Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End


Shjatå

Anbefalte innlegg

Med Lukaku inn så er det på tide å rydde litt i de fremre rekker. Per dags dato har Chelsea følgende offensive spillere i A-lagstroppen:

 

  • Fernando Torres (midtspiss)
  • Didier Drogba (midtspiss)
  • Romelu Lukaku (midtspiss)
  • Nicolas Anelka (midtspiss)
  • Florent Malouda (venstreving)
  • Daniel Sturridge (midtspiss/høyreving)
  • Salomon Kalou (potet)
  • Patrick Van Aanholdt (venstreving/vingback)
  • Gaël Kakuta (høyreving)

 

Det åpenbare her er at Chelsea har altfor mange rene midtspisser og for få spillere som kan bekle de ytre rollene i et 4-3-3-system. I mine øyne bør Anelka og Kalou finne seg nye arbeidsgivere, da de ikke innehar de kvalitetene og holdningene som kreves på dette nivået. Det samme gjelder forøvrig for Malouda (holdinger), men Chelsea har ingen fullgode alternativer på venstreving - så han får bli.

 

Jeg kunne tenkt meg å se en konstellasjon hvor Sturridge og Torres opererte mer eller mindre fritt ute på kantene med en klassisk kraftspiss (Drogba/Lukaku) i midten. Bredden kommer fra sidebackene.

 

Enig i det meste du nevner her, men tror ikke Torres vil fungere i en fri rolle ute på kanten. Selv mener jeg Drogba ennå holder nivå, men med litt konkurranse kan Torres kanskje luske seg inn på og ta over etterhvert. Det som skremmer meg her er om Abramovich og Chelsea vil følge presse av den store overgangssummen de betalte for Fernando, og siden gi han fleng med kamper. Her gjelder å være rolig og la Torres få den tiden han trenger for og komme seg tilbake. Noe jeg ærlig talt tror Vilas-Boas tenker også. Det er tross alt Drogba som etter planen starter på topp mot Stoke City i serieåpningen.

 

Ellers ser jeg gjerne den at vi velger å gi Sturridge tid på vingen, ettersom han innehar både god hurtighet og teknikk. Florent Malouda holder forsatt nivå, mens Anelka og Kalou sansynligvis bør forlate klubben. Selv synes jeg det er synd at sistnevnet, Salomon Kalous, dager muligens er talte. Dette er en spiller som helt klart har levert i et slags rotasjonssystem de siste sesongene. Særlig i fjor imponerte han meg med flere klassescoringer. Men du har nok rett der. Kalou holder høyt nivå, men holder dessverre ikke nivå med Chelsea.

 

Ellers virker Kakuta som en svært spennende spiller. Ble utlånt til en rekke klubber under fjorårssesongen og jeg ser ingen grunn til at vi ikke bør gjøre det samme i år. Gi ham litt spilletid, gjerne i en enklere liga (Frankrike, Sveits, Belgia, etc). Med litt kamptrening kan han nok utvikle seg til en storspiller.

 

Romelu Lukaku er en spiller som allerede innehar kvaliteter og jeg ser for meg at denne karen for spilletid fra første sesong av. Når det gjelder Patrick van. Anholt ville jeg fostret ham opp som en "moderne sideback". Ashley Cole ville vært den perfekte rollemodell for unggutten.

 

Edit: Når det gjelder en vingspiller tenker jeg først og fremst på allerede linkede Alexandre Pato. Noen mener han er en mer typisk sentral angriper, men med hurtighet, teknikken og overblikket vil han nok fungere fint i et 4-3-3-system. Ellers frister som alltid Hulk, selv om jeg har lite tro på denne overgangen. Signeringer av Luka Modric og Alexandre Pato ville hevet nivået i troppen og muligens løftet laget ett steg nærmere et mulig seriegull.

Endret av Berbie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo lite tvil på at Modric vil til Chelsea. Og der ser ut til at Redknapp og spesielt Levy ikke vil at det skal skje, men tror han bare har et år igjen på kontrakten sin og da kan han vel dra uten at de tjener noenting på han eller?

 

Modric undertegnet for knapt et år siden en kontrakt som holder han i klubben ut 2016 eller noe lignende. Luka Modric vil til Chelsea, Chelsea vil har Modric, Tottenham vil ikke selge, likevel er Tottenham en klubb som trenger penger. Jeg tror alt handler om den perfekte overgangssummen. Sammenlignet med andre fotballspillere er Luka Modric helt klart verdt 400 millioner kr. Dette til tross for at jeg mener at ikke en eneste nå-spillende-fotballspiller er verdt den slum med penger. Jaja, prisene må vi vel bare leve med. Tilbake til Modric. Jeg foretrekker f. eks Luka fremfor både Ozil, Sneijder, Nasri, osv. Eneste spørsmålet er vel om vi heller skal løfte opp øynene for Real Madrids Kaka, da vi muligens kan få han billig pågrunn av skader, osv.

Endret av Berbie
Lenke til kommentar

Dette er vel ikke en så ille deal for Tottenham? Modric har vel ikke så lenge igjen av kontrakten sin uansett? Hva tror dere?

 

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2024249/Yossi-Luka-Chelsea-offer-Benayoun-Spurs-seal-Modric-deal.html?ITO=1490

 

Vet ikke hva Tottenham ønsker for Luka. De virker ikke interessert i å gi han opp uansett. Men hva spilleren vil mener jeg har noe å si for hva dem burde gjøre. Vi får uansett vente å se om han kommer på plass eller om Redknapp er like gjerrig og får en fiasko sesong.

