Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End


Shjatå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Zlatan i Chelsea, nei takk. Ser ikkje korleis han passer inn i ein 4-3-3 formasjon hvis me fortsetter med det. Han kommer neppe til å få fast plass og eg tviler på at han nøyer seg med benken. Og som "Prettyboy" skriver så har han sagt han ikkje vil til England på grunn av været.

 

Kaka hadde vært spennende å sjå i Chelsea. Lampard er jo ein spelar som er offensiv midtbane, men som storspeler i ein sentral midtbanerolle. Kanskje det samme med Kaka? (Sammenligner IKKJE Kaka og Lampard i spelestil)

Lenke til kommentar

Ser heller ikke for meg Zlatan i Chelsea.

 

Kaka derimot hadde vært noe annet. Chelsea trenger en erstatter sentralt på midtbanen ettersom at Deco og Ballack begynner å dra på årene. Men om Kaka kommer til Chelsea tviler jeg på. Er litt usikker på om han hadde fungert i en litt mindre offensiv rolle.

Lenke til kommentar

Mutu: Lampard har aldri vært "offensiv midtbane" med tanke på plassering på banen. Han har alltid spilt nærmere midtsirkelen enn f. eks. Kakà, Joey, Robben, VdV osv., han er mye mer tilbaketrukken og jobber mer bakover, men kommer på løp inn i boksen mot slutten av et angrep. "Typisk Lampard" er å sende en stikker ut på vingen, så etter hvert løpe inn i boksen og få en retur eller lignende.

Lenke til kommentar

Mutu: Lampard har aldri vært "offensiv midtbane" med tanke på plassering på banen. Han har alltid spilt nærmere midtsirkelen enn f. eks. Kakà, Joey, Robben, VdV osv., han er mye mer tilbaketrukken og jobber mer bakover, men kommer på løp inn i boksen mot slutten av et angrep. "Typisk Lampard" er å sende en stikker ut på vingen, så etter hvert løpe inn i boksen og få en retur eller lignende.

Som sagt så sammenligner eg ikkje Kaka og Lampard i spelestilen. Det går ikkje.

Lenke til kommentar

Deilig, om et par sesonger er Chelsea ferdig som "toppklubb." Takk til Platini :)

 

Fordi?

27.05.2010:

 

 

NYON, Switzerland (AFP) - European football's governing body UEFA on Thursday unanimously approved Michel Platini's 'financial fair-play plan' which will require clubs to break even by 2012.UEFA president Platini's initiative will be implemented over the next three years with the cornerstone of the new legislation - the break even requirement - intended to inject fresh financial stability into the way European clubs are managed.

 

Half of Europe's leading clubs currently lose money, and over a fifth face huge deficits.

 

Clubs that would fail to meet the new criteria include English Premier League big spenders Manchester City, Liverpool and Chelsea who have all reported losses running into tens of millions of pounds.

 

Explaining the move UEFA president Platini said: "We have worked on the financial fair play concept hand-in-hand with the clubs, as our intention is not to punish them, but to protect them.

 

"We have an agreement with the clubs. The philosophy is that you cannot spend more money than you generate.

 

"This approval today (Thursday) is the start of an important journey for European football's club finances as we begin to put stability and economic common sense back into football."

 

The three main pillars of UEFA's new rules are:

 

- Break-even requirement (clubs must not spend more than they generate over a period of time)

 

- No overdues payable during the season towards other clubs, employees and/or social/tax authorities

 

- Provision of future financial information (to ensure clubs can meet their future obligations).

 

Karl-Heinz Rummenigge, chairman of the European Club Association (ECA), told UEFA's website: "This really is a huge achievement.

 

"On behalf of the European Club Association, I would like to thank UEFA and especially Michel Platini for his initiative that goes, I believe, in the right direction.

 

"After only two years of existence, the European Club Association has managed, together with UEFA, to set measures that will shape the future of European club football into a more responsible business and ultimately a more sustainable one.

 

"As clubs, by fully supporting these Financial Fair Play Regulations, we have agreed to change the way we operate, and that is a substantial step forward."

 

Chelsea tjener lite penger og bruker masse, dvs klubben går med store underskudd = enkel matte. Chelsea har liten stadion, forholdvis liten fanskare og en aldrene tropp. Abramovic ville gått lei eller tom før eller siden, men med denne avtalen i boks betyr det at det ikke kan komme inn en rik erstatter.

 

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tipper at "alle" klubbene som ligger i toppen av Europa velger å kutte på det stedet der det er mest å hente.

 

Nemlig på spillerlønninger. Ingen av spillere på toppnivå i de 7-8 største ligaene i Europa lider noen nød hvis deres lønn kuttes med 20-40%.

 

Hvis alle klubbene går sammen så får de det til, rett og slett fordi spillerne ikke kan gå arbeidsledig.

 

Eneste problemet med en slik felles ordning om lavere spillerlønninger blir at MLS og klubber i midtøsten vil få flere av spillerne som har bikket 31-33 år.

 

Men det er jo bare bra er det ikke? Mer sunn økonomi i Europa og mer interesse i USA hvis de får flere som gjør som Beckham og Pele.

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Penger har ødelagt for mye i PL (og andre ligaer).

Penger har gjort PL til verdens beste liga. Hadde det ikke vært for Russisk pengedoping kunne United og Arsenal hvilt på laurbærene. Etter at Josè og russern kom inn så hevet det nivået i toppen på Premier League flere hakk. Så mye som jeg hater gullkua til Chelsea for at han frarøvet oss hegemoniet så må man nesten bare takke han m.fl for at Premier League nå dominerer ute i Europa. Nå var denne sesongen i CL et lite unntak, men hadde det ikke vært for en dårlig dommer og Robben så ville det sett bra ut i år også for Engelske lag.

Lenke til kommentar

Veldig trist for dem alle, men jeg misliker spesielt at Drogs og Mikel mister VM. Mikel er bare 23, og kunne vokst utrolig mye på dette VMet. Drogba hadde så jævlig fortjent det, og jeg tror det kunne gitt han en boost foran neste sesong om de gjorde et bra VM. Han vet jo også at dette er hans siste VM på topp, og han har jo virkelig klokket formen.

 

Jeg hater Ghana sitt landslag. Sånn. Veldig. Så det gjør meg ikke så mye. Ballack shjiter jeg i, forhåpentligvis er han erstattet til høsten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...