Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End


Shjatå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anelka har hatt en lang måltørkeperiode nå. Scorer han mot Manchester United FC så tror jeg at han vil få selvtilliten VELDIG tilbake. Men skal Chelsea ta en slik risiko? Kan dem ikke spille slik i 4-5-1

 

Cech

Ferreira - Alex - Terry - Zhirkov

J. Cole - Deco - Mikel - Lampard - Malouda

Drogba

 

Dominerende midtbane er veien til en balansert og ikke risikabel suksess.

 

Tror uansett at Manchester United vil stille slik i den vanlige 4-4-2-formasjonen sin:

 

van der Sar

O'Shea - Vidic - Ferdinand - Evra

Nani - Carrick - Scholes - Giggs

Berbatov - Rooney

 

Bytter Man U: Ji Sung Park for Berbatov. L. A. Valencia for Nani

Bytter Chelsea FC: Ballack for Deco. Anelka for J. Cole og kanskje Kalou for Malouda

Lenke til kommentar

Det er fornuftig av Ancelotti å droppe diamanten, det er tydelig at 4-3-3 er mykje meir effektiv. Mot United blir det Drogba fra start, sannsynligvis i ein 4-3-3 formasjon, men det hadde kanskje vært best å starte med Anelka og bruke Drogba som "supersub"?

 

Les inlegget mitt.

Uansett så er jeg enig i at Diamanten blir for dårlig. Stiller motstanderen med en formasjon med 4 på midtbanen (det liker Man U. Nani, Carrick, Scholes, Giggs) Så blir det mye èn mot èn. Der er Alex dårlig og John Terry uforutsigbar for tiden :-(

Uansett så har de lært fra Community Shield hvordan de skal forsvare seg mot Diamanten.

 

Uansett så blir det mye rom på sentralen, tro det eller ei. Dermed må vingene inn i midten og United med en sikker pasningslegger i Carrick og langskuddskyter i Scholes, med bla Giggs og Nani som fort kan drible seg forbi hele bunten så kan det bli farlig. Håper på en 4-3-3 eller 4-2-3-1 eller 4-3-1-2 fra Chelsea FC

Lenke til kommentar

Tenker ikke at 4-3-1-2 er FOR DEFansivt? 2 Kanter, Èn sentral, en bak de to spissene?

Tenkte at siden L'Pool gjør suksess med 4-2-3-1 at Chelsea ville det også.

Liverpool 4-2-3-1:

 

Reina

Johnson - Carragher - Agger - Skrtel

Aquilani - Mascherano

Kuyt - Gerrard - Riera

Torres

 

Ser for meg at Chelsea dropper da den ene defansive midtbanen fordi Essien er skadet. Så for å være ÆRLIG så blir kanskje formasjonen en annen i Man Utd - Chelsea. Men det som er sikkert er at spillerne kommer mest til å være plassert slik i en 4-1-4-1 formasjon:

 

Cech

Ferreira - Alex - Terry - Zhirkov

Mikel

J. Cole - Deco - Lampard - Malouda

Drogba

Lenke til kommentar

1: Aquilani defensiv midtbanespiller? Han er en veldig, veldig offensiv spiller.

2: Vi bør spille 4-3-3. Det er det vi har gjort når vi har hatt suksess, og vi viser jo gang på gang i år at det funker når vi gjør det.

3: Om du kaller det 4-3-3 eller 4-5-1 er irrelevant, når vi spiller med de samme spillerne er det jo samme taktikken. Det er ikke snakk om Barca-4-3-3 tross alt, med 3 "spisser" nesten uten defensive oppgaver. Avhengig av spillets gang veksler man mellom 4-3-3 og 4-5-1.

4: Anelka funker dessverre ikke på høyreving. Han vil heller spille midtbanespiller for tiden, det gjorde han jo også mot Aston Villa (det var slettes ikke han som var grunnen til at vi vant). Han funket jo på høyreving under Hiddink, så jeg vet ikke hvorfor det er sånn. Dermed må han vike for J. Cole og Drogba, for Cole er bedre på høyreving, og Drogba er en bedre midtspiss. Hvis ikke Anelka vil være andrevalg, så får han evt. ta sin hatt og gå i sommer. Han er en veldig god spiss, men han er gammel og han er ikke bedre enn Drogba. Vi har Sturridge som backup for Drogba. Forhåpentligvis kjøper vi en spiller i sommer som kan bekle både høyresiden og midtspissrollen i 4-3-3. Beholder vi da Bosingwa, har vi god dekning både på høyresiden og venstresiden. Da trenger vi en ung sentral midt inn, eller så må Matic eller en av de andre i akademiet ta steget opp. Jeg har dessverre mine tvil, hovedsakelig fordi de ikke får tillit.

Hent gjerne også inn Mancienne, eller begynn å bruke Bruma litt. De er begge spillere som jeg tror har det som trengs for å spille på toppnivå. De må bare brukes og få denne berømte TILLITEN, som våre managere ikke tør å gi, siden de vet at resultatene helst bør komme i går .

