Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End


Shjatå

Anbefalte innlegg

Men i en slik kamp kan man ikke lage sjanser som f.eks Rooney hadde hatt om det ikke hadde blitt blåst i første omgangen når han var i klar onside. Og akkurat det samme skjedde for to år siden på brua og når det sto 1-1. Det er ikke så mye vi kan gjøre på banen etter sånne avgjørelser går imot oss. Og når Chelsea attpåtil får et feilaktig frispark (og at det som skjer på selve målet fra frisparket er så kontroversielt) for å vinne en kamp vi kanskje fortjente å vinne, så er det ganske greit å klage. Men selvfølgelig blir det litt overdrevet, men dette var vel en av de fire viktigste kampene i år (chelsea chelsea arsenal arsenal) og at det skjedde på denne måten var litt drøyt.

 

Har vel sagt alt som kunne blitt sagt. Dere sa forøvring ingenting om situasjonen med Terry som ble sparket i ballene, lå nede også fortsatte der å angripe. Men når vi skal kontre så stoppet plutselig spillet opp for det. Var mye hjemmedømming i dag, har fortsatt ikke hørt det ordet fra noen Chelsea supportere her og det irriterte meg litt.

Den har jeg kommentert jo. Det er feil av dommer å blåse der. Her skal United sparke ballen ut om de ønsker å være fair, noe jeg tror hadde blitt gjort uansett siden Giggs hadde ballen. Har ingenting imot å kalle det "hjemmedømming" jeg, men det var som sagt bare en klar situasjon (med forbehold om feil, siden jeg bør se frispark-situasjonen en gang til).

Det er sjeldent at "hjemmedømming" betyr at soleklare situasjoner blir feildømt på. Det er oftere det at ALLE "uklare" situasjoner går i hjemmelagets favør.

 

Hvor ofte hører jeg United-supportere innrømme at det er hjemmedømming på Old Trafford? For der er det jaggumeg mye verre enn på brua.

Eksempler?

Som jeg skriver rett over her.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men fra der dommeren sto og utifra det vi så på TV, så det ut som Drogba stormet inn i Evans der for sent når Evans skulle klarere ballen. Vet ikke hvordan det var for linjedommeren når det gjelder hvor klart han så situasjonen men han var jo uansett udugelig så.

 

EDIT: Herr Brun, tror Points (og jeg) tenker på spesifikke situasjoner som har skjedd på OT i det siste f.eks.

Endret av tc47
Lenke til kommentar
Men fra der dommeren sto og utifra det vi så på TV, så det ut som Drogba stormet inn i Evans der for sent når Evans skulle klarere ballen. Vet ikke hvordan det var for linjedommeren når det gjelder hvor klart han så situasjonen men han var jo uansett udugelig så.

 

EDIT: Herr Brun, tror Points (og jeg) tenker på spesifikke situasjoner som har skjedd på OT i det siste f.eks.

Så vi er der nå. Om den til Evans var vanskelig å se, hvordan tror du målet var da? OM Drogba er i offside er det med få cm. Og straffen er vanskelig å vurdere, frisparket er usikkert, og egentlig alt utenom den til Rooney.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

For meg er det iallefall ikke uvanlig at om en spiller går ned, og blir liggende. Og lagene velger å fortsette spillet, og da denne spilleren ikke reiser seg, at dommeren avbryter spillet for å sjekke om spilleren kan fortsette.

 

Denne straffe situasjonen vil jeg gjerne se om igjen, noen som har en link? Jeg så kampen med 3 united-supportere, og ingen av de mente dommeren var partisk idag. De mente til og med alle tre at det var helt greit at det ikke ble blåst straffe.

 

Men jeg skal la dette ligge for min del. Jeg er nøytral her, og har 100% forståelse for at dette tapet (og måten det kom på) er surt. Selv om jeg er svært uenig i at det var hjemmedømming.

Lenke til kommentar
Men fra der dommeren sto og utifra det vi så på TV, så det ut som Drogba stormet inn i Evans der for sent når Evans skulle klarere ballen. Vet ikke hvordan det var for linjedommeren når det gjelder hvor klart han så situasjonen men han var jo uansett udugelig så.

 

EDIT: Herr Brun, tror Points (og jeg) tenker på spesifikke situasjoner som har skjedd på OT i det siste f.eks.

Ja, og poenget mitt er at det er veldig vanskelig å komme med, fordi det er situasjoner man ikke nødvendigvis husker (spesielt når det er andre lag enn ditt eget det gjelder).