Jeg syns ikke at hva spilleren mener skal ha noe å si igrunn. Det beste er kanskje at han får dra, men så lenge han har en kontrakt med klubben, så må han forholde seg til det. Blir helt feil at spillere skriver under på kontrakter med sikkert en pen sign on fee, får så og syte når det kommer en større klubb som vil ha han.

Lenke til kommentar

Jeg mener spilleren i samarbeid med klubben må gjøre det som er best. De gir ikke Modric engang sjansen til å snakke med Chelsea.

Sånn helt ærlig. Hadde du var Luka Modric og ønsket deg voldsomt til Chelsea, men manageren hadde nektet deg å dra pga. han absolutt ikke vil selge deg. Hadde du klart å yte like bra i Tottenham som du ville gjort i en klubb du drømmer om å spille for? Av erfaring så yter man ekstra der man ønsker å være fremfor der man er tvunget til å være pga. formaliteter.

Jeg er uansett selvfølgelig klar over kontrakten som Luka har og hvilken virkning den har.

Lenke til kommentar

Modric har vel ingått en kontrakt med klubben og klubben har dermed de sportslige rettighetene til spilleren. Så får det være opp til klubben å vurdere om det er mest gunstig for dem å ha en sur spiller som neppe kommer til å prestere, eller ta i mot 30£ som de kan bruke på en eller flere erstattere. Stahet kommer man ikke langt med.

Lenke til kommentar

De satser nok på at Chelsea blir desperate og byr overpris (personlig så synes jeg at 30 millioner pund allerede er det) i mot slutten av overgangsvinduet.

 

30 millioner pund er selvsagt overpris, men imo. ikke i forhold til resten av fotballmarkedet. Modric var en av de beste spillerne i PL i fjor, om ikke den beste. Legg til at han har relativt nylig signert en langtidskontrakt, Tottenham vil ikke selge og at klubber som City og Chelsea har vært sterkt delaktige til at markedet er så, i mangel av et bedre ord, føkka som det er, så synes jeg ikke 30 millioner pund er noe å få hakeslepp av.

Lenke til kommentar

Nå er jo hele fotballeuropa på starten til å bli kjøpt av sjeiker. I Fransk fotball har PSG blitt kjøpt og i Spania har et annet lag blitt kjøpt, av eiere med penger. Tror det er en slik utvikling vi vil se, trist, men sannheten.

 

Men det er overpriset, men ingenting er overpriset med tanke på at Bebe kostet 70 millioner :)

Lenke til kommentar

Nå er jo hele fotballeuropa på starten til å bli kjøpt av sjeiker. I Fransk fotball har PSG blitt kjøpt og i Spania har et annet lag blitt kjøpt, av eiere med penger. Tror det er en slik utvikling vi vil se, trist, men sannheten.

 

Ja, det var mye bedre når Chelsea hadde enerett på å oppføre seg som en idiot i overgangsmarkedet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er jo hele fotballeuropa på starten til å bli kjøpt av sjeiker. I Fransk fotball har PSG blitt kjøpt og i Spania har et annet lag blitt kjøpt, av eiere med penger. Tror det er en slik utvikling vi vil se, trist, men sannheten.

 

Ja, det var mye bedre når Chelsea hadde enerett på å oppføre seg som en idiot i overgangsmarkedet.

 

På ingen måte. Jeg snakket bare om prisen for Modric. At det ikke er rart Tottenham krever ekstra for han i dag så lenge fotballen styres i så stor grad av penger. Klarer du ikke å se at spillere er vesentlig dyrere i dag anno 2000 så er det ikke noe poeng å overbevise deg om det eller.

Lenke til kommentar

Er usikker på om Neymar passer inn i Chelsea, uansett så vil han koste mye penger. Skjønner ikke hvorfor vi ikke blir linka til en offensiv midtbanespiller eller høyreving??(utenom Modric selvsagt)

 

Skulle Chelsea gå for Neymar, så Må kvitte oss med Anelka og Kalou,

 

Slik at vi har disse spillerne:

 

Drogba, Torres, Lukaku, Sturridge, (Neymar)

 

 

Kan jo nevne Malouda i oppstillingen her å da..

Lenke til kommentar

Er usikker på om Neymar passer inn i Chelsea, uansett så vil han koste mye penger. Skjønner ikke hvorfor vi ikke blir linka til en offensiv midtbanespiller eller høyreving??(utenom Modric selvsagt)

 

Skulle Chelsea gå for Neymar, så Må kvitte oss med Anelka og Kalou,

 

Slik at vi har disse spillerne:

 

Drogba, Torres, Lukaku, Sturridge, (Neymar)

 

 

Kan jo nevne Malouda i oppstillingen her å da..

 

Ryktene om Neymar er sikkert bare luft. Skulle de være sanne og vi får Neymar tror jeg han er en bedre spiller å ha enn både Anelka og Kalou.. Malouda og for den skyld. Han er fortsatt ung og gjør det meget bra, i tillegg så virker fyren som en spiller som er opptatt av tillit så han stikker sikkert ikke hvis Real eller City kommer med penger. Er ikke mange av hans kaliber som fortsatt hadde spilt for Santos.

Men uansett, tviler på at Neymar blir Chelsea spiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...