Lenke til kommentar

Ancelotti har vist at dei unge får tillit. Van Anholt, Bruma, Borini for å nevne nokon. Når Mancienne kommer tilbake fra Wolves kommer han nok til å få tillit, han er tross alt det største talentet vårt. Litt i tvil når det gjelder Di Santo, han er ein god hodespelar, men eller så veit eg ikkje.

Endret av Mutu
Lenke til kommentar

Attevar? Ancelotti har gitt de unge tillit? Ja, Van Anholt har fått spille litt de siste par kampene, i og med at vi nærmest ikke har hatt noen backrekke. Når vi leder med fem mål kan du fint sette innpå en unggutt uten at det er noen som helst risiko, vettu. Er alltid en risiko for at noen av spillerne skal skade seg.

Borini og Bruma har jo fått til sammen hva, 30-40 minutter spilletid denne sesongen? Borini har vel tre-fire innhopp, mulig Bruma fikk spille ganske mye mot Blackburn i LC?

 

Dette er ingenting. Sammenlign med United og Arsenal. United bruker Fabio hele tiden, Gibson med jevne mellomrom og Jonny Evans har jo allerede blitt en SVÆRT habil midtstopper. Det er ganske imponerende når du er 22. Arsenal er jo i en klasse for seg selv. Vi trenger ikke å "bli helt Arsenal" i så måte, men ungguttene får IKKE tillit, og jeg fatter ikke hvordan du kan påstå noe sånn.

Lenke til kommentar

Pøh. Både Bruma, Borini og Kakuta har da mer enn nok potensiale til å spille seg inn på laget.

Og å få et par-tre innhopp er ikke det samme som å få tillit. Å få tillit vil si at manageren viser at han stoler på at du gjør en god nok jobb, også når det er en risiko å bruke deg, og manageren viser at han er villig til å akseptere at du gjør tabber og feil, fordi han ser at du har potensiale til å bli en svært mye bedre spiller. Å få spille 15 minutter på slutten av en hjemmekamp vi leder med fem mål mot et bunnlag er ikke å få tillit. Å starte en kamp er å få tillit.

Lenke til kommentar

Er fabio og rafael gode nok til det, da? Var Evans det? Var halvparten av Arsenal-laget det da de ble satt inn på laget?

De blir aldri gode nok om de ikke får matching tidlig. Det er det Sir Alex har skjønt, og det er derfor de oppfostrer og selger stjerner, mens vi oppfostrer og selger middelmådigheter, og kjøper stjerner.

Lenke til kommentar

Nå er det slik at Chelsea ikke har noen gode ungutter da. Sturridge f.eks. har jeg sett at bommer på mange muligheter. Kalou misser også mye når han får sjangsen. Mikel sender nesten bare feilpasninger, og når han er lei av å gi bort ballen til motstanderen så sentrer han bakover.

4-5-1 er bare mere dominerende i bredden utpå kanten. Spiller motstanderen ballen mye ut på kantene så bør MINST 4 på midten være ett alternativ foran mange andre.

Aquilani er en defansiv midtbanespiller som Javi Mascherano og Lucas (S)leiva

Kanskje han ikke ER defansiv i spillerstil. Men der har han og Yuriy Zhirkov noe til felles. Zhirkov spilte VB mot Aston Villa og skapte 2 straffer og hade èn målgivende og var egentlig så aktiv på kanten opp og ned at Malouda måtte flytte seg selv mere sentralt.

Lenke til kommentar

Som tidligere nevnt i denne tråden, er at Roman skal ha resultater NÅ, muligens derfor ikke Ancelotti tør å sette inn no unggutter,.Kanksje Ancelotti ikke liker unggutter, ser jo hvor mange unge det var på Milan laget hans hehe..

Ferguson har skjønt det, alltid en fin balanse mellom unge og erfarne spillere. Arsenal satser jo kun på unggutter, som jeg egentlig gir kreditt for,.

Synes også at Roman burde gir Ancelotti den friheten slik at han "bygge" et eget Chelsea lag, slik at vi kan beholde han i mange år framover, begynner å bli tomt for managere snart hehe,angående formasjon så stiller nok Ancelotti med diamanten, hvis han gjør dette så synes jeg at vi burde hente inn en midtstopper, Alex og Carvalho er gode men, vi kan finne bedre, midtbanen Essien, Mikel, Lamps er jeg fornøyd med, selvom Lamps ikke funket optimalt i diamant formasjonen mener nå jeg, så her trenger vi en som kan være en offensiv/spiss midtbanespiller, f.eks Pato, Aguero, muligens Pato hadde vært ideelt fordi Ance kan få det beste ut av Pato, en for framtiden vi bør satse på er Lukaku, og jo Gourcuff hadde vært fantastisk å hente, hadde sklid rett inni formasjonen. Hva med Hamsik fra Napoli?Van der Vaart??Dzeko??Di Maria?

 

Så dette laget hadde vært herlig neste sesong,

 

-----------Chech

 

Ivanovic--Terry--Alex(ny midtstopper)A.Cole

 

--------------Mikel

 

-------Essien-------Hamsik

 

-------------Gourcuff

 

-----Pato--------------Drogba

 

ha ser ut som FM laget mitt jo..

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...