Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End


Shjatå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, men se for deg Chelsea, sliter økonomisk og trenger penger. Så kommer det en rik russer og ønsker å kjøpe Chelsea. Skal de takke nei?

Absolutt ikke, men dere må også forstå at folk føler avsmak for pengedopingen som har forekommet.

 

Men kan man da stille spørsmål ved den felles pengedopingen i PL/CL? Hvordan skal en klubb som ikke allerede var godt etablert når denne karusellen begynne klare å bryte hegemoniene? Tror du at Utd hadde hatt samme suksess under Ferguson hvis alle klubber kunne handlet for de samme beløpene, med lønnstak osv? Jeg tror forsåvidt det, men konkurransen ville vært en helt annen.

 

Ja det er kjipt at det har blitt slik at den eneste måten å etablere seg i toppen for lag som ikke var med fra starten er å få en eier med gullbukser men det er jo en direkte følge av hva de største klubbene (inkl den jeg holder med) står bak. Disse avtalene som ble skapt på 80 og 90-tallet er Frankenstein, City og Chelsea er dets monster.

Lenke til kommentar

Nei vil du?

 

edit: Det vil du selvfølgelig ikke. Poenget mitt var at jeg synes det blir feil av Utd-leiren å syte over pengebruken til Chelsea da deres klubb er en av de som inndirekte har sørget for at det har blitt slik.

 

Men en ting jeg kunne tenkt meg å sett er lønnstak. Andre modeller a la drafting hadde kanskje vært en idé også.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Nei, men se for deg Chelsea, sliter økonomisk og trenger penger. Så kommer det en rik russer og ønsker å kjøpe Chelsea. Skal de takke nei?

Absolutt ikke, men dere må også forstå at folk føler avsmak for pengedopingen som har forekommet.

 

Men kan man da stille spørsmål ved den felles pengedopingen i PL/CL? Hvordan skal en klubb som ikke allerede var godt etablert når denne karusellen begynne klare å bryte hegemoniene? Tror du at Utd hadde hatt samme suksess under Ferguson hvis alle klubber kunne handlet for de samme beløpene, med lønnstak osv? Jeg tror forsåvidt det, men konkurransen ville vært en helt annen.

 

Ja det er kjipt at det har blitt slik at den eneste måten å etablere seg i toppen for lag som ikke var med fra starten er å få en eier med gullbukser men det er jo en direkte følge av hva de største klubbene (inkl den jeg holder med) står bak. Disse avtalene som ble skapt på 80 og 90-tallet er Frankenstein, City og Chelsea er dets monster.

Hehe, denne diskusjonen har vi ihvertfall hatt før. Men verden er ikke rettferdig, og om man skal skape noe slikt kan rett og slett ikke penger være involvert. Det er selvfølgelig grep som kan gjøre konkurransen mildere (lønnstak, max-transferfees o.l), det er dessverre en utopi når så mye penger er involvert og så mange parter som ikke er ute etter det sportslige er involvert. Og de store forblir store, men den trenden har da vært før 80 og 90tallet, over hele Europa. Selv om det nok nå er enda hardere å slå igjennom nå enn det noen gang har vært.

Lenke til kommentar

Fullham blir en god kamp, får håpe vi får se Lukaku og Josh i startoppstillingen.

Neste kamp mot Swansea også møter vi Valencia..Tett kampprogram :)

 

Seriøst latterlig diskusjoner her:

Fordi en russer tok over klubben, så skal fansen slutte støtte laget?

 

Klubben har penger, og vi får får inn kjente spillere = klubben blir mer kjent, flere og flere får øynene opp for klubben=fans.

 

Og det tullet med klubben er sjelløs bla bla, skal alle støtte enten Liverpool eller Manu da, fordi de har flest titler? og en lang historie bak seg?

 

Edit: Syns ikke Meireles fungerte som anker mot Manu, vil heller ha Mikel i den plassen, klarer å roe ned midtbanen og styrer den bra. Anelka på midten var ikke så ille, men han er ikke førsteprioritet. Synes ikke Lampard gjør så mye ut av seg, og beveger seg altfor lite.

 

Så den beste midtbanen vi har er kanskje, Ramires-Mikel-Meireles.

 

Men vil også se den trioen på midten, Lampard-Mikel-Meireles, når er Essien tilbake fra skade egentlig? 4mnd til med skade?

Endret av PrettyBoy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper som sagt Josh og Lukaku får prøvd seg skikkelig mot Fullham, muligens Bertrand også kan få innhopp, men vi skal ikke ta lett på fullham det er et godt lag, klarte 2-2 mot City etter at de lå under 2-0.

 

Essien tar vel over Mikel(ankermannen) Blir noe slikt da kan jeg tenke meg:

 

Ramires-Essien-Meireles, Lampard bytter vel med Ramires eller Meireles.

 

 

Blir stream her og ja.

Lenke til kommentar

Ser ikke dumt ut det nei. Ser du har Anelka som avatar. Hva synes du om han i det siste. Han har ikke vært så dårlig i de 2 siste kampene, men synes han ikke når helt opp. Håper jeg finner en stream med god kvalitet, irriterende når man ikke ser forskjell på spillerne, for ikke å snakke om lagg.

Lenke til kommentar

Digger Anelka, fysikk og fart.

 

Selvom jeg har flere ganger sagt at vi må selge han, og det er pga lønna hans, pluss jeg tenker på unge spillere som bør få sjansen i hans posisjon f.eks Sturridge som har vært bra.

 

Han hadde en god sesong i 2009 der han ble toppskårer og venter på at han skal finne denne formen igjen(optimistisk)

Vet at fyren kan skåre, han har en utrolig akselarasjon og fart når han først gidder og nå virker det som om han har skjønt at det er kamp om plassene, og at han bør step it up.

 

Minus er at han looker altfor mye på midten til tider, så like greit at AVB brukte han som midtbanespiller..Resultater ble jo en fin assist til Torres :) Pluss han jobber også bra defensivt og innehar fysikken til det.

 

Men jeg har ikke tilgitt han for en straffe :(

 

Alt i alt digger jeg Anelka men ser for meg at dette blir hans siste sesong i Chelsea drakten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...