Lenke til kommentar
Men fra der dommeren sto og utifra det vi så på TV, så det ut som Drogba stormet inn i Evans der for sent når Evans skulle klarere ballen. Vet ikke hvordan det var for linjedommeren når det gjelder hvor klart han så situasjonen men han var jo uansett udugelig så.

Som jeg har sagt før, two wrongs doesn't make a right.

Hvis vi løper skulder mot skulder etter en ball, og jeg holder i trøya di, så river du meg ned etter hestehalen min, så har jo jeg også oppsøkt situasjonen. Det er helt utilgivelig å sparke på den måten Evans gjør. Ikke er det på noen måte naturlig heller.

Lenke til kommentar

Men jeg snakker ikke om en offside nå. Linjedommeren skal uansett fokusere på offsidelinjen. Greit, vi vet alt om Rooney situasjonen nå. Er ikke så mye mer å si om det der nå. Men det jeg mente var at et frispark utenfor feltet når det SER ut som Drogba går inn på Evans for sent. Et klassisk frispark å gi, når en forsvarer skal klarere og blir tatt sent av en spiss og får gult. Det hele føltes veldig vanlig ut før vi så reprisen. Og det var også i open play.

 

Men målet? Vel, har jo snakket en del om det men det starter med en svak avgjørelse av dommeren. Så skal linjedommeren (og dommeren - Fergie påsto at han var i en dårlig posisjon for å se Drogba rive ned Brown, men det vet jeg ikke så mye om) se om det er noen som står i offside som påvirker spillet. Det var det, og det var en tabbe av dimensjoner å gå glipp av det. Ga 3 ufortjente poeng til et av lagene i en så stor kamp, akkurat det der. Også skal jo han/dommeren klare å se om det skal være frispark mot Drogba på Brown, noe det så veldig ut som men er litt mer usikkert enn det andre. Straffen som Valencia skulle hatt er også noe akkurat den linjedommeren bør følge med på.

 

Og straffen er typisk Terry. Gjør det uten å vise det klart til dommeren. Lilleru, i første omgang dro Terry Valencia ned (tok en liten albue på Valencia og, er jo ikke uvanlig Terry å gjøre sånt og få ingenting for det) i feltet etter en liten skulder først (som var greit). Men det hadde vært et frispark uaaansett utenfor 16m feltet, og linjedommeren hadde rett og slett ikke baller for å gi straffe til bortelaget der. Det var nok i det, de fleste ser vel det.

Endret av tc47
Lenke til kommentar
Men fra der dommeren sto og utifra det vi så på TV, så det ut som Drogba stormet inn i Evans der for sent når Evans skulle klarere ballen. Vet ikke hvordan det var for linjedommeren når det gjelder hvor klart han så situasjonen men han var jo uansett udugelig så.

Som jeg har sagt før, two wrongs doesn't make a right.

Hvis vi løper skulder mot skulder etter en ball, og jeg holder i trøya di, så river du meg ned etter hestehalen min, så har jo jeg også oppsøkt situasjonen. Det er helt utilgivelig å sparke på den måten Evans gjør. Ikke er det på noen måte naturlig heller.

 

Two wrongs don't make a right? Hva har det å si? Jeg bare sier at det er en klassisk situasjon i en fotballkamp der det ser ut som en spiss kommer for sent og hardt inn etter en rutine klarering av en forsvarsspiller. Og da blir det vanligvis gult til spissen og. Det var umulig å tenke at akkurat det skjedde mot Drogba når vi så det direkte. Men etter reprisen så stusser man på hvordan Evans klarte det, men om det var bevisst er det ikke noe fasitsvar på. Det vet bare Evans. Men han er ikke den type spilleren ihvertfall, så det blir litt mer diskutabelt. Terry derimot mtp. straffesituasjonen og albuen, vel da blir det vanskeligere å forsvare han. Husker f.eks kampen mot Barca på brua i fjor, prøvde alltid å stoppe spillet til Barca opp på forskjellige måter. Dro ned litt, albuet litt, og det var noe spesielt ekkelt han gjorde som jeg ikke helt kommer på.

Lenke til kommentar
Og straffen er typisk Terry. Gjør det uten å vise det klart til dommeren. Lilleru, i første omgang dro Terry Valencia ned (tok en liten albue på Valencia og, er jo ikke uvanlig Terry å gjøre sånt og få ingenting for det) i feltet etter en liten skulder først (som var greit). Men det hadde vært et frispark uaaansett utenfor 16m feltet, og linjedommeren hadde rett og slett ikke baller for å gi straffe til bortelaget der. Det var nok i det, de fleste ser vel det.

