Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End


Shjatå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du er så absolutt ikke alene, Herr Brun. Har lenge håpet på Modric, men den overgangen ser det dessverre ikke ut til å bli noe av. Det trengs sårt en spiller med kreative ferdigheter i midtbanen til Chelsea.

 

Faktisk sant det med Sturridge. Han pådro seg rødt kort på slutten av sesongen. Da går nok Anelka inn for han...

Endret av fnats
Lenke til kommentar

Angående Mikel:

 

"One concern that comes from today's game was the first-half substitution of John Mikel Obi. After hurting his ankle, the Nigerian limped off to be replaced by Josh McEachran after 42 minutes.

 

'Mikel had a knock that he suffered a couple of days ago in training. He had an injection to avoid the pain but it was getting pretty nasty for him and we decided to take him out of the game.

 

'We will evaluate the situation and then make a decision because Mikel is one player who is involved in international duty. For sure, the national team doctors will also take a look at him."

 

Angående Luiz:

 

"David Luiz should get back to training soon. He got back [from playing for Brazil in the Copa America] and in the first training session he felt a slight pain in his knee.

 

'It's something he didn't feel in the Copa America and it's not the reason why he didn't play. That was just the manager's decision. But he's only had half-an-hour training with us, although he should get back this week to full training."

 

Angående Lukaku:

 

"The situation with [Romelu] Lukaku is that he's a very interesting young prospect and we have to be able to position ourselves to get this kind of talent. And not only him but other talent that we are scouting at the moment."

 

http://www.chelseafc.com/page/LatestNews/0,,10268~2412296,00.html

Lenke til kommentar

Med Lukaku inn så er det på tide å rydde litt i de fremre rekker. Per dags dato har Chelsea følgende offensive spillere i A-lagstroppen:

 

  • Fernando Torres (midtspiss)
  • Didier Drogba (midtspiss)
  • Romelu Lukaku (midtspiss)
  • Nicolas Anelka (midtspiss)
  • Florent Malouda (venstreving)
  • Daniel Sturridge (midtspiss/høyreving)
  • Salomon Kalou (potet)
  • Patrick Van Aanholdt (venstreving/vingback)
  • Gaël Kakuta (høyreving)

 

Det åpenbare her er at Chelsea har altfor mange rene midtspisser og for få spillere som kan bekle de ytre rollene i et 4-3-3-system. I mine øyne bør Anelka og Kalou finne seg nye arbeidsgivere, da de ikke innehar de kvalitetene og holdningene som kreves på dette nivået. Det samme gjelder forøvrig for Malouda (holdinger), men Chelsea har ingen fullgode alternativer på venstreving - så han får bli.

 

Jeg kunne tenkt meg å se en konstellasjon hvor Sturridge og Torres opererte mer eller mindre fritt ute på kantene med en klassisk kraftspiss (Drogba/Lukaku) i midten. Bredden kommer fra sidebackene.

Lenke til kommentar

Med Lukaku inn så er det på tide å rydde litt i de fremre rekker. Per dags dato har Chelsea følgende offensive spillere i A-lagstroppen:

 

  • Fernando Torres (midtspiss)
  • Didier Drogba (midtspiss)
  • Romelu Lukaku (midtspiss)
  • Nicolas Anelka (midtspiss)
  • Florent Malouda (venstreving)
  • Daniel Sturridge (midtspiss/høyreving)
  • Salomon Kalou (potet)
  • Patrick Van Aanholdt (venstreving/vingback)
  • Gaël Kakuta (høyreving)

 

Det åpenbare her er at Chelsea har altfor mange rene midtspisser og for få spillere som kan bekle de ytre rollene i et 4-3-3-system. I mine øyne bør Anelka og Kalou finne seg nye arbeidsgivere, da de ikke innehar de kvalitetene og holdningene som kreves på dette nivået. Det samme gjelder forøvrig for Malouda (holdinger), men Chelsea har ingen fullgode alternativer på venstreving - så han får bli.

 

Jeg kunne tenkt meg å se en konstellasjon hvor Sturridge og Torres opererte mer eller mindre fritt ute på kantene med en klassisk kraftspiss (Drogba/Lukaku) i midten. Bredden kommer fra sidebackene.

 

Enig. Første bud som tikker inn på Kalou bør vi slå til med på sekundet og Anelka har jo vært linket til en del klubber nå så vi får jo håpe det skjer litt der. Synes ikke Torres skal spille noen kantrolle - han er en midtspiss og en goalgetter og jeg føler vi har en grei dekning på den plassen med Torres, Drogba og Lukaku.

 

På venstreving har vi egentlig bare Malouda - som holder nivået og scorer en del mål, men vi er for tynne der etter at Zhirkov satt seg på flyet tilbake til Russland.

 

På høyrevingen har vi jo Sturridge og Kakuta, hvis en nyinnkjøpt venstreving også kan bekle en høyrevingrolle føler jeg vi har god nok dekning her også.

Lenke til kommentar

Herlig å vinne Asia Cup, selv om vi var storfavoritter. Litt artig er det også at Torres allerede har vunnet flere trofeer i Chelsea enn i Liverpool. Herlig at McEachran scoret også - Jeg har tro på at AVB vil satse mer på ham til neste år.

 

Litt artig er det også at Torres har flere barn enn offisielle mål for Chelsea.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dette er vel ikke en så ille deal for Tottenham? Modric har vel ikke så lenge igjen av kontrakten sin uansett? Hva tror dere?

 

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2024249/Yossi-Luka-Chelsea-offer-Benayoun-Spurs-seal-Modric-deal.html?ITO=1490

 

Vet ikke hva Tottenham ønsker for Luka. De virker ikke interessert i å gi han opp uansett. Men hva spilleren vil mener jeg har noe å si for hva dem burde gjøre. Vi får uansett vente å se om han kommer på plass eller om Redknapp er like gjerrig og får en fiasko sesong.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...