkurat som at det ikke stemmer at vi mottok noe særlig til dommerhjelp i 03/04. Du får mene noe annet selvsagt, men da tar du feil. Simple as that.

 

 

Merkelig, så kampen mot Stoke og så ingen straffe dere ble snytt for der, riktig nok så jeg Fat Frank(?) sprelle i feltet og prøve å skaffe en, men ingen straffe dere skulle hatt. Så aldri kampen mot WBA.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...