Hadde han dømt og United hadde vunnet på straffe hadde det stått i avisene: United vant på kontroversielt straffe. Det hadde vært billig, det skjer annenhver kamp i PL - og det hadde ødelagt et storoppgjør. Derfor lar han den gå.

Lenke til kommentar

Og det jeg sier, Herr Brun, var det så ganske normalt ut siden Evans faktisk aldri SÅ på Drogba men bare på ballen og det hele så ganske greit ut før vi så reprise; og det var da man merket at det var noe merkelig med måten Evans hoppet på. Det så ut som en klassisk gult kort til spiss situasjon, det er det jeg prøver å si.

 

Hauken: Nei, det hadde det ikke stått. Det er ikke kontroversielt, det er frisparket dere fikk og måten dere scorte på. Det hadde kanskje stått "harsh" penalty, men ikke kontroversielt. Er uenig med deg der. Skjer kanskje en del i PL ja, men blir faktisk blåst når linjedommeren ser at en holder en sånn og tar han ned. Ikke ofte nok, nei.

 

Morsomt at du sier at det hadde ødelagt et storoppgjør og derfor lar han den gå. Vel, linjedommeren hadde gjort det motsatte om han hadde latt Rooney gå, og annulert målet deres enten i for av å ikke gi frisparket i første plassen eller se hva som skjedde på selve frisparket.

 

Det ødela ihvertfall det viktigste; resultatet av et storoppgjør.

Lenke til kommentar
Hauken: Nei, det hadde det ikke stått. Det er ikke kontroversielt, det er frisparket dere fikk og måten dere scorte på. Det hadde kanskje stått "harsh" penalty, men ikke kontroversielt. Er uenig med deg der. Skjer kanskje en del i PL ja, men blir faktisk blåst når linjedommeren ser at en holder en sånn og tar han ned. Ikke ofte nok, nei.

 

Morsomt at du sier at det hadde ødelagt et storoppgjør og derfor lar han den gå. Vel, linjedommeren hadde gjort det motsatte om han hadde latt Rooney gå, og annulert målet deres enten i for av å ikke gi frisparket i første plassen eller se hva som skjedde på selve frisparket.

 

Det ødela ihvertfall det viktigste; resultatet av et storoppgjør.

Urettferdig hadde det vært uansett, for det var ikke straffe. Selv United-fansen jeg har diskutert det med er delt der.

 

Frisparket bør jeg se en gang til, men det som skjedde på selve frisparket er umulig å se - og enda vet ikke vi om Drogba faktisk var offside. Selv etter en del repriser.

Lenke til kommentar
Smålig og drive å si ditten og datten har mista litt respekt fra deg.

Know what? Tror noen her mista litt respekt for deg og, synd dere ikke kan innrømme Evans fortjente det røde.

 

Hvem er det du prøver å svare her?

 

Dicktator, overlegne? Begge lag har vist svakhetstegn defensivt så langt i år, og Chelsea har imponert til tider (i likhet med United), men seieren over Blackburn o.l. er ikke så fryktelig interresant. I så måte synes jeg Arsenal har vært det mest imponerende laget offensivt så langt i sesongen. Jeg har liten frykt for at vi ikke klarer å følge dere helt til mållinja i år også, godt mulig dere vinner Premier League, men det er ikke utenkelig at laget som har vunnet Premier League tre år på rad skal gjøre det nok en gang.

 

Terry er til tider vond å se på, men han vet hvor mye han kan komme unna med i fotballen, og han vet hvordan han skal skjule det. Jeg kan se for meg at han er vond å spille mot, men det er forståelig at det blir vanskelig å dømme mot han i straffesituasjonen, da han skjuler det utrolig godt. Dere løftet dere forresten offensivt etter Joe Cole kom inn, herlig spiller, sympatisk og lekent god.

 

Til Chelsea-supportere: Hva tenkte dere når Drogba lå nede og sprellet som en makrell, egentlig?

 

Jeg synes kampen kunne ha gått begge veier, hadde ikke Rooney blitt avblåst for offside kunne kampen fort bølget mer og det er ikke utenkelig at Chelsea-maskineriet hadde slått tilbake og vunnet uansett, men allikevel føles det bittert når seieren er heldig. Jeg hadde tatt seieren med et smil uavhengig om den kom på en slik måte, men den føles dog litt heldig. Det er uansett et sterkhetstegn å ta med seg poeng, og det er vanlig at "uklare" situasjoner går til hjemmelaget. Det er slik det er på både Stamford Bridge, Old Trafford og Emirates Stadium. Jeg ser frem til oppgjøret på Old Trafford og håper på en kopi av fjorårets oppgjør